اصطلاحات پرکاربرد در تبلیغات نصبی اپلیکیشن

اصطلاحات پرکاربرد در تبلیغات نصبی اپلیکیشن

امروزه انواع بازاریابی دیجیتال، اهمیت بیش‌تری پیدا کرده و یکی از جذاب‌ترین حوزه‌ها، بازاریابی موبایل است. از طریق موبایل مارکتینگ می‌توانیم به کمک تلفن‌های هوشمند به مخاطبینمان دسترسی پیدا کنیم. از آن‌جایی که میزان استفاده‌ی زیاد افراد از موبایل بر کسی پوشیده نیست، می‌توان متوجه اهمیت موبایل مارکتینگ شد. برای پیدا کردن تخصص در این حوزه یکی از الزامات اصلی این است که با اصطلاحات بازاریابی موبایل آشنا باشیم. در این مقاله شما برخی اصطلاحات رایج بازاریابی موبایل آشنا می‌شوید.

بازاریابی موبایل چیست و چه اهمیتی دارد؟

موبایل مارکتینگ ابزاری است که به کمک آن، شرکت‌ها با یکدیگر و با مشتریانشان از طریق گوشی هوشمند ارتباط برقرار می‌کنند. دلایل مختلفی وجود دارد که ما را قانع می‌کند به سراغ بازاریابی موبایل برویم. 

ارتباط قوی

در جهان امروز، موبایل هر شخص یکی از نزدیک‌ترین دوستان اوست! گوشی هوشمند به افراد کمک می‌کند با جهان بیرون به شیوه سریع‌تر و موثرتری ارتباط بگیرند. از طرفی افراد روزانه ساعات زیادی را به استفاده از موبایل خود اختصاص می‌دهند. به همین دلیل است که اگر بتوانیم از طریق تلفن همراه با مخاطبانمان ارتباط موفقی بگیریم، می‌توانیم آن‌ها را قانع کنیم که از محصولات و خدمات ما استفاده کنند.

همراهی نزدیک

خیلی از افراد ممکن است کیف پول یا دیگر وسایل شخصی خود را جا بگذارند اما موبایلشان را از خودشان جدا نمی‌کنند. در ابتدای روز به محض بیدار شدن گوشی خود را چک می‌کنند و آخرین چیزی که قبل از خواب به آن نگاه می‌کنند صفحه موبایلشان است. به همین دلیل است که اگر بر صفحه موبایل مخاطبان خود ظاهر شویم، می‌توانیم در هر زمان و هر مکان همراه آن‌ها باشیم.

امکان پرداخت سریع

اگر از طریق گوشی موبایل مخاطب را راضی به خرید کنیم، تنها با فشردن چند دکمه و بدون چانه‌زنی خرید خود را نهایی می‌کند. از طرفی پرداخت آنلاین، احساس بهتری نسبت به پرداخت نقدی و حضوری دارد چون مخاطب درد کم‌تری را بابت پرداخت هزینه متحمل می‌شود. 

پاسخ‌گویی به نیازها

اولین کاری که مشتریان ما برای رسیدن به پاسخ سوالات و رفع نیازهایشان می‌کنند، جستجو در موبایلشان است. پس اگر بخواهیم به مشتریان خود این پیام را منتقل کنیم که محصولات و خدمات ما همان چیزی است که پاسخ‌گوی سوالات و نیازهای آن‌هاست، گوشی موبایل بهترین مکان برای این کار است.

سنجش شاخص‌ها

در دیجیتال‌مارکتینگ یکی از مهم‌ترین موارد، سنجش شاخص‌ها است. برای این کار لازم است بتوانیم داده‌های مربوط به مشتریان خود را رصد و ذخیره کنیم و برای این کار، گوشی هوشمند یکی از بهترین گزینه‌هاست.

اصطلاحات بازاریابی موبایل

بررسی اصطلاحات مربوط به بازاریابی موبایل، به شما کمک می‌کند بتوانید حرفی برای گفتن داشته باشید و حرف‌های تخصصی دیگران را بهتر متوجه شوید. از طرفی با بررسی این اصطلاحات، می‌توانید تسلیط بیش‌تری بر مفاهیم داشته باشید و با اصول موبایل مارکتینگ آشنا شوید.

CPI (Cost Per Install)

اصطلاح CPI به معنی هزینه به ازای نصب کامل اپلیکیشن است. هزینه متوسطی است که تبلیغ‌کنندگان به ازای هر نصب اپلیکیشن خود پرداخت می‌کنند و تا نصب اپلیکیشن کامل نشود، هزینه‌ای کسر نمی‌شود. تبلیغاتی که بر اساس CPI است، تبلیغ‌کنندگان از این موضوع اطمینان دارند که پس از نصب اپلیکیشن توسط کاربر، هزینه از بودجه آن‌ها کسر می‌شود. سرویس تبلیغاتی که کافه بازار دارد نیز بر اساس CPI است.

 

CPA (Cost Per Action)

اصطلاح CPA به معنی هزینه به ازای نمایش است. زمانی تبلیغ‌کننده هزینه پرداخت می‌کند که عملیات مورد نظرش به انجام رسیده باشد.

 

CPC (Cost Per Click)

اصطلاح CPC به معنی هزینه به ازای کلیک است. این روشی است که وب‌سایت‌ها برای محاسبه ارزش هر کلیک بر روی تبلیغات استفاده می‌کنند. تبلیغ‌دهندگان زمانی که بودجه روزانه محدود دارند از این روش استفاده می‌کنند.

 

PPC (Pay Per Click)

اصطلاح PPC به معنی پرداخت به ازای کلیک است. تبلیغ‌کنندگان در تبلیغات کلیکی مبلغی را برای هر کلیک روی تبلیغ‌ مشخص و پرداخت می‌کنند. 

 

CPL (Cost Per Lead)

اصطلاح CPL هزینه‌ای است که تبلیغ‌کنندگان به ازای کلیک‌هایی که تبدیل به lead شده باشند، پرداخت می‌کنند. 

 

اثر گذاری (Impression)

 تعداد دفعاتی است که تبلیغ یک برنامه دیده شده است.

 

بازدید (View)

تعداد دفعاتی است که کاربر روی تبلیغ کلیک کرده و وارد جزئیات برنامه شده است.

 

CVR (Conversion Rate)

نرخ تبدیل موفقیت است که درصد کاربرانی است که پس از دیده‌شدن تبلیغ برنامه‌ی شما، آن را نصب کرده‌اند. 

 

CTR (Click Through Rate)

اصطلاح CTR نرخ کلیک است. نرخ کلیک در واقع درصدی از کاربران است که در نتایج جستجو بر روی لینک سایت یا برنامه‌ی شما کلیک می‌کنند.

 

LTV (LifeTime Value)

اصطلاح LTV تمام هزینه‌ای است که کاربر در طول استفاده از برنامه‌ی شما پرداخت می‌کند. اگر کاربر میانگین سالانه ۱ میلیون تومان در برنامه‌ی شما پرداخت انجام دهد و این فعالیت ۲ سال ادامه داشته باشد، ارزش طول عمر مشتری ۲ میلیون تومان است. 

 

DAU (Daily Active User)

اصطلاح DAU، افرادی هستند که در روز حداقل یک بار به اپلیکیشن شما سر می‌زنند. از آن‌جایی که ای افراد کاربران وفادار شما هستند، لازم است آن‌ها را بشناسید.

NPS (Net Promoter Score)

اصطلاح NPS به معنی شاخص وفاداری مشتریان است که از کاربران می‌خواهد به برنامه شما نمره‌ای بین ۱تا ۱۰ بدهند. اگر کاربری نمره ۹ یا ۱۰ بدهد یعنی “مبلغ” است و اپلیکیشن شما را به دیگران معرفی می‌کند. افرادی که نمره ۷ یا ۸ می‌دهند، منفعل محسوب می‌شوند. این کاربران از اپلیکیشن شما بدگویی نمی‌کنند اما شما را به دیگران معرفی نخواهند کرد. کاربرانی که نمره ۱ تا ۶ به شما داده‌اند دفع‌کننده هستند. یعنی احتمالا به دیگران توصیه می‌کنند به سراغ اپلیکیشن شما نیایند. بر اساس این مورد از اصطلاحات بازاریابی موبایل، پیشنهاد می‌کنیم کاربران مبلغ را پیدا کنید و از آن‌ها بخواهید نظراتشان را در مورد اپلیکیشن شما بنویسند.

 

با محصولات تبلیغاتی کافه بازار از جدیدترین تکنولوژی هوش مصنوعی در تبلیغات اپلیکیشن بهره‌مند شوید، محصول خود را در بهترین زمان جستجو به بیش از ۴۵ میلیون کاربر کافه بازار ارائه دهید و درآمد کسب کنید.