سوالات متداول
ورود به پیشخان بازار -> تبلیغات -> خواندن و پذیرش قرارداد -> شارژ قسمت مالی -> ایجاد کمپین جستجو-> ورود به کمپین ساختهشده -> تخصیص بودجه در مالی کمپین -> مدیریت کلیدواژهها -> افزودن کلیدواژهها و انتخاب مچ تایپ و قیمت -> عبارات جستجو شده: بررسی و حذف و اضافه کلیدواژهها -> بررسی منوی آمار و منوی اعلانها
روش مزایده تبلیغات در جستجو، مزایده قیمت دوم (Second-Price Auction) است. در الگوریتم مزایده قیمت دوم، برنده مزایده برای هر نصب دومین مبلغ برنده را پرداخت میکند. برای مثال توسعهدهنده یک با هدف نمایش آگهی برنامه خود در کلیدواژه «اینستاگرام» قیمت پیشنهادی ۲۰۰۰ تومان را برای این کلیدواژه ثبت میکند. اگر توسعهدهنده دو برای شرکت در مزایده کلیدواژه اینستاگرام رقم ۲۲۰۰ تومان را ثبت کند، توسعهدهنده دو برنده مزایده است ولی مبلغی نزدیک به رقم پیشنهادی «توسعهدهنده یک» یعنی حدود ۲۰۰۰ تومان را پرداخت میکند.
حداقل مبلغ پیشنهادی برای قیمت هر نصب در کمپینهای تبلیغات جستجو برای برنامه ۲۰۰۰۰ریال و برای بازی ۷۵۰۰ ریال است.
بله. شما میتوانید قسمت مالی کمپین جستجو را صفر قرار دهید و بودجه کمپین به قسمت مالی تبلیغات برمیگردد.
بله. شما میتوانید زمانی که بودجه کمپینها را صفر قرار دادید، از طریق تیکتهای پشتیبانی درخواست بازگشت بودجه مالی تبلیغات را به شماره شبای همنام با نام توسعهدهنده داشته باشید.
امکان فعال بودن چندین کمپین به صورت همزمان، هم برای یک بسته (در جستارهای متفاوت) و هم برای بستههای مختلف از برنامههای یک توسعهدهنده وجود دارد. دقت کنید که در هر کمپین، تنها قادر به تبلیغ یک برنامه خواهید بود.
ممکن است بهدلیل وجود رقابت بالا یا میزان جستجوی پایین در کلیدواژههای موردنظرتان، وضعیت حضور در حراجی به وضعیت در حال نمایش تغییر نکرده باشد. برای حل این مشکل میتوانید قیمت پیشنهادی کلیدواژهها را در مدیریت کلیدواژهها -> کلیدواژهها -> ویرایش افزایش دهید. وضعیت کلیدواژهها را بررسی، تحلیل و بازنگری کنید. برای مثال با تغییر Match Type کلیدواژه از Exact به Broad گستره کلمات را افزایش دهید.
خیر تضمینی برای نصب وجود ندارد. اگر کلیدواژهای را با قیمت پیشنهادی پایین در مزایدهای با رقابت بالا شرکت دهید احتمال بازنده شدن آن در مزایده قیمت دوم وجود دارد. اما در صورتیکه برای کلیدواژهای رقابت بالایی وجود نداشته باشد با قیمت پیشنهادی کمتر هم احتمال برنده شدن در مزایده قیمت دوم و نصب وجود دارد. در ازای هر نصب مبلغ از حساب کم میشود و در صورتی که نصبی اتفاق نیفتد هزینهای از حساب تبلیغات کسر نخواهد شد. در صورتی که در مزایده برنده شوید و برنامه نیز به کاربر نمایش داده شود اما منجر به نصب نشود، به معنی این است که احتمال نصبی روی آن کلمه ندارید.
در زیرمنوی اطلاعات در بخش کمپینها، میتوانید اطلاعات پایهی مربوط به کمپین را مشاهده کنید. با انتخاب گزینهی «ویرایش»، نام کمپین، مدت زمان کمپین و وضعیت کمپین (فعال یا متوقف بودن) قابل تغییر هستند. همچنین در این زیرمنو، امکان متوقف کردن/ادامه دادن کمپین را با کمک کلیدهای میانبر خواهید داشت. در مواردی که فکر میکنید کمپین دیگر به کار شما نمیآید، میتوانید از گزینهی حذف کمپین استفاده کنید که در این حالت، تمامی اطلاعات مربوط به کمپین را از دست خواهید داد. پیشنهاد میشود برای نگهداشتن سوابق کمپینها، کمپینها را حذف نکنید.
پس از اینکه یک بار برای هر کمپین کلیدواژههایی انتخاب کردید و برای آنها قیمت پیشنهادی (MAX CPI) قرار دادید، نرخ تبدیل (Conversion Rate) و رفتار کاربرانی که در بخش مدیریت کلیدواژهها -> عبارات جستجو شده به برنامه رسیدهاند را با ترکر بررسی کنید. در مراحل بعد قیمتهای پیشنهادی بر همان عبارتهای جستجوشده را حفظ کنید یا افزایش دهید. عنوان و توضیحات برنامه را دقیق و گویا بنویسید تا کاربران ارتباط آگهی برنامه و عبارت جستجوشده را با یک نگاه درک کنند. کلیدواژهها را براساس حوزه کاری برنامه یا تحلیل رقبا دستهبندی کنید و برای هر دسته کمپین منحصربهفردی بسازید.
در سه حالت ممکن است وضعیت کمپین متوقفشده نمایش داده شود: لازمه شروع کمپین تخصیص بودجه از منوی مالی کمپین صفحه جزییات کمپین است. اگر هنوز از حساب تبلیغات به کمپین بودجه تخصیص نداده باشید وضعیت کمپین متوقفشده نمایش داده میشود. اگر در صفحه جزییات کمپین کمپین را متوقف کرده باشید. اگر بازه تاریخی که هنگام ساخت کمپین انتخاب کرده باشید شروع نشده باشد و یا تمام شده باشد.
دو مرحله: شارژ مالی تبلیغات و شارژ حساب کمپین
مرحله اول در منوی تبلیغات پیشخان، بخش مالی و بعد افزایش اعتبار را انتخاب و حساب تبلیغاتی را شارژ کنید. مرحله دوم در صفحه جزییات کمپین به بخش مالی کمپین بروید با انتخاب تغییر بودجه مبلغ هر کمپین را تخصیص کنید.
عدد نصب در کمپین جستجو نشاندهنده تعداد دفعات نصب کامل برنامه است. نصب کامل زمانی اتفاق میافتد که بعد از دانلود برنامه، کاربر نصب برنامه را به صورت کامل انجام داده باشد. یک نصب فعال یعنی کاربری که به اینترنت دسترسی دارد در شصت روز گذشته برنامه شما را نصب داشتهاست (همزمان برنامه بازار را هم داشتهاست) و یک فعالیت معنیدار حداقل ۱۰۰ کیلوبایتی در برنامه انجام داده است. اگر تمام این شرایط وجود داشته باشد یک نصب فعال برای برنامه شمرده میشود. اگر کاربری که در گذشته نصب فعال بوده حداقل یکی از شروط بالا را نداشته باشه، از آمار نصب فعال خارج میشود.
تمامی توسعهدهندگان برای آغاز همکاری با بازار، در ابتدا قراردادی حقوقی را که بین بازار و آنها منعقد میشود را میپذیرند. علت انعقاد قرارداد جدید هنگام آغاز تبلیغات این است که امکان دارد توسعهدهندهای تمایلی به تبلیغ برنامه خود در بازار نداشته باشد. همچنین موضوعاتی در زمینه تبلیغات نیاز به توجه ویژه توسعهدهندگان دارد و بر این اساس، توسعهدهندگانی که تمایل دارند از تبلیغات جستجوی بازار استفاده کنند، لازم است علاوه بر پذیرش متن قرارداد اولیه توسعهدهندگان، به مفاد قرارداد حقوقی «نمایش محتوای دیجیتالی در جستجوی بازار» نیز متعهد باشند.
خیر
با انتخاب Exact Match Type علاوه بر نوشتار کلیدواژه، سیستم به طور خودکار عبارتهای نزدیک (Close Variants) مانند غلطهای املایی، مترادفها و نوشتار انگلیسی و فارسی عبارت را هم درنظر میگیرد. اما اگر Phrase Match Type را انتخاب کنید بعد از نوشتن کلیدواژه تککلمهای یا چندکلمهای دلخواه خود، هر زمان در سیستم سرچ عبارتی جستجو شود که شامل عبارت انتخابی شما باشد، در حراجی آن عبارت شرکت داده میشوید.
در صفحه جزییات کمپین بسته به وضعیت کمپین میتوانید دکمههای فعال کردن کمپین، متوقف کردن کمپین یا حذف کمپین را انتخاب کنید. اما اگر قصد توقف کمپین را ندارید و میخواهید با تغییر وضعیت کلیدواژهها کمپین بهینهتری بسازید، در منوی مدیریت کلیدواژهها بخش کلیدواژهها را انتخاب کنید. در این بخش از دکمه ویرایش میتوانید ویرایش قیمت همه را انتخاب کنید. بعد از انتخاب هر کلیدواژه میتوانید از دکمه ویرایش گزینههای حذف کردن کلیدواژه، ویرایش قیمت کلیدواژه، فعال کردن کلیدواژه و یا متوقف کردن کلیدواژه را انتخاب کنید.
برای کمپینهای تبلیغات جستجوی بازار میتوانید از از ترکرهای داخلی Metrix, Adtrace و Chabok و از ترکرهای خارجی Appmetrica و Adjust استفاده کنید.
بازار تبلیغ برنامههایی که بر دستگاه نصب شده باشند را به کاربران نشان نمیدهد. بنابراین بعد از اینکه کمپینی را فعال میکنید، برای تست آن لازم است برنامه را از دستگاه خود حذف کنید. بعد از حذف برنامه تبلیغ آن بعد از ۲۴ ساعت برای شما نمایش داده میشود.
مبلغی که برای هر نصب در نظر میگیرید تا پس از نصب برنامه توسط کاربر از بودجه شما کسر شود CPI یا Cost per Install نام دارد. هزینه هر نصب بسته به نوع برنامه شما، صنعتی که برنامه شما در آن فعالیت دارد، نوع رقابت ایجادشده و محبوبیت کلیدواژههای مرتبط میتواند متفاوت باشد، مشابه تفاوت اجاره بهای فروشگاهها در نقاط مختلف جغرافیایی. برای انتخاب CPI بهینه میتوانید با تست مبلغهای متفاوت و سنجش عملکرد هر کمپین، به مناسبترین مبلغ CPI دست پیدا کنید. در سیستم تبلیغاتی هوشمند بازار بهسادگی میتوانید با آزمون روزانه یا هفتگی مبلغهای CPI و بررسی عملکرد… حداقل میزان CPI برای شرکت داخل مزایده و فعالشدن کمپین هوشمند، برای برنامهها ۲۰۰۰۰ ریال و برای بازیها ۷۵۰۰ ریال است.
بازار حداقلی برای مبلغ بودجه قائل نشده است و تبلیغدهندگان با هر مبلغی میتوانند تبلیغات خود را آغاز کنند. پیشنهاد ما این است که اولین کمپین تبلیغات هوشمند خود را با مبلغ یک میلیون تومان آغاز کنید تا سیستم تبلیغات هوشمند به کمک هوش مصنوعی کلیدواژههای مرتبط برنامه شما را شناسایی کند. به این ترتیب با بررسی نتایج این کمپین، میتوانید برای کمپینهای آینده خود برنامهریزی مالی دقیقتری کنید. میانگین بودجهای که تبلیغدهندگان بازار کمپینهای تبلیغات هوشمند خود را با آن پیش میبرند پنج میلیون تومان است.
تبلیغات هوشمند بازار مانند متخصص مارکتینگ تیم شما عمل میکند و با سرویسی ساده، سریع و تماما اتوماتیک، کمپینهای تبلیغاتی را به نتایج بهینه میرساند. تبلیغات هوشمند با بهرهگیری از جدیدترین متدهای هوش مصنوعی، بهترین جایگاههای تبلیغاتی را براساس بودجه و CPI تبلیغدهنده بر مرتبطترین کوئریهایی که کاربران بازار جستجو میکنند، شناسایی میکند و با شرکت دادن در مرتبطترین مزایدهها، منجر به نصب با کیفیت برنامه میشود.
برای کمپینهای تبلیغات هوشمند بازار میتوانید از از ترکرهای داخلی Metrix, Adtrace و Chabok و از ترکرهای خارجی Appmetrica و Adjust استفاده کنید.
ورود به پیشخان بازار -> تبلیغات -> خواندن و پذیرش قرارداد -> شارژ قسمت مالی -> ایجاد کمپین گشت و گذار، تخصیص بودجه و تعیین CPI -> ورود به کمپین ساختهشده و بررسی منوی آمار
احتمال نصب هر تبلیغ در هر جایگاه تبلیغاتی و قیمت هر نصب
در کمپین گشتوگذار با هدف سادگی بیشتر تمامی فرایند به صورت اتوماتیک انجام شده و بهینهسازی به مرور زمان اتفاق میافتد. در مرحله اول میتوانید با افزایش قیمت هر نصب، در مزایدههای بیشتری برنده شده و نصب بیشتری در یک بازه زمانی مشخص دریافت کنید. همچنین میتوانید با بهبود صفحه جزییات برنامه خود برای کاربران، تبلیغات خود را بهینه کنید.
به ازای هر نمایش تبلیغ در هر جایگاه تبلیغاتی یک مزایده برگزار میشود و ما برای حفظ کیفیت تجربه کاربر، افزایش اثرگذاری تبلیغات در محصول و بهینهسازی نرخ نصب، تلاش میکنیم تا به کاربر مخاطب جایگاه تبلیغاتی، برنامههایی را با بیشترین احتمال نصب به عنوان تبلیغ نمایش دهیم. به این دلیل علاوه بر پیشنهاد عدد قیمت هر نصب؛ تخمینی که محصول از احتمال نصب برنامه موضوع کمپین در اثر نمایش تبلیغ دارد، به عنوان عامل موثر در مزایده در نظر گرفته میشود.
بودجه: مقدار بودجه باقیمانده کمپین حداکثر
بودجه روزانه: بودجهای که کمپین روزانه اجازه استفاده دارد.
قیمت هر نصب: میانگین قیمت نهایی هر بار اتمام دانلود و نصب اپلیکیشن
خیر. در صورتی که چند کمپین فعال و همزمان داشته باشید، کمپین با بیشترین مبلغ پیشنهادی در مزایده با بقیه کمپینهای شما برنده میشود و بقیه کمپینهای شما نصبی دریافت نمیکنند.
حداقل مبلغ پیشنهادی برای قیمت هر نصب در کمپینهای تبلیغات گشتوگذار برای برنامه ۲۰۰۰۰ریال و برای بازی ۷۵۰۰ ریال است.
در قسمت آمار کمپین گشتوگذار، تعداد اثرگذاری، بازدید، دانلود و نصب قابل مشاهده است. همچنین نرخ تاثیرگذاری به نصب، نرخ تاثیرگذاری به بازدید، نرخ بازدید به دانلود و نرخ دانلود به نصب نیز قابل مشاهده است.
برای کمپینهای تبلیغات گشتوگذار بازار میتوانید از از ترکرهای داخلی Metrix, Adtrace و Chabok و از ترکرهای خارجی Appmetrica و Adjust استفاده کنید.
خیر. با شرکت در کمپین گشتوگذار مبلغ پیشنهادی شما در همه جایگاههای تبلیغات گشتوگذار وارد مزایده شده و با توجه به احتمال نصب و قیمت پیشنهادی اپلیکیشن شما نمایش داده میشود.
تبلیغات گشتوگذار بازار در حال حاضر در ردیف پیشنهادهای بیشتر در صفحه جزئیات برنامهها، ردیف گشتوگذار در برنامهها/بازیها در صفحه اصلی و ردیف پیشنهادهای بیشتر در جایگاه جستجو نمایش داده میشود.
شمارش نصب بر اساس اتمام دانلود و تکمیل نصب است. یعنی اگر کاربر پس از دانلود روی دکمه نصب کلیک کند و نصب برای او به اتمام برسد، یک نصب برای تبلیغدهنده شمرده میشود.
از آنجایی که تعهدات متقابلی مانند تراکنشهای مالی، فراد، عملکرد درست سیستم و… برای انجام تبلیغات مورد نیاز است، لازم است این تعهدات با امضای قرارداد به تایید طرفین (بازار و توسعهدهنده) برسد.
درخواست مشاوره
با تبلیغات در بازار در زمان درست و جای درست دیده میشوید و با بهترین راهکارهای تبلیغاتی کسب و کار خود را رشد میدهید. ما در این مسیر همواره در کنار شما خواهیم بود. برای راهاندازی اثرگذار کمپینهای خود روی مشاوران بازار حساب کنید.
شروع مشاوره
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان (فروشگاه برنامههای موبایلی اندروید بازار) است.