تبلیغات گشت و گذار؛ نقطه شروع رشد اپلیکیشن شما

نیاز به مشاوره دارید؟
روز و ساعت جلسه مشاوره تبلیغات بازار را انتخاب کنید.

ساده و سرراست بگوییم که بهترین و کارآمدترین روش برای رشد یک اپلیکیشن تبلیغات است. روش‌های مارکتینگ و بازاریابی رایج که برای محصولات فیزیکی و یا حتی سایر محصولات دیجیتال جواب می‌دهند ممکن است هیچ نتیجه‌ای برای رشد اپلیکیشن نداشته باشند. این تنها یک دلیل دارد. نصب یک اپلیکیشن به نیازهای افراد وابسته است و اینکه باید بتوانید در همان لحظه نیازهای او را برآورده کنید. روش‌های مارکتینگ طولانی مدت نمی‌توانند یک نفر را ترغیب کند تا حتما یک اپلیکیشن را دانلود کند. اما تمرکز روی نیازهای لحظه‌ای خیلی زود جواب می‌دهد.

حالا این چه ارتباطی به تبلیغات گشت و گذار دارد؟ چطور می‌توان از این نیازهای لحظه‌ای و هیجان کشف برای جذب کاربران استفاده کرد؟ و نکته مهم اینکه بهترین زمان برای شروع تبلیغات گشت و گذار چه زمانی است؟ در ادامه بخوانید.  

مدل اصلی جذب کاربران و افزایش نصب یک اپلیکیشن

مدل‌های جذب کاربر برای اپلیکیشن
مدل‌های جذب کاربر برای اپلیکیشن

احساس نیاز حرف اول را می‌زند. چه بخواهیم و چه نخواهیم اپلیکیشن‌ها با زندگی روزمره انسان‌ها گره خورده‌اممکن است یک نفر نتواند دخل و خرجش را کنترل کند و به یک اپلیکیشن حسابداری شخصی نیاز دارد و همان موقع در بازار این کلیدواژه را جستجو می‌کند و اپ‌های حسابداری را می‌بیند و بهترین گزینه را انتخاب می‌کند. این مدل مارکتینگ رایج در جذب کاربران است. اما در دهه 20 میلادی و بعد از رایج شدن علم روانکاوی، مارکتینگ و تبلیغات از حالت احساس نیاز خارج شد. 

بعد از دهه 20 عنصر دیگری وارد گفتمان تبلیغات شد. علاوه بر احساس نیاز، میل آدم‌ها به داشتن و حس کردن و تجربه کردن هم مهم است. شما یک ماشین لوکس را تنها به دلیل قدرت ترمز و کنترل حرفه‌ای آن نمی‌خرید. حالا ظاهر ماشین هم مهم است. اینکه شما داخل یک ماشین لوکس چطور دیده می‌شوید هم مهم است و اتفاقا مانور دادن روی این مسائل قدرت جذب بالاتری دارد و کاربران بیشتری را جذب می‌کند. 

این حلقه گمشده تبلیغات اپلیکیشن است. خیلی از توسعه‌دهندگان اعتقاد دارند که تنها کاربرانی که می‌دانند به چه چیزی احتیاج دارند اپلیکیشن‌شان را دانلود می‌کنند. اما از یک چیز غافلند که کاربران دوست دارند چیزهای تازه‌تری را هم تجربه کنند. دوست دارند ببینند یک اپلیکیشن ورزشی چه امکانات جالبی دارد. دوست دارند ببینند کدام اپلیکیشن حسابداری شخصی راحت‌تر است و مواردی از این دست که به شدت زیادند. 

زندگی ما با اپ‌ها گره خورده است.
زندگی ما با اپ‌ها گره خورده است.

گاهی اوقات هم کاربران دقیقا نمی‌دانند چه چیزی احتیاج دارند و صرفا حین گشتن در صفحات اپلیکیشن‌های مختلفی چیزی به چشم‌شان می‌خورد و آن را دانلود می‌کنند. چون فکر می‌کنند این اپلیکیشن به دردشان می‌خورد. برای خود شما چند بار پیش آمده که چشم‌تان به یک اپلیکیشن خورده و آن را دانلود کرده‌اید تا امتحان کنید؟ 

تبلیغات جستجو مخصوص نیازهاست، اما چه تبلیغی برای احساسی غیر از نیاز جواب می‌دهد؟

شما چیزی احتیاج دارید و آن را در گوگل جستجو می‌کنید تا به جواب‌تان برسید. به یک اپلیکیشن احتیاج دارید و در بازار جستجو می‌کنید و آن را پیدا می‌کنید. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها سعی می‌کنند خودشان را در خلال این جستجوها به کاربران نمایش دهند. از روش‌هایی مثل ASO و یا تبلیغات جستجو استفاده می‌کنند و معمولا موفق می‌شوند تعداد بالایی از این کاربران را جذب کنند. با این مدل تبلیغات بخشی از کاربران که دقیقا می‌دانند به چه چیزی احتیاج دارند را به یوزر فعال خودشان تبدیل می‌کنند.

اما به نظر شما چند درصد از 50 میلیون کاربر فعلی بازار می‌دانند دقیقا به چه چیزی احتیاج دارند؟ نباید کاربرانی که هنوز از نیازشان خبر ندارند و یا دوست دارند چیزهای جدید را تجربه کنند را از دست بدهید. چه مدل تبلیغی این کاربران جذب می‌کند؟ حدس شما درست است. تبلیغات گشت و گذار می‌تواند شما را در دیدرس این کاربران قرار دهد. 

یک چیز دیگر را هم فراموش نکنید. کشف کردن یک اپلیکیشن جدید با امکانات ویژه به شدت هیجان‌انگیز است. حتی وقتی خودمان هم به صورت اتفاقی یک اپلیکیشن جالب پیدا می‌کنیم معمولا به شکل وسواس‌گونه‌ای خودمان را با این اپ مشغول می‌کنیم و حتی به اطرافیان‌مان هم معرفی می‌کنیم. پس خودتان را در مسیر کشف کاربران قرار دهید و این با تبلیغات گشت و گذار کاملا امکان‌پذیر است. 

تبلیغات گشت و گذار؛ به زبان ساده‌تر

هیجان کشف یک اپلیکیشن جدید
هیجان کشف یک اپلیکیشن جدید

وقتی کاربران داخل صفحات مختلف بازار چرخ می‌زنند و سعی می‌کنند اپ‌های مورنظرشان را پیدا کنند یک باکس مخصوص آگهی در صفحات اپ‌های مختلف وجود دارد که اپلیکیشن‌هایی در این قسمت وجود دارند. حالا شما هم می‌توانید اپلیکیشن خودتان را این لیست قرار دهید. وقتی کاربران اپ‌های دیگر را می‌بینند اپ شما هم به آن‌ها معرفی می‌شود و می‌توانند آن را دانلود کنند. 

شما در تبلیغ گشت و گذار بازار بیشتر دیده می‌شوید و در دسترس کاربران قرار می‌گیرید. کافی است نام اپلیکیشن یا لوگوی شما بتواند جرقه‌ای را در ذهن‌شان ایجاد کند و عکس‌های داخل صفحه محصول هم یکی از نیازهای او را پوشش دهد. اینجاست که روی دکمه نصب کلیک می‌کند. یا اینکه ممکن است یک نفر حین گشت و گذار با خودش فکر کند که یک اپ ورزشی، حسابداری، آموزش زبان یا هر چیز دیگری را روی گوشی‌اش نصب کند تا یک تجربه جدیدتر داشته باشد. یا از اپ‌های فعلی‌اش خسته شده و هر چیزی که مشابه اپ‌های قبلی باشند ولی امکانات بهتری داشته باشد را دانلود کند.

در تبلیغات گشت و گذار تا زمانی که اپلیکیشن شما نصب نشود هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. شما ممکن است صدها هزار بار دیده شوید ولی تنها برای تعداد نصب‌تان هزینه پرداخت می‌کنید و این برای برندینگ اپلیکیشن شما هم بسیار کاربردی است و اسم اپلیکیشن شما به چشم و گوش کاربران می‌خورد.


چطور یک کمپین گشت و گذار قدرتمند بسازیم؟

اول اینکه را‌ه‌اندازی کمپین تبلیغات گشت و گذار آسان است و تنها با چند کلیک می‌توانید کمپین‌تان را شروع کنید. باید فضاهای تبلیغاتی موردنیازتان را شناسایی کنید و سپس با قیمت‌گذاری مناسب برنده مزایده شوید و این فضاها را از آن خودتان کنید. وقتی از مزایده حرف می‌زنیم در نظر بگیرید که فرایند زمان‌بری نیست و هوش‌مصنوعی بازار در زمان خیلی کمی این مزایده را بررسی می‌کند و کمپین شما کمی بعد از تایید نهایی اجرا می‌شود. 

قیمت‌گذاری تبلیغات گشت و گذار
قیمت‌گذاری تبلیغات گشت و گذار

نکته مهم برای قدرتمندتر کردن تبلیغ شما هدفگذاری روی کاربران است. اینکه سن و جنسیت و سایر ویژگی‌های مهم را شخصی‌سازی کنید و تنها کاربرانی را نشانه بگیرید که احساس می‌کنید بیشترین نیاز را به اپلیکیشن شما دارند. مثلا اگر یک اپ خودآموز ریاضی احتیاج دارید احتمالا بهتر است روی نوجوان‌ها هدفگذاری کنید و یا اگر یک اپلیکیشن مخصوص بچه‌های کمتر از 7 سال دارید بهتر است پدر و مادرها را نشانه بگیرید. چون معمولا پدر و مادرها دنبال اپ‌های کاربردی برای فررزندان‌شان هستند. 

چرا همین حالا بهترین زمان برای تبلیغات گشت و گذار اپلیکیشن شماست؟

تبلبغات موبایلی
تبلبغات موبایلی

کم کم به عید نوروز نزدیک می‌شویم. سال نو یک معنای دیگر هم دارد. آدم‌ها دوست دارند برای ادامه سال‌شان برنامه‌ریزی کنند و معمولا دوست دارند چیزهای جدید یاد بگیرند و هدف‌های تازه‌تری را دنبال کنند. اینجاست که می‌توانید خودتان را در لیست برنامه‌های سال جدیدشان قرار دهید. 

ممکن است یک نفر بخواهد زبان جدیدی را شروع کند، یا یک ورزش جدید، یک ساز جدید، یک تخصص جدید و برای تمام این‌ها حداقل به اپلیکیشن‌های موبایلی مرتبط هم احتیاج دارد. اگر بتوانید از همین حالا خودتان را در دیدرس کاربران قرار دهید کم کم جزو برنامه‌های سال آینده‌شان می‌شوید و اگر اپ شما کیفیت‌های موردنیازشان را داشته باشد به یک کاربر فعال تبدیل می‌شوند. پس زمان مهم است و به هیچ وجه آن را از دست ندهید. 

تبلیغات گشت و گذار شما را  در مسیر زندگی کاربران قرار می‌دهد و اگر بتوانید روی آن‌ها تاثیر بگذارید نه‌تنها به کاربر فعال و شاید حتی به کاربر وفادار برای اپلیکیشن شما تبدیل شوند. 

تبلیغات گشت و گذار چه مدل کاربرانی را جذب می‌کند؟

کاربرانی که به دنبال کشف و تجربه کردن چیزهای جدید هستند.

بهترین زمان برای تبلیغات گشت و گذار اپلیکیشن‌ها چه زمانی است؟

زمانی که آن‌ها سعی می‌کنند برنامه‌ریزی و هدفگذاری کنند و شما خودتان را در لیست چیزهای ضروری آن‌ها قرار می‌دهید.

ساده و سرراست بگوییم که بهترین و کارآمدترین روش برای رشد یک اپلیکیشن تبلیغات است. روش‌های مارکتینگ و بازاریابی رایج که برای محصولات فیزیکی و یا حتی سایر محصولات دیجیتال جواب می‌دهند ممکن است هیچ نتیجه‌ای برای رشد اپلیکیشن نداشته باشند. این تنها یک دلیل دارد. نصب یک اپلیکیشن به نیازهای افراد وابسته است و اینکه باید بتوانید در همان لحظه نیازهای او را برآورده کنید. روش‌های مارکتینگ طولانی مدت نمی‌توانند یک نفر را ترغیب کند تا حتما یک اپلیکیشن را دانلود کند. اما تمرکز روی نیازهای لحظه‌ای خیلی زود جواب می‌دهد.

حالا این چه ارتباطی به تبلیغات گشت و گذار دارد؟ چطور می‌توان از این نیازهای لحظه‌ای و هیجان کشف برای جذب کاربران استفاده کرد؟ و نکته مهم اینکه بهترین زمان برای شروع تبلیغات گشت و گذار چه زمانی است؟ در ادامه بخوانید.  

مدل اصلی جذب کاربران و افزایش نصب یک اپلیکیشن

مدل‌های جذب کاربر برای اپلیکیشن
مدل‌های جذب کاربر برای اپلیکیشن

احساس نیاز حرف اول را می‌زند. چه بخواهیم و چه نخواهیم اپلیکیشن‌ها با زندگی روزمره انسان‌ها گره خورده‌اممکن است یک نفر نتواند دخل و خرجش را کنترل کند و به یک اپلیکیشن حسابداری شخصی نیاز دارد و همان موقع در بازار این کلیدواژه را جستجو می‌کند و اپ‌های حسابداری را می‌بیند و بهترین گزینه را انتخاب می‌کند. این مدل مارکتینگ رایج در جذب کاربران است. اما در دهه 20 میلادی و بعد از رایج شدن علم روانکاوی، مارکتینگ و تبلیغات از حالت احساس نیاز خارج شد. 

بعد از دهه 20 عنصر دیگری وارد گفتمان تبلیغات شد. علاوه بر احساس نیاز، میل آدم‌ها به داشتن و حس کردن و تجربه کردن هم مهم است. شما یک ماشین لوکس را تنها به دلیل قدرت ترمز و کنترل حرفه‌ای آن نمی‌خرید. حالا ظاهر ماشین هم مهم است. اینکه شما داخل یک ماشین لوکس چطور دیده می‌شوید هم مهم است و اتفاقا مانور دادن روی این مسائل قدرت جذب بالاتری دارد و کاربران بیشتری را جذب می‌کند. 

این حلقه گمشده تبلیغات اپلیکیشن است. خیلی از توسعه‌دهندگان اعتقاد دارند که تنها کاربرانی که می‌دانند به چه چیزی احتیاج دارند اپلیکیشن‌شان را دانلود می‌کنند. اما از یک چیز غافلند که کاربران دوست دارند چیزهای تازه‌تری را هم تجربه کنند. دوست دارند ببینند یک اپلیکیشن ورزشی چه امکانات جالبی دارد. دوست دارند ببینند کدام اپلیکیشن حسابداری شخصی راحت‌تر است و مواردی از این دست که به شدت زیادند. 

زندگی ما با اپ‌ها گره خورده است.
زندگی ما با اپ‌ها گره خورده است.

گاهی اوقات هم کاربران دقیقا نمی‌دانند چه چیزی احتیاج دارند و صرفا حین گشتن در صفحات اپلیکیشن‌های مختلفی چیزی به چشم‌شان می‌خورد و آن را دانلود می‌کنند. چون فکر می‌کنند این اپلیکیشن به دردشان می‌خورد. برای خود شما چند بار پیش آمده که چشم‌تان به یک اپلیکیشن خورده و آن را دانلود کرده‌اید تا امتحان کنید؟ 

تبلیغات جستجو مخصوص نیازهاست، اما چه تبلیغی برای احساسی غیر از نیاز جواب می‌دهد؟

شما چیزی احتیاج دارید و آن را در گوگل جستجو می‌کنید تا به جواب‌تان برسید. به یک اپلیکیشن احتیاج دارید و در بازار جستجو می‌کنید و آن را پیدا می‌کنید. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها سعی می‌کنند خودشان را در خلال این جستجوها به کاربران نمایش دهند. از روش‌هایی مثل ASO و یا تبلیغات جستجو استفاده می‌کنند و معمولا موفق می‌شوند تعداد بالایی از این کاربران را جذب کنند. با این مدل تبلیغات بخشی از کاربران که دقیقا می‌دانند به چه چیزی احتیاج دارند را به یوزر فعال خودشان تبدیل می‌کنند.

اما به نظر شما چند درصد از 50 میلیون کاربر فعلی بازار می‌دانند دقیقا به چه چیزی احتیاج دارند؟ نباید کاربرانی که هنوز از نیازشان خبر ندارند و یا دوست دارند چیزهای جدید را تجربه کنند را از دست بدهید. چه مدل تبلیغی این کاربران جذب می‌کند؟ حدس شما درست است. تبلیغات گشت و گذار می‌تواند شما را در دیدرس این کاربران قرار دهد. 

یک چیز دیگر را هم فراموش نکنید. کشف کردن یک اپلیکیشن جدید با امکانات ویژه به شدت هیجان‌انگیز است. حتی وقتی خودمان هم به صورت اتفاقی یک اپلیکیشن جالب پیدا می‌کنیم معمولا به شکل وسواس‌گونه‌ای خودمان را با این اپ مشغول می‌کنیم و حتی به اطرافیان‌مان هم معرفی می‌کنیم. پس خودتان را در مسیر کشف کاربران قرار دهید و این با تبلیغات گشت و گذار کاملا امکان‌پذیر است. 

تبلیغات گشت و گذار؛ به زبان ساده‌تر

هیجان کشف یک اپلیکیشن جدید
هیجان کشف یک اپلیکیشن جدید

وقتی کاربران داخل صفحات مختلف بازار چرخ می‌زنند و سعی می‌کنند اپ‌های مورنظرشان را پیدا کنند یک باکس مخصوص آگهی در صفحات اپ‌های مختلف وجود دارد که اپلیکیشن‌هایی در این قسمت وجود دارند. حالا شما هم می‌توانید اپلیکیشن خودتان را این لیست قرار دهید. وقتی کاربران اپ‌های دیگر را می‌بینند اپ شما هم به آن‌ها معرفی می‌شود و می‌توانند آن را دانلود کنند. 

شما در تبلیغ گشت و گذار بازار بیشتر دیده می‌شوید و در دسترس کاربران قرار می‌گیرید. کافی است نام اپلیکیشن یا لوگوی شما بتواند جرقه‌ای را در ذهن‌شان ایجاد کند و عکس‌های داخل صفحه محصول هم یکی از نیازهای او را پوشش دهد. اینجاست که روی دکمه نصب کلیک می‌کند. یا اینکه ممکن است یک نفر حین گشت و گذار با خودش فکر کند که یک اپ ورزشی، حسابداری، آموزش زبان یا هر چیز دیگری را روی گوشی‌اش نصب کند تا یک تجربه جدیدتر داشته باشد. یا از اپ‌های فعلی‌اش خسته شده و هر چیزی که مشابه اپ‌های قبلی باشند ولی امکانات بهتری داشته باشد را دانلود کند.

در تبلیغات گشت و گذار تا زمانی که اپلیکیشن شما نصب نشود هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. شما ممکن است صدها هزار بار دیده شوید ولی تنها برای تعداد نصب‌تان هزینه پرداخت می‌کنید و این برای برندینگ اپلیکیشن شما هم بسیار کاربردی است و اسم اپلیکیشن شما به چشم و گوش کاربران می‌خورد.


چطور یک کمپین گشت و گذار قدرتمند بسازیم؟

اول اینکه را‌ه‌اندازی کمپین تبلیغات گشت و گذار آسان است و تنها با چند کلیک می‌توانید کمپین‌تان را شروع کنید. باید فضاهای تبلیغاتی موردنیازتان را شناسایی کنید و سپس با قیمت‌گذاری مناسب برنده مزایده شوید و این فضاها را از آن خودتان کنید. وقتی از مزایده حرف می‌زنیم در نظر بگیرید که فرایند زمان‌بری نیست و هوش‌مصنوعی بازار در زمان خیلی کمی این مزایده را بررسی می‌کند و کمپین شما کمی بعد از تایید نهایی اجرا می‌شود. 

قیمت‌گذاری تبلیغات گشت و گذار
قیمت‌گذاری تبلیغات گشت و گذار

نکته مهم برای قدرتمندتر کردن تبلیغ شما هدفگذاری روی کاربران است. اینکه سن و جنسیت و سایر ویژگی‌های مهم را شخصی‌سازی کنید و تنها کاربرانی را نشانه بگیرید که احساس می‌کنید بیشترین نیاز را به اپلیکیشن شما دارند. مثلا اگر یک اپ خودآموز ریاضی احتیاج دارید احتمالا بهتر است روی نوجوان‌ها هدفگذاری کنید و یا اگر یک اپلیکیشن مخصوص بچه‌های کمتر از 7 سال دارید بهتر است پدر و مادرها را نشانه بگیرید. چون معمولا پدر و مادرها دنبال اپ‌های کاربردی برای فررزندان‌شان هستند. 

چرا همین حالا بهترین زمان برای تبلیغات گشت و گذار اپلیکیشن شماست؟

تبلبغات موبایلی
تبلبغات موبایلی

کم کم به عید نوروز نزدیک می‌شویم. سال نو یک معنای دیگر هم دارد. آدم‌ها دوست دارند برای ادامه سال‌شان برنامه‌ریزی کنند و معمولا دوست دارند چیزهای جدید یاد بگیرند و هدف‌های تازه‌تری را دنبال کنند. اینجاست که می‌توانید خودتان را در لیست برنامه‌های سال جدیدشان قرار دهید. 

ممکن است یک نفر بخواهد زبان جدیدی را شروع کند، یا یک ورزش جدید، یک ساز جدید، یک تخصص جدید و برای تمام این‌ها حداقل به اپلیکیشن‌های موبایلی مرتبط هم احتیاج دارد. اگر بتوانید از همین حالا خودتان را در دیدرس کاربران قرار دهید کم کم جزو برنامه‌های سال آینده‌شان می‌شوید و اگر اپ شما کیفیت‌های موردنیازشان را داشته باشد به یک کاربر فعال تبدیل می‌شوند. پس زمان مهم است و به هیچ وجه آن را از دست ندهید. 

تبلیغات گشت و گذار شما را  در مسیر زندگی کاربران قرار می‌دهد و اگر بتوانید روی آن‌ها تاثیر بگذارید نه‌تنها به کاربر فعال و شاید حتی به کاربر وفادار برای اپلیکیشن شما تبدیل شوند. 

تبلیغات گشت و گذار چه مدل کاربرانی را جذب می‌کند؟

کاربرانی که به دنبال کشف و تجربه کردن چیزهای جدید هستند.

بهترین زمان برای تبلیغات گشت و گذار اپلیکیشن‌ها چه زمانی است؟

زمانی که آن‌ها سعی می‌کنند برنامه‌ریزی و هدفگذاری کنند و شما خودتان را در لیست چیزهای ضروری آن‌ها قرار می‌دهید.