منچیکو یک بازی تفننی و سرگرمکننده است که موفق شده نظر بسیاری از کاربران ایرانی در کافه بازار را به خود جلب کند. این بازی با بیشتر از 50 هزار نصب فعال و در اختیار داشتن 4.5 ستاره از 5 ستاره در اپ استور بازار، در نگاه کاربران به یکی از محبوبترین بازیها تبدیل شده است.
تیم منچیکو در تلاش است تا با رفع ایرادها و بهبود خدمات به افرادی که اقدام به نصب و انجام بازی میکنند، کمک کند تا تجربهای نوین و فرحبخش از انجام بازیهای ایرانی داشته باشند. این بازی توانسته است پس از ارائه شدن در کافه بازار (از سال 99) به واسطه تبلیغات جستجوی کافه بازار و همکاری با تیم پشتیبانی کافه بازار برای بهینهسازی کمپین تبلیغاتی خود، از جذب ِ روزی 50 تا 100 کاربر فعال به روزی 400 الی 500 کاربر برسد.
نتایج
رشد ۵۰ به ۵۰۰
تعداد نصب روزانه
۲۲۰۰۰
تعداد نصب در شش ماه گذشته
۲۳ تا ۲۴ هزار
تعداد کاربر فعال روزانه
۵۸ هزار
تعداد کاربر فعال
تجربه منچیکو از تبلیغات گشتوگذار بازار
منچیکو در شش ماه گذشته ۲۲۰۰۰ نصب و در یک سال گذشته ۳۵۰۰۰ نصب از تبلیغات گشتوگذار بازار دریافت کرده است. یکی از مهم ترین دلایل ِرشد توجه به این بازی توسط بسیاری از کاربران را میتوان شروع و راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی گشت و گزار بازار دانست.
به گفتهی حمید نعیمی مدیر عامل شرکت نوآ گیمز:
بعد از انتشار بازی منچیکو (با بکاِند و برنامه نویسی عالی) در کافه بازار امکان جذب کاربر مانند گذشته، یعنی پیش از سال 94 آن هم به صورت ارگانیک وجود نداشت؛ زیرا تعداد اَپها و گیمها در حال افزایش بود. و برخلاف تجربه جذب ارگانیکِ بیشتر از 500 هزار کاربر برای بازی ویراژ – که موفقترین تجربه این شرکت در ارائه بازی اندرویدی قابل نصب بر روی اسمارتفونها بود – تصمیم گرفته شد تا بودجهی قابل توجهی برای انجام تبلیغاتِ آن اختصاص داده شود. اما عدم جذب تعداد کاربرانِ کافی، نتوانست تیم ما را راضی کند. به همین علت اقدام به انجام تبلیغات گشتوگذار بازار برای منچیکو و ارتقای کمپینهای تبلیغاتی خود نمودیم، تا توانستیم به روزی بیش از 500 کاربر برسیم. در حال حاضر بیشتر از 58 هزار کاربر فعال داریم و از این تعداد حدود 23 الی 24 هزار نفر از آنها به طور روزانه به بازی منچیکو مراجعه میکنند. یکی از مهم ترین دلایل کسب این موفقیت تجربه مثبت همکاری با تیم پشتیبانی کافه بازار بوده است.
تاسیس شرکت بازیسازی نوآ گیمز
تولد شرکت ِبازی سازیِ نوآ گیمز در سال 91 به واسطه همکاری حمید نعیمی با همراهی ِیکی از افراد همکلاسی ایشان انجام شد. درست از سال 98 و پیش از شروعِ فعالیت این شرکت، لانچ بازی اسپیدآپ انجام گرفت که باعث جذب بیشترین تعداد کاربران و کسب موفقیت چشمگیری شد. این میزان توجه سبب شد تا حجم قابل توجهی از سرمایه اولیه در دسترسِ بنیانگذاران آن قرار گیرد و اقدام به ساخت شرکت نوآ گیمز نمایند. پس از تجربههای متعدد شکست و پیروزی، بازی منچیکو ساخته شد که یکی از موفق ترین و شاخص ترین بازیهای قابل اجرا بر روی گوشیهای اندرویدی از بین سایر بازیهای رقیب ِایرانی به حساب میآید.
شرکت نواگیمز
دستهبندی بازی
تاسیس ۱۳۹۱
۵۸ هزار کاربر فعال