نکاتی از تبلیغات در گشت‌وگذار که حتما باید بدانید

|
آکادمی

مفهوم تبلیغات در گشت‌وگذار 

از زمستان ۹۷ تبلیغات در جستجوی بازار آغاز به کار کرد و مسیر جدیدی در جذب هدفمند کاربران بر اساس جستجو طراحی شد. از زمستان ۹۸ تبلیغات در گشت‌وگذار به پنل بازار اضافه شد و افراد می‌توانند علاوه بر استفاده از تبلیغات در جستجو، از سرویس تبلیغاتی ساده‌تر گشت‌وگذار نیز استفاده کنند. تبلیغات در گشت‌وگذار  بازار تبلیغ برنامه را در ردیف پیشنهادهای بیشتر صفحه جزییات برنامه مقابل تگ آگهی نمایش می دهد. 

تبلیغات در گشت‌وگذار

تبلیغات در گشت‌وگذار چیست؟

افرادی که به دنبال برنامه مورد نظرشان در بازار هستند، روزانه بیش از 15 میلیون بازدید از صفحه جزئیات برنامه دارند. این حجم بازدید فرصتی طلایی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ایجاد می‌کند تا تبلیغات خود را در این بخش به نمایش بگذارند.

فرض کنید در حال دانلود یک برنامه با حجم بالا از کافه بازار هستید. در مدت زمانی که منتظر دانلود شدن برنامه هستید، به گشت‌وگذار در بازار خواهید پرداخت و از دیگر اپلیکیشن‌ها بازدید خواهید کرد. این‌جا همان جاییست که با تبلیغات در گشت‌وگذار مواجه می‌شوید.

وقتی از تبلیغات گشت‌وگذار استفاده می‌کنید، تصمیم می‌گیرید تبلیغاتتان را به افرادی که در حال گشت‌وگذار در کافه بازار هستند، نمایش دهید. این تبلیغات شامل دو بخش است.

بخش اول لیستی است که مخاطبین در قسمت «جزئیات» برنامه‌ها، تحت عنوان «پیشنهادات بیشتر» می‌بینند.

بخش دوم جاییست که در صفحه اول کافه بازار تحت عنوان «گشت‌وگذار در برنامه‌ها» مشخص می‌شود.

بسته به این‌که هزینه‌ای که شما برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید چقدر است، مشخص می‌شود که تبلیغات شما در چه تعدادی از برنامه‌ها نمایش داده می‌شود.

هرچه قیمت بالاتری را پیشنهاد بدهید، بدین معناست که می‌خواهید برنامه خود را در تعداد بیشتری از برنامه‌ها نمایش دهید. همچنین هر چه قیمت پیشنهادی شما بالاتر باشد، برنامه شما در قسمت «پیشنهادات بیشتر» اپلیکیشن‌های معروف‌تری قرار داده می‌شود.

مثالی از قیمت پیشنهادی به ازای نصب

برای مثال در صورتی که شما قیمت کمی به ازای هر نصب (CPI) پیشنهاد بدهید، ممکن است بازار برنامه شما را در لیست پیشنهادات بیشتر یک اپلیکیشن پرورش حلزون نمایش دهد.

اما در صورتی که شما عدد بیش‌تری به ازای هر نصب در نظر بگیرید، بازار اپلیکیشن شما را در لیست پیشنهادات بیشتر اپلیکیشن‌های پربازدید و معروف که تعداد بازدید از صفحاتشان بیشتر است قرار خواهد داد. قاعدتا در این حالت، احتمال دانلود و نصب اپلیکیشن شما بیشتر خواهد بود.

هوش مصنوعی بازار تشخیص می‌دهد که هر اپلیکیشن را در بخش جزئیات بیشتر کدام اپلیکیشن‌ها نمایش دهد. هوش مصنوعی بازار به شما کمک می‌کند تا تبلیغاتتان را در مکان‌هایی نمایش دهید که بیشترین احتمال نصب را برای شما داشته باشند.

برای مثال اگر شما یک بازی دارید، هوش مصنوعی بازار، تبلیغات شما را در صفحات جزئیات بیش‌تر دیگر بازی‌ها نمایش خواهد داد. به همین ترتیب درصورتی‌که شما تبلیغات گشت‌وگذار را برای برای تبلیغ فروشگاه آنلاین خود استفاده کرده‌اید، هوش مصنوعی بازار تبلیغات شما را در صفحه جزئیات بیشتر دیگر فروشگاه‌های آنلاین و خدمات آنلاین نشان می‌دهد.

آمار بازدید روزانه از صفحه جزئیات برنامه‌ها در کافه بازار

چرا از این نوع تبلیغات استفاده کنم؟

اگر بودجه اندکی را برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید، می‌توانید به جای این که از تبلیغات در جستجو استفاده کنید، که پس از جست‌وجوی کاربر، تبلیغ خود را در بالاترین ردیف صفحه نمایش خواهید داد، از تبلیغات در گشت‌وگذار استفاده کنید.

در این تبلیغات، شما هزینه کم‌تری پرداخت می‌کنید و اپلیکیشن خود را در کنار 9 اپلیکیشن دیگر به عنوان پیشنهادات بیشتر در صفحه جزئیات آگهی‌ها نمایش می‌دهید.

آشنایی با پارامترهای ضروری تبلیغات در گشت‌وگذار

در تبلیغات گشت‌وگذار عواملی مثل بازه زمانی اجرای کمپین، میزان بودجه‌ای که برای تبلیغات در نظر می‌گیرید، قیمت هر نصب و حداکثر بودجه‌ای که می‌خواهید به صورت روزانه هزینه کنید، توسط شما مشخص می‌شود.

در ادامه لازم است این پارامترها را در پیشخوان توسعه‌دهندگان قرار دهید تا پیشنهادتان به مزایده گذاشته شود. 

کسی که برنده مزایده شود، می‌تواند تبلیغاتش را در بخش جزئیات برنامه که در هر روز بیش از 15 میلیون بازدید دارد به نمایش بگذارد. در ادامه به توضیحاتی درمورد این پارامترها خواهیم پرداخت.

  • قیمت هر نصب (CPI): هنگام ساخت یک کمپین گشت‌وگذار، شما به عنوان یک توسعه‌دهنده، لازم است مشخص کنید به ازای هر نصب، چه میزانی از بودجه شما کسر شود. هرچه این عدد بالاتر باشد، تبلیغات شما در صفحات بهتری نمایش داده شده و احتمال نصب آن افزایش می‌یابد.
  • نمایش تبلیغات به کاربران مرتبط: بازار تمام تلاش خود را می‌کند تا شما بیشترین بازدهی ممکن را از تبلیغاتتان داشته باشید. به همین منظور سیستم هوش مصنوعی بازار، بر اساس معیارهایی برنامه شما را به کاربران مرتبط نمایش می‌دهد. به شکلی که بیشترین احتمال نصب برای شما به‌وجود بیاید. این معیارها شاملموارد زیر است. میزان ارتباط برنامه با صفحه‌هایی که جایگاه تبلیغاتی در آن قرار دارد، میزان نصب در بازار، کیفیت و امتیاز برنامه و رفتار کاربران است.

مفهوم تبلیغات در گشت‌وگذار 

از زمستان ۹۷ تبلیغات در جستجوی بازار آغاز به کار کرد و مسیر جدیدی در جذب هدفمند کاربران بر اساس جستجو طراحی شد. از زمستان ۹۸ تبلیغات در گشت‌وگذار به پنل بازار اضافه شد و افراد می‌توانند علاوه بر استفاده از تبلیغات در جستجو، از سرویس تبلیغاتی ساده‌تر گشت‌وگذار نیز استفاده کنند. تبلیغات در گشت‌وگذار  بازار تبلیغ برنامه را در ردیف پیشنهادهای بیشتر صفحه جزییات برنامه مقابل تگ آگهی نمایش می دهد. 

تبلیغات در گشت‌وگذار

تبلیغات در گشت‌وگذار چیست؟

افرادی که به دنبال برنامه مورد نظرشان در بازار هستند، روزانه بیش از 15 میلیون بازدید از صفحه جزئیات برنامه دارند. این حجم بازدید فرصتی طلایی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ایجاد می‌کند تا تبلیغات خود را در این بخش به نمایش بگذارند.

فرض کنید در حال دانلود یک برنامه با حجم بالا از کافه بازار هستید. در مدت زمانی که منتظر دانلود شدن برنامه هستید، به گشت‌وگذار در بازار خواهید پرداخت و از دیگر اپلیکیشن‌ها بازدید خواهید کرد. این‌جا همان جاییست که با تبلیغات در گشت‌وگذار مواجه می‌شوید.

وقتی از تبلیغات گشت‌وگذار استفاده می‌کنید، تصمیم می‌گیرید تبلیغاتتان را به افرادی که در حال گشت‌وگذار در کافه بازار هستند، نمایش دهید. این تبلیغات شامل دو بخش است.

بخش اول لیستی است که مخاطبین در قسمت «جزئیات» برنامه‌ها، تحت عنوان «پیشنهادات بیشتر» می‌بینند.

بخش دوم جاییست که در صفحه اول کافه بازار تحت عنوان «گشت‌وگذار در برنامه‌ها» مشخص می‌شود.

بسته به این‌که هزینه‌ای که شما برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید چقدر است، مشخص می‌شود که تبلیغات شما در چه تعدادی از برنامه‌ها نمایش داده می‌شود.

هرچه قیمت بالاتری را پیشنهاد بدهید، بدین معناست که می‌خواهید برنامه خود را در تعداد بیشتری از برنامه‌ها نمایش دهید. همچنین هر چه قیمت پیشنهادی شما بالاتر باشد، برنامه شما در قسمت «پیشنهادات بیشتر» اپلیکیشن‌های معروف‌تری قرار داده می‌شود.

مثالی از قیمت پیشنهادی به ازای نصب

برای مثال در صورتی که شما قیمت کمی به ازای هر نصب (CPI) پیشنهاد بدهید، ممکن است بازار برنامه شما را در لیست پیشنهادات بیشتر یک اپلیکیشن پرورش حلزون نمایش دهد.

اما در صورتی که شما عدد بیش‌تری به ازای هر نصب در نظر بگیرید، بازار اپلیکیشن شما را در لیست پیشنهادات بیشتر اپلیکیشن‌های پربازدید و معروف که تعداد بازدید از صفحاتشان بیشتر است قرار خواهد داد. قاعدتا در این حالت، احتمال دانلود و نصب اپلیکیشن شما بیشتر خواهد بود.

هوش مصنوعی بازار تشخیص می‌دهد که هر اپلیکیشن را در بخش جزئیات بیشتر کدام اپلیکیشن‌ها نمایش دهد. هوش مصنوعی بازار به شما کمک می‌کند تا تبلیغاتتان را در مکان‌هایی نمایش دهید که بیشترین احتمال نصب را برای شما داشته باشند.

برای مثال اگر شما یک بازی دارید، هوش مصنوعی بازار، تبلیغات شما را در صفحات جزئیات بیش‌تر دیگر بازی‌ها نمایش خواهد داد. به همین ترتیب درصورتی‌که شما تبلیغات گشت‌وگذار را برای برای تبلیغ فروشگاه آنلاین خود استفاده کرده‌اید، هوش مصنوعی بازار تبلیغات شما را در صفحه جزئیات بیشتر دیگر فروشگاه‌های آنلاین و خدمات آنلاین نشان می‌دهد.

آمار بازدید روزانه از صفحه جزئیات برنامه‌ها در کافه بازار

چرا از این نوع تبلیغات استفاده کنم؟

اگر بودجه اندکی را برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید، می‌توانید به جای این که از تبلیغات در جستجو استفاده کنید، که پس از جست‌وجوی کاربر، تبلیغ خود را در بالاترین ردیف صفحه نمایش خواهید داد، از تبلیغات در گشت‌وگذار استفاده کنید.

در این تبلیغات، شما هزینه کم‌تری پرداخت می‌کنید و اپلیکیشن خود را در کنار 9 اپلیکیشن دیگر به عنوان پیشنهادات بیشتر در صفحه جزئیات آگهی‌ها نمایش می‌دهید.

آشنایی با پارامترهای ضروری تبلیغات در گشت‌وگذار

در تبلیغات گشت‌وگذار عواملی مثل بازه زمانی اجرای کمپین، میزان بودجه‌ای که برای تبلیغات در نظر می‌گیرید، قیمت هر نصب و حداکثر بودجه‌ای که می‌خواهید به صورت روزانه هزینه کنید، توسط شما مشخص می‌شود.

در ادامه لازم است این پارامترها را در پیشخوان توسعه‌دهندگان قرار دهید تا پیشنهادتان به مزایده گذاشته شود. 

کسی که برنده مزایده شود، می‌تواند تبلیغاتش را در بخش جزئیات برنامه که در هر روز بیش از 15 میلیون بازدید دارد به نمایش بگذارد. در ادامه به توضیحاتی درمورد این پارامترها خواهیم پرداخت.

  • قیمت هر نصب (CPI): هنگام ساخت یک کمپین گشت‌وگذار، شما به عنوان یک توسعه‌دهنده، لازم است مشخص کنید به ازای هر نصب، چه میزانی از بودجه شما کسر شود. هرچه این عدد بالاتر باشد، تبلیغات شما در صفحات بهتری نمایش داده شده و احتمال نصب آن افزایش می‌یابد.
  • نمایش تبلیغات به کاربران مرتبط: بازار تمام تلاش خود را می‌کند تا شما بیشترین بازدهی ممکن را از تبلیغاتتان داشته باشید. به همین منظور سیستم هوش مصنوعی بازار، بر اساس معیارهایی برنامه شما را به کاربران مرتبط نمایش می‌دهد. به شکلی که بیشترین احتمال نصب برای شما به‌وجود بیاید. این معیارها شاملموارد زیر است. میزان ارتباط برنامه با صفحه‌هایی که جایگاه تبلیغاتی در آن قرار دارد، میزان نصب در بازار، کیفیت و امتیاز برنامه و رفتار کاربران است.