ورود به پیشخان بازار -> تبلیغات -> آغاز تبلیغات -> خواندن و پذیرش قرارداد بخش مالی -> شارژ حساب منوی کمپینها -> ایجاد کمپین جدید -> صفحه جزییات کمپین / نتیجه کمپین منوی مالی کمپین -> تخصیص بودجه جزییات کمپین -> مدیریت کلیدواژهها -> کلیدواژهها و انواع مچ تایپ : انتخاب کلیدواژه -> عبارات جستجو شده: بررسی و حذف و اضافه کلیدواژهها بررسی منوی آمار و منوی اعلانها
روش مزایده تبلیغات در جستجو، مزایده قیمت دوم (Second-Price Auction) است. در الگوریتم مزایده قیمت دوم، برنده مزایده برای هر نصب دومین مبلغ برنده را پرداخت میکند. برای مثال توسعهدهنده یک با هدف نمایش آگهی برنامه خود در کلیدواژه «اینستاگرام» قیمت پیشنهادی ۱۹۰۰ تومان را برای این کلیدواژه ثبت میکند. اگر توسعهدهنده دو برای شرکت در مزایده کلیدواژه اینستاگرام رقم ۲۰۰۰ تومان را ثبت کند، توسعهدهنده دو برنده مزایده است ولی مبلغی نزدیک به رقم پیشنهادی «توسعهدهنده یک» یعنی حدود ۱۹۰۰ تومان را پرداخت میکند.
بله. پس از انتخاب مبلغ در منوی مالی یا بعد از مرحله تخصیص بودجه در بخش مالی کمپین صفحه جزییات کمپین، در صورت تمایل میتوانید درخواست عودت مبلغ باقیمانده در حساب تبلیغات یا حساب کمپین را بدهید. قبل از درخواست بازگشت مبلغ از بخش مالی هر کمپین به حساب تبلیغات، لازم است کمپین را حذف کنید یا مبلغ تخصیص بودجه را صفر ثبت کنید.
امکان فعال بودن چندین کمپین به صورت همزمان، هم برای یک بسته (در جستارهای متفاوت و در بازههای زمانی متفاوت) و هم برای بستههای مختلف از برنامههای یک توسعهدهنده وجود دارد. دقت کنید که در هر کمپین، تنها قادر به تبلیغ یک برنامه خواهید بود.
ممکن است بهدلیل وجود رقابت بالا در کلیدواژههای موردنظرتان، وضعیت حضور در حراجی به وضعیت در حال نمایش تغییر نکرده باشد. برای حل این مشکل میتوانید قیمت پیشنهادی کلیدواژهها را در مدیریت کلیدواژهها -> کلیدواژهها -> ویرایش افزایش دهید. وضعیت کلیدواژهها را بررسی، تحلیل و بازنگری کنید. برای مثال با تغییر Match Type کلیدواژه از Exact به Broad گستره کلمات را افزایش دهید.
خیر تضمینی برای نصب وجود ندارد. اگر کلیدواژهای را با قیمت پیشنهادی پایین در مزایدهای با رقابت بالا شرکت دهید احتمال بازنده شدن آن در مزایده قیمت دوم وجود دارد. اما در صورتیکه برای کلیدواژهای رقابت بالایی وجود نداشته باشد با قیمت پیشنهادی کمتر هم احتمال برنده شدن در مزایده قیمت دوم و نصب وجود دارد. در ازای هر نصب مبلغ از حساب کم میشود و در صورتی که نصبی اتفاق نیفتد هزینهای از حساب تبلیغات کسر نخواهد شد.
خیر تضمینی برای نصب وجود ندارد. اگر کلیدواژهای را با قیمت پیشنهادی پایین در مزایدهای با رقابت بالا شرکت دهید احتمال بازنده شدن آن در مزایده قیمت دوم وجود دارد. اما در صورتیکه برای کلیدواژهای رقابت بالایی وجود نداشته باشد با قیمت پیشنهادی کمتر هم احتمال برنده شدن در مزایده قیمت دوم و نصب وجود دارد. در ازای هر نصب مبلغ از حساب کم میشود و در صورتی که نصبی اتفاق نیفتد هزینهای از حساب تبلیغات کسر نخواهد شد.
در زیرمنوی اطلاعات در بخش کمپینها، میتوانید اطلاعات پایهی مربوط به کمپین را مشاهده کنید. با انتخاب گزینهی «ویرایش»، نام کمپین، بودجهی کمپین، مدت زمان کمپین و وضعیت کمپین (فعال یا متوقف بودن) قابل تغییر هستند. همچنین در این زیرمنو، امکان متوقف کردن/ادامه دادن کمپین را با کمک کلیدهای میانبر خواهید داشت. در مواردی که فکر میکنید کمپین دیگر به کار شما نمیآید، میتوانید از گزینهی حذف کمپین استفاده کنید که در این حالت، تمامی اطلاعات مربوط به کمپین را از دست خواهید داد.
پس از اینکه یک بار برای هر کمپین کلیدواژههایی انتخاب کردید و برای آنها قیمت پیشنهادی (MAX CPT) قرار دادید، نرخ تبدیل (Conversion Rate) و رفتار کاربرانی که در بخش مدیریت کلیدواژهها -> عبارات جستجو شده به برنامه رسیدهاند را با ترکر بررسی کنید. در مراحل بعد قیمتهای پیشنهادی بر همان عبارتهای جستجوشده را حفظ کنید یا افزایش دهید. عنوان و توضیحات برنامه را دقیق و گویا بنویسید تا کاربران ارتباط آگهی برنامه و عبارت جستجوشده را با یک نگاه درک کنند. کلیدواژهها را براساس حوزه کاری برنامه یا تحلیل رقبا دستهبندی کنید و برای هر دسته کمپین منحصربهفردی بسازید.
در سه حالت ممکن است وضعیت کمپین متوقفشده نمایش داده شود: لازمه شروع کمپین تخصیص بودجه از منوی مالی کمپین صفحه جزییات کمپین است. اگر هنوز از حساب تبلیغات به کمپین بودجه تخصیص نداده باشید وضعیت کمپین متوقفشده نمایش داده میشود. اگر در صفحه جزییات کمپین کمپین را متوقف کرده باشید. اگر بازه تاریخی که هنگام ساخت کمپین انتخاب کرده باشید شروع نشده باشد و یا تمام شده باشد.
دو مرحله: شارژ حساب تبلیغات و شارژ حساب کمپین مرحله اول در منوی تبلیغات پیشخان، بخش مالی و بعد افزایش اعتبار را انتخاب و حساب تبلیغاتی را شارژ کنید. مرحله دوم در صفحه جزییات کمپین به بخش مالی کمپین بروید با انتخاب تغییر بودجه مبلغ هر کمپین را تخصیص کنید.
عدد نصب نشاندهنده تعداد دفعات دانلود برنامه است. نصب کامل زمانی اتفاق میافتد که بعد از دانلود برنامه، کاربر نصب برنامه را هم انجام داده باشد. یک نصب فعال یعنی کاربری که به اینترنت دسترسی دارد در شصت روز گذشته برنامه شما را نصب داشتهاست (همزمان برنامه بازار را هم داشتهاست) و یک فعالیت معنیدار حداقل ۱۰۰ کیلوبایتی در برنامه انجام داده است. اگر تمام این شرایط وجود داشته باشد یک نصب فعال برای برنامه شمرده میشود. اگر کاربری که در گذشته نصب فعال بوده حداقل یکی از شروط بالا را نداشته باشه، از آمار نصب فعال خارج میشود.
در تبلیغات جستجو پس از جستجوی کاربران در بازیها و برنامههای بازار، یک تبلیغ در بالاترین ردیف صفحه نمایش داده میشود. در تبلیغات گشتوگذار ده آگهی هم در ردیف پیشنهادهای بیشتر صفحات جزییات برنامه و هم هنگام نصب برنامه به کاربر نمایش داده میشود.
خیر. بنرهای صفحه اول در بازار از مسیر تبلیغات انتخاب نمیشوند. در صورت تمایل برای اطلاع از شرایط لازم برای نمایش بنر برنامه میتوانید با پشتیبانی توسعهدهندگان تماس بگیرید و مشخصات برنامه را برای پشتیبانی ارسال کنید. در صورت تایید قابلیتها، کیفیت و کمپینهای برنامه، بنر در صفحه اول بازار به نمایش گذاشته میشود.
تمامی توسعهدهندگان برای آغاز همکاری با بازار، در ابتدا قراردادی حقوقی را که بین بازار و آنها منعقد میشود را میپذیرند. علت انعقاد قرارداد جدید هنگام آغاز تبلیغات این است که امکان دارد توسعهدهندهای تمایلی به تبلیغ برنامه خود در بازار نداشته باشد. همچنین موضوعاتی در زمینه تبلیغات نیاز به توجه ویژه توسعهدهندگان دارد و بر این اساس، توسعهدهندگانی که تمایل دارند از تبلیغات جستجوی بازار استفاده کنند، لازم است علاوه بر پذیرش متن قرارداد اولیه توسعهدهندگان، به مفاد قرارداد حقوقی «نمایش محتوای دیجیتالی در جستجوی بازار» نیز متعهد باشند.
خیر.
با انتخاب Exact Match Type علاوه بر نوشتار کلیدواژه، سیستم به طور خودکار عبارتهای نزدیک (Close Variants) مانند غلطهای املایی، مترادفها و نوشتار انگلیسی و فارسی عبارت را هم درنظر میگیرد. اما اگر Broad Match Type را انتخاب کنید بعد از نوشتن کلیدواژه تککلمهای یا چندکلمهای دلخواه خود، هر زمان در سیستم سرچ عبارتی جستجو شود که شامل عبارت انتخابی شما باشد، در حراجی آن عبارت شرکت داده میشوید.
در صفحه جزییات کمپین بسته به وضعیت کمپین میتوانید دکمههای فعال کردن کمپین، متوقف کردن کمپین یا حذف کمپین را انتخاب کنید. اما اگر قصد توقف کمپین را ندارید و میخواهید با تغییر وضعیت کلیدواژهها کمپین بهینهتری بسازید، در منوی مدیریت کلیدواژهها بخش کلیدواژهها را انتخاب کنید. در این بخش از دکمه ویرایش میتوانید ویرایش قیمت همه را انتخاب کنید. بعد از انتخاب هر کلیدواژه میتوانید از دکمه ویرایش گزینههای حذف کردن کلیدواژه، ویرایش قیمت کلیدواژه، فعال کردن کلیدواژه و یا متوقف کردن کلیدواژه را انتخاب کنید.
برای کمپینهای تبلیغات جستجوی بازار میتوانید از از ترکرهای Appmetrica, Chabok, Adjust, Adtrace, Metrix و Avagames استفاده کنید.
بازار تبلیغ برنامههایی که بر دستگاه نصب شده باشند را به کاربران نشان نمیدهد. بنابراین بعد از اینکه کمپینی را فعال میکنید، برای تست آن لازم است برنامه را از دستگاه خود حذف کنید. بعد از حذف برنامه تبلیغ آن بعد از ۲۴ ساعت برای شما نمایش داده میشود.