به طور کلی هرکدام از سرویسهای بازار از جمله کمپین تبلیغات در گشتوگذار، باتوجه به شرایط و ضوابط خاص خودش، قوانینی دارد که برای استفاده از آن سرویس لازم است آن را مطالعه کرده و بپذیرید.
در مرحله اول از منو تبلیغات، وارد بخش آغاز تبلیغات شوید. پس از مطالعه قوانین و مقررات و قرارداد گشتوگذار، آن را بپذیرید. مطالعه این قوانین به شما کمک میکند تا با ماهیت کلی این سرویس و نحوه عملکرد آن آشنا شوید. کافه بازار یک متن واحد جهت قرارداد استفاده از سرویس تبلیغات دارد که آن را با پیوستهای مختلف از هم تفکیک کرده است. پس شما با پذیرش این قرارداد به طور کلی تفاهم نامه استفاده از تمامی سرویسهای تبلیغاتی بازار را خواهید پذیرفت.

در مرحله بعد وارد بخش «مالی» شوید و به قسمت «افزایش اعتبار» بروید. در این قسمت لازم است حساب خود را به اندازه کل هزینه تبلیغاتی که برای تبلیغات بازار در نظر گرفتهاید شارژ کنید. این موضوع به شما کمک میکند که در ادامه، بودجه هر کمپین خود را مشخص کنید و آن بودجه از شارژ حسابتان کسر شود.

ساخت کمپین گشتوگذار
حال زمان آن رسیده که تبلیغات گشتوگذار خود را ایجاد کنید. از زیرمنوی کمپینها بخش تبلیغات گشتوگذار را انتخاب کنید.

در بخش جزئیات عمومی، نام کمپین را وارد کنید. نامگذاری دقیق کمپینها به شما کمک میکند بتوانید راحتتر نتایج کمپینها را بررسی کنید. درصورتی که چند کمپین را به طور همزمان اجرا میکنید، جهت سهولت کار به شما پیشنهاد میکنیم در نام کمپین خود از کلماتی که نشاندهنده استراتژی شما برای آن کمپین است استفاده کنید.
در ادامه ضروریست که نام بسته (Package name) را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای یک پکیجنیم میتوانید چندین کمپین بسازید ولی نمیتوانید برای یک کمپین از چندین پکیجنیم استفاده کنید.
همچنین در بخش در ادامه وضعیت کمپین (فعال/متوقف) را مشخص کنید. اگر کمپین خود را در حالت «متوقف» قرار دهید، دیگر در مزایده شرکت داده نمیشوید. همچنین زمانی که بودجه اختصاص داده شده به کمپینتان به پایان برسد، وضعیت کمپین شما به «متوقف» تغییر خواهد کرد.
تاریخ شروع و پایان کمپین را تعیین کنید. این کار به شما کمک میکند بهتر بتوانید کمپین خود را مورد ارزیابی قرار دهد. از طرفی با اینکار تعیین میکنید از چه تاریخی وارد مزایده شوید و تا چه زمانی به کمپین ادامه دهید.

استفاده از ترکرها
در مرحله بعد اگر از ترکر استفاده میکنید، گزینه «از ترکر استفاده میکنم» را فعال کرده و لینک ترکر را وارد کند. ترکرها به شما کمک میکنند آماری که از بازار دریافت میکنید را با یک برنامه دیگر صحتسنجی کنید. در حال حاضر ترکرهای موجود Adjust ،AdTrace، و Metrix هستند.
در قسمت تنظیم قیمت، ابتدا قیمت متوسط هر نصب کامل (Target Cost Per Install) را وارد کنید. حداقل قیمت متوسط هر نصب کامل 7500 ریال میباشد.
بودجهبندی کمپین
در ادامه حداکثر بودجهای که برای کل کمپین در نظر گرفتهاید را در قسمت «بودجه کل کمپین» وارد کنید. بعد از اینکه کمپین را ایجاد کنید، این مبلغ از اعتبار شما کم میشود و وقتی کمپین به پایان برسد، درصورتیکه مبلغی باقی مانده باشد آن مبلغ به حساب شما برمیگردد.
عددی را برای حداکثر بودجه روزانه مشخص کنید. باتوجه به مبلغی که برای هر نصب درنظر گرفتهاید ممکن است کل مبلغ بودجه روزانه شما مصرف نشود.

پس از گذراندن این مراحل کمپین شما ایجاد شده و به لیست کمپینها اضافه خواهد شد.
در ادامه با کلیک روی کمپین مورد نظر وارد صفحهی جزئیات کمپین خواهید شد. در این قسمت همواره میتوانید با بررسی نتایج کمپین، اطلاعات این صفحه را ویرایش کرده و کمپین تبلیغات در گشتوگذار خود را بهینه کنید. همچنین در صورتی که بودجهی تبلیغات شما شارژ نباشد اخطار مربوطه در بالای صفحه اعلام خواهد شد و لازم است تا از طریق منوی مالی تبلیغات، اقدام به شارژ بودجه تبلیغات خود کنید.

در منویهای سمت راست از بخش آمار میتوانید آمار کلی کمپین شامل نموداری از تعداد نصب کامل در بازههای زمانی مختلف و در جدول پایین صفحه جزییات روزانه کمپین مانند مبلغ متوسط هر نصب کامل (CPI)، تعداد نصب کامل و مقدار بودجه مصرفی را مشاهده کنید. همچنین میتوانید آمار جزئیتری نیز از مشخصات کاربران تان مانند مشخصات جغرافیایی ببینید و نتیجه کمپین خود را بررسی کنید.
از زیر منوی مدیریت ایمیلهای ارسالی در بخش اعلانها (Notifications) همانند سرویس تبلیغات در جستجو، با انتخاب «افزودن اعلان جدید»، میتوانید یک تا سه ایمیل را به سیستم معرفی کنید و با انتخاب گزینههای «ایمیل شبانه» و «ایمیل اتمام بودجه»، گزارشهای مربوط به بخش مالی و عملکرد کمپین خود را علاوه بر دنبال کردن کمپینها، از طریق ایمیل نیز دریافت کنید.
نتیجه کمپین تبلیغات در گشتوگذار
در پیشخوان توسعهدهندگان بازار › تبلیغات › کمپینها میتوانید لیست هر دو دسته تبلیغات گشتوگذار و تبلیغات جستجو و اطلاعات مربوط به هر کمپین را مشاهده کنید. با کلیک بر هر کمپین میتوانید به جزییات مربوط به آن دسترسی پیدا کنید.
در بخش آمار، نموداری از تعداد نصب کامل در بازههای زمانی مختلف را مشاهده میکنید. همچنین در جدول پایین صفحه به جزییات روزانه کمپین مانند مبلغ هر نصب (CPI)، تعداد نصب و مقدار بودجه مصرفی دسترسی دارید.

در کمپینهای تبلیغات در گشتوگذار، میتوانید کمپینهای خود را از نظر میزان بازدید، دانلود، نصب و اثرگذاری بررسی کنید.
در هر قسمت میتوانید نرخ خودتان را با میانگین دیگران مقایسه کنید. برای مثال اگر متوسط نرخ تاثیرگذاری به نصب برای کمپین شما بالاتر از این عدد برای میانگین باشد به این معناست که کمپین شما عملکرد خوبی داشته است.
همچنین از این بخش میتوان اشکالات کار را پیدا کرد. برای مثال اگر اپلیکیشن شما بازدید خوبی داشته اما نصب پایینی داشته است، احتمالا نیاز است در قسمت جزئیات برنامه، تغییراتی ایجاد کنید.