مچ تایپ تبلیغات در جستجو

|
آکادمی

در منوی مدیریت کلیدواژه‌ها -> کلیدواژه با انتخاب افزودن کلیدواژه، در صفحه زیر ابتدا کلیدواژه موردنظر خود را (فارسی یا انگلیسی) بنویسید و بعد، در مقابل آن مچ تایپ Match Type مناسب را انتخاب کنید. قبل از انتخاب با کلیک بر راهنمای Match Type توضیحات مربوط به هرکدام را مطالعه کنید:

مچ تایپ اگزکت Exact & Close Variants


در این حالت سیستم به صورت خودکار عبارت‌های نزدیک (Close Variants) کلیدواژه‌ای که می‌نویسید؛ مانند غلط‌های املایی، مترادف‌ها، انگلیسی و فارسی عبارت را هم درنظر می‌گیرد. به عنوان مثال اگر شما کلیدواژه نقشه را انتخاب کرده باشید، عبارت‌هایی مثل مسیریاب، map، مپ، نقشه، نقشه‌ها و … هم اضافه می‌شود.

براد Broad Match


در این مچ تایپ علاوه بر کلیدواژه‌ای که می نویسید، عبارت‌های دیگری که کاربران در سیستم سرچ بازار جستجو کرده اند و شباهت بسیار زیادی از نظر رفتار کاربر به عبارت انتخابی شما دارند و به کلیدواژه انتخابی شما مرتبطند را نیز سیستم به عنوان Broad Match در نظر می گیرد. به عنوان مثال، اگر شما عبارت همراه بانک را انتخاب کرده باشید، عبارت‌هایی مثل کارت‌به‌کارت، واریز آنلاین، همراه کارت، bank و… را نیز سیستم در نظر می گیرد. (تا زمانی که مبلغ انتخابی برای کلیدواژه از مبلغ موجود برای عبارت‌های Broad Match‌ بالاتر باشد و در مزایده برنده شود.)

فریز Phrase Match


در این مچ تایپ، شما کلیدواژه تک کلمه‌ای یا چند کلمه‌ای دلخواه خود را انتخاب می‌کنید و هر زمان در سیستم سرچ، عبارتی جستجو شود که شامل عبارت انتخابی شما باشد، در حراجی آن عبارت شرکت داده می‌شوید. به عنوان مثال اگر شما عبارت تاکسی را انتخاب کرده باشید، در حراجی عبار‌ت‌هایی مثل تاکسی آنلاین، تاکسی خطی، تاکسی راننده، تاکسی مسافر و… نیز شرکت داده می‌شوید. (تا زمانی که مبلغ انتخابی برای کلیدواژه از مبلغ موجود برای عبارت‌های Phrase Match‌ بالاتر باشد و در مزایده برنده شود.)

در منوی مدیریت کلیدواژه‌ها -> کلیدواژه با انتخاب افزودن کلیدواژه، در صفحه زیر ابتدا کلیدواژه موردنظر خود را (فارسی یا انگلیسی) بنویسید و بعد، در مقابل آن مچ تایپ Match Type مناسب را انتخاب کنید. قبل از انتخاب با کلیک بر راهنمای Match Type توضیحات مربوط به هرکدام را مطالعه کنید:

مچ تایپ اگزکت Exact & Close Variants


در این حالت سیستم به صورت خودکار عبارت‌های نزدیک (Close Variants) کلیدواژه‌ای که می‌نویسید؛ مانند غلط‌های املایی، مترادف‌ها، انگلیسی و فارسی عبارت را هم درنظر می‌گیرد. به عنوان مثال اگر شما کلیدواژه نقشه را انتخاب کرده باشید، عبارت‌هایی مثل مسیریاب، map، مپ، نقشه، نقشه‌ها و … هم اضافه می‌شود.

براد Broad Match


در این مچ تایپ علاوه بر کلیدواژه‌ای که می نویسید، عبارت‌های دیگری که کاربران در سیستم سرچ بازار جستجو کرده اند و شباهت بسیار زیادی از نظر رفتار کاربر به عبارت انتخابی شما دارند و به کلیدواژه انتخابی شما مرتبطند را نیز سیستم به عنوان Broad Match در نظر می گیرد. به عنوان مثال، اگر شما عبارت همراه بانک را انتخاب کرده باشید، عبارت‌هایی مثل کارت‌به‌کارت، واریز آنلاین، همراه کارت، bank و… را نیز سیستم در نظر می گیرد. (تا زمانی که مبلغ انتخابی برای کلیدواژه از مبلغ موجود برای عبارت‌های Broad Match‌ بالاتر باشد و در مزایده برنده شود.)

فریز Phrase Match


در این مچ تایپ، شما کلیدواژه تک کلمه‌ای یا چند کلمه‌ای دلخواه خود را انتخاب می‌کنید و هر زمان در سیستم سرچ، عبارتی جستجو شود که شامل عبارت انتخابی شما باشد، در حراجی آن عبارت شرکت داده می‌شوید. به عنوان مثال اگر شما عبارت تاکسی را انتخاب کرده باشید، در حراجی عبار‌ت‌هایی مثل تاکسی آنلاین، تاکسی خطی، تاکسی راننده، تاکسی مسافر و… نیز شرکت داده می‌شوید. (تا زمانی که مبلغ انتخابی برای کلیدواژه از مبلغ موجود برای عبارت‌های Phrase Match‌ بالاتر باشد و در مزایده برنده شود.)