تبلیغات جستجو

معرفی تبلیغات جستجو

در لحظه ی جستجوی کاربر، نیازمندیش رو برطرف کنتعداد جستجوهای اپ استور بازار بیش از ۶ میلیون بار در روز است. با انتخاب دقیق کلیدواژه مناسب و استفاده از ابزار بهینه‌سازی پنل، به راحتی کسب‌و‌کارتان در صدر نتایج جستجوی کاربر قرار می‌گیرد. تبلیغات جستجوی بازار، این امکان را به شما می‌دهد تا در رقابتی که بین کسب‌و‌کارها در جریان است جایگاه بهتری داشته باشید و سهم بازار خود را بیشتر کنید.از جمله مزایای این روش تبلیغاتی می توان به نمایش در صدر لیست نیاز کاربر و تبدیل شدن به انتخاب اول کاربر، قابلیت بهینه سازی حرفه ای با ارائه دیتای اثرگذاری، نصب، نرخ تبدیل و … همچنین قدرت انتخاب دقیق کلیدواژه ها و افزایش سهم بازار از طریق رقابت حرفه ای و هدفمند اشاره کرد. نکته حائز اهمیت در مورد تبلیغات در جستجو این است که کاربران معمولا نه با جستجوی نام دقیق برنامه بلکه با جستجوی کلیدواژه‌های مرتبط با برنامه‌ای...

از تبلیغات در جستجو چه می‌دانید؟

با سرویس تبلیغات در جستجو، تبلیغات شما به عنوان اولین نتیجه جستجو در بازار به کاربر نشان داده می‌شود. بنابراین دامنه بسیار گسترده‌تری از کاربران بازار تبلیغات شما را می‌بینند و طبیعتا تعداد نصب بازی یا برنامه شما افزایش می‌یابد. کاربران جستجوگر در بازار چه می‌کنند؟ شش میلیون جستجوی روزانه در بازار، از مهم‌ترین عواملی است که باعث نصب برنامه‌های جدید می‌شود. به همین دلیل، تبلیغات در جستجوی بازار و نمایش برنامه‌/بازی مورد نظر در ابتدای لیست جستجوی کاربران،‌ موقعیت را برای افزایش کاربران فراهم کرده و در نتیجه درآمد حاصل از برنامه/بازی را افزایش می‌دهد. کاربران همیشه نام دقیق برنامه را جستجو نمی‌کنند بلکه ممکن است به دنبال کلیدواژه‌های مرتبط بگردند. مثلا اگر کاربری به دنبال نصب یک برنامه تاکسی اینترنتی است، برای پیدا کردن آن نه فقط از نام برند، بلکه از کلیدواژه‌هایی ماند تاکسی آنلاین، تاکسی، حمل و نقل، نام برندهای معروف و مواردی مشابه استفاده خواهد کرد. تبلیغات در جستجوی...

مزایده تبلیغات در جستجو چه مبلغی پرداخت می‌کند؟

روش مزایده تبلیغات در جستجو، مزایده قیمت دوم (Second-Price Auction) است. در الگوریتم مزایده قیمت دوم، برنده مزایده برای هر نصب مبلغ دومین برنده را پرداخت می‌کند. در این مزایده، تبلیغ‌دهنده مبلغ پیشنهادی خود را برای هر نصب،‌ واقع‌بینانه و با توجه به منابع مالی خود انتخاب می‌کند.   مزایده قیمت دوم،‌ چگونه کار می‌کند؟ افراد مختلف، طیف بودجه مشخصی برای تبلیغات خود در نظر می‌گیرند. برای مثال فرد شماره یک حاضر است با هدف نمایش آگهی برنامه خود در کلیدواژه اینستاگرام، برای هر نصب بین۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰تومان هزینه کند. صرفه اقتصادی برای هر نصب در این بازه است و عدد ۲۹۰۰ تومان را برای کلیدواژه اینستاگرام ثبت می‌کند. حالا اگر فرد شماره دو برای شرکت در مزایده کلیدواژه اینستاگرام رقم ۳۲۰۰ تومان را ثبت کند،‌ فرد دو برنده مزایده است. ولی مبلغی نزدیک به عدد دوم، یعنی حدود ۳۱۰۰ تومان را پرداخت می‌کند که عددی نزدیک به رقم پیشنهادی فرد شماره یک بود.   چگونه...

پرداخت هزینه تبلیغات در جستجو

پرداخت هزینه تبلیغات در مرحله اول برای آغاز عملیات پرداخت، بعد از پذیرفتن قرارداد، وارد بخش مالی و بعد افزایش اعتبار شده و حساب تبلیغاتی خود را شارژ کنید. حداقل مبلغ شارژ ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر آن به دلیل ماهیت درگاه شارژ، ۴۵ میلیون تومان است. در این صفحه تمام تراکنش‌های مربوط به تبلیغات را با جزییاتی مانند تاریخ، ساعت، وضعیت (موفق/ناموفق) و کد رهگیری (کد خلاصه‌ای از مشخصات پرداخت) می‌بینید. همچنین برای افزایش اعتبار تبلیغات خود می‌توانید مبلغ موردنظرتان را به شماره شبای «» واریز و فیش آن را در بخش مالی تبلیغات پیشخان ثبت کنید. توجه داشته باشید که نام شخص واریز کننده با نام توسعه‌دهنده هم‌نام باشد.   تخصیص بودجه از کیف پول به کمپین در منوی آخر و بخش مالی کمپین، میزان هزینه مورد نظر برای کمپین را مشخص می‌کنید. مبلغی که حساب تبلیغاتی خود را در مرحله اول شارژ کردید، ریسک مصرف‌شدن ندارد. اما بعد از اضافه کردن مبلغ...

مچ تایپ تبلیغات در جستجو

در منوی مدیریت کلیدواژه‌ها در بخش کلید‌واژه‌ها،با انتخاب دکمه‌ی افزودن کلیدواژه، در صفحه‌ی زیر ابتدا کلیدواژه موردنظر خود را (فارسی یا انگلیسی) بنویسید و بعد، در مقابل آن مچ تایپ Match Type مناسب را انتخاب کنید. قبل از انتخاب، با کلیک بر راهنمای Match Type توضیحات مربوط به هرکدام را مطالعه کنید:   مچ تایپ اگزکت Exact & Close Variants در این حالت سیستم به صورت خودکار عبارت‌های نزدیک (Close Variants) کلیدواژه‌ای که می‌نویسید؛ مانند غلط‌های املایی، مترادف‌ها، انگلیسی و فارسی عبارت را هم درنظر می‌گیرد. به عنوان مثال اگر شما کلیدواژه نقشه را انتخاب کرده باشید، عبارت‌هایی مثل مسیریاب، map، مپ، نقشه، نقشه‌ها و … هم اضافه می‌شود.   براد Broad Match در این مچ تایپ علاوه بر کلیدواژه‌ای که می نویسید، عبارت‌های دیگری که کاربران در سیستم سرچ بازار جستجو کرده‌اند و شباهت بسیار زیادی از نظر رفتار کاربر  و دسته‌بندی برنامه/بازی به عبارت انتخابی شما دارند و به کلیدواژه انتخابی شما مرتبطند را...

مدیریت کلیدواژه تبلیغات در جستجو

حالا نوبت به مدیریت کلیدواژه ها، مهم‌ترین بخش تبلیغات در جستجو رسیده‌است. در مرحله اول در صفحه جزییات کمپین تبلیغات در جستجو از منوی مدیریت کلیدواژه‌ها گزینه کلیدواژه‌ ها را انتخاب کنید.   منوی مدیریت کلیدواژه با انتخاب افزودن کلیدواژه، ابتدا کلیدواژه موردنظر خود را (فارسی یا انگلیسی) بنویسید و بعد، در مقابل آن مچ تایپ (Match Type) مناسب را انتخاب کنید. در بخش MAX CPI قیمت پیشنهادی کلید واژه را بنویسید. (حداقل قیمت پیشنهادی برای برنامه‌ها ۲۰۰۰ تومان و برای بازی‌ها ۷۵۰ تومان است) در صفحه اصلی اطلاعات مربوط به هر کلیدواژه را می‌بینید. دایره سبز کنار کلیدواژه نشان‌دهنده فعال بودن آن است و در صورت تمایل می‌توانید تبلیغات هر کلیدواژه را متوقف کنید. در ستون دوم MAX CPI یا بیشترین قیمت را می‌بینید. در ستون Avg CPI مبلغی که به طور میانگین برای هر نصب پرداخت شده‌است را می‌بینید. ستون بعد Conv. Rate یا Conversion Rate (نرخ تبدیل) نشان می‌دهد چه تعداد از Impression...

نتیجه کمپین تبلیغات در جستجو

در حال نمایش در حال نمایش حالتی از نتیجه کمپین است که در آخرین دفعه پس از برگزاری مزایده، کاربر عبارتی که متناسب با کلیدواژه باشد جستجو کرده است و بازار به کاربر برنامه را نمایش داده است. وضعیت حضور در حراجی وضعیت حضور در حراجی یعنی در آخرین باری که کاربر عبارتی متناسب با کلیدواژه جستجو کند و مزایده برگزار شود، ولی برنامه در مزایده برنده نشود. بهینه‌سازی نتیجه کمپین در هر دو وضعیت، قیمت پیشنهادی توسعه‌دهنده برای هر کلیدواژه و شرایط برنده بودن یا نبودن آن در مزایده موثر است. پیشنهاد می‌شود در صورت ادامه وضعیت حضور در حراجی در نتیجه کمیپن ،‌ MAX بالاتری انتخاب کنید. پس از اینکه یک بار برای هر کمپین کلیدواژه‌هایی انتخاب کردید و برای آن‌ها قیمت پیشنهادی (MAX ) قرار دادید، می‌توانید نرخ تبدیل (Conversion Rate) و رفتار کاربرانی که در بخش مدیریت کلیدواژه‌ها -> عبارات جستجو شده به برنامه رسیدند را با ترکر بررسی کنید. در مراحل بعد قیمت‌های...

همگام‌سازی با ترکر تبلیغات در جستجو

امکان استفاده از انواع ترکر برای توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهایی که از سرویس‌های تبلیغاتی بازار استفاده می‌کنند وجود دارد. تبلیغ‌دهندگان می‌توانند آماری را که از پنل بازار در مورد کمپین‌های تبلیغاتی خود دریافت می‌کنند با کمک ترکر یا سرویس دیگری صحت‌سنجی کنند.   دلایل اختلاف دیتای ترکرها و پنل بازار نحوه شمارش تعداد نصب ترکرها با دیتایی که از بازار دریافت می‌کنید تفاوت‌هایی دارد. ترکرها اولین باری که برنامه باز می‌شود را به عنوان نصب برنامه در نظر می‌گیرند. اما بازار تکمیل نصب اپ روی دستگاه کاربر را فارغ از اینکه برنامه باز شود یا نشود را تعداد نصب شمارش کند. اگر ترکر اجاست Adjust اولین نصب از یک کانال را برای یک برنامه ثبت کند، بعد از آن همه اکشن ها را در همان کانال اضافه می‌کند. به تاریخچه فعالیت این برنامه بر یک دیوایس دقت کنید: در جدول زیر ردیف ۳۱ می‌بینیم کاربر به صورت ارگانیک (بدون دیدن تبلیغ) برنامه را نصب و چهار...

قوانین نمایش آگهی تبلیغات در جستجو

اگر قرارداد تبلیغات در جستجو را مطالعه کرده باشید، در تبصره یک ماده شش دلیل عدم نمایش آگهی ها به ۱۰۰درصد کاربران را توضیح دادیم. ممکن است قیمت نصب شما بر یک کلیدواژه برنده شده باشد، ولی تبلیغات بازار آگهی برنامه شما به صد درصد کاربران نمایش ندهد.
هدف دیگر ما برقراری رقابتی عادلانه بین توسعه‌دهندگان است تا احتمال نمایش برنامه‌هایی که تبلیغات ندارند نیز در اولین نتیجه جستجوی کلیدواژه‌ها وجود داشته باشد.

 

مشاور شما

مجتبی موسوی منش

کمپین منیجر

گر میخوای کاربرهای متناسب و علاقه‌مند به کسب و کار خودت رو پیدا کنی فقط کافیه با کلیدواژه های مرتبط در جستجوی بازار کمپین فعال داشته باشی نگران پیدا کردن این کلیدواژه‌ها هم نباش. ابزار پیشنهاد کلیدواژه توی این راه بهت کمک می کنه.

سوالات متداول

تبلیغات جستجو به‌طور خلاصه شامل چه مراحلی است؟

ورود به پیشخان بازار -> تبلیغات -> خواندن و پذیرش قرارداد -> شارژ قسمت مالی -> ایجاد کمپین جستجو-> ورود به کمپین ساخته‌شده -> تخصیص بودجه در مالی کمپین -> مدیریت کلیدواژه‌ها -> افزودن کلیدواژه‌ها و انتخاب مچ تایپ و قیمت -> عبارات جستجو شده: بررسی و حذف و اضافه کلیدواژه‌ها -> بررسی منوی آمار و منوی اعلان‌ها

مزایده قیمت دوم تبلیغات جستجو چگونه برگزار می‌شود؟

روش مزایده تبلیغات در جستجو، مزایده قیمت دوم (Second-Price Auction) است. در الگوریتم مزایده قیمت دوم، برنده مزایده برای هر نصب دومین مبلغ برنده را پرداخت می‌کند. برای مثال توسعه‌دهنده یک با هدف نمایش آگهی برنامه خود در کلیدواژه «اینستاگرام» قیمت پیشنهادی ۲۰۰۰ تومان را برای این کلیدواژه ثبت می‌کند. اگر توسعه‌دهنده دو برای شرکت در مزایده کلیدواژه اینستاگرام رقم ۲۲۰۰ تومان را ثبت کند،‌ توسعه‌دهنده دو برنده مزایده است ولی مبلغی نزدیک به رقم پیشنهادی «توسعه‌دهنده یک» یعنی حدود ۲۰۰۰ تومان را پرداخت می‌کند.

حداقل مبلغ پیشنهادی قیمت هر نصب یا CPI من چه عددی می‌تواند باشد؟

حداقل مبلغ پیشنهادی برای قیمت هر نصب در کمپین‌های تبلیغات جستجو برای برنامه ۲۰۰۰۰ریال و برای بازی ۷۵۰۰ ریال است.

آیا امکان بازگشت بودجه از کمپین جستجو به حساب مالی تبلیغات وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید قسمت مالی کمپین جستجو را صفر قرار دهید و بودجه کمپین به قسمت مالی تبلیغات برمی‌گردد.

آیا امکان بازگشت بودجه به حساب بانکی وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید زمانی که بودجه کمپین‌ها را صفر قرار دادید، از طریق تیکت‌های پشتیبانی درخواست بازگشت بودجه مالی تبلیغات را به شماره شبای هم‌نام با نام توسعه‌دهنده داشته باشید.

آیا می‌توانم چندین کمپین تبلیغات جستجوی همزمان داشته باشم؟

امکان فعال بودن چندین کمپین به صورت همزمان، هم برای یک بسته (در جستارهای متفاوت) و هم برای بسته‌های مختلف از برنامه‌های یک توسعه‌دهنده وجود دارد. دقت کنید که در هر کمپین، تنها قادر به تبلیغ یک برنامه خواهید بود.

طرح های دیگر

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان (فروشگاه برنامه‌های موبایلی اندروید بازار) است.