ساخت کمپین تبلیغات هوشمند

|
آکادمی
نیاز به مشاوره دارید؟
روز و ساعت جلسه مشاوره تبلیغات بازار را انتخاب کنید.

مزایده تبلیغات هوشمند چه قوانینی دارد؟

در کمپین تبلیغات هوشمند، سرویس هوش مصنوعی کافه بازار به شما کمک می‌کند. پایه و اساس تبلیغات هوشمند، شبیه به تبلیغات در جستجو است. یعنی اساس این نوع از تبلیغات، کلیدواژه‌ها هستند.

اما برخلاف تبلیغات در جستجو که کلیدواژه‌ها توسط توسعه‌دهندگان تعیین می‌شود، در تبلیغات هوشمند، هوش مصنوعی وظیفه انتخاب کلیدواژه‌ها را بر عهده می‌گیرد.

در این سیستم، کافیست عدد میانگینی که برای هر نصب در نظر دارید را مشخص کنید. در ادامه، سیستم هوش مصنوعی بازار، بر اساس موضوع اپلیکیشن شما، کلماتی که بیش‌ترین احتمال نصب را خواهند داشت برای شما انتخاب می‌کند.

سپس بر اساس میانگین مبلغی که پیشنهاد داده‌اید، در مزایده‌ها شرکت داده می‌شوید. برای مثال فرض کنید عدد میانگین پیشنهادی شما برای هر نصب 5 هزار تومان است. ممکن است در مزایده کلیدواژه‌ای به ارزش 3 هزار تومان و یا در مزایده کلیدواژه‌ای به ارزش 7 هزار تومان برنده شوید. اما در مجموع، میانگین پرداخت شما به ازای هر نصب، 5 هزار تومان خواهد بود.

کمپین تبلیغات هوشمند کافه بازار

سیستم هوش مصنوعی چگونه عمل می‌کند؟

سیستم هوش مصنوعی در کمپین تبلیغات هوشمند به شما در انتخاب، پیشنهاد و مدیریت کلیدواژه‌ها کمک می‌کند. همچنین این سیستم به شما کمک می‌کند در بهترین جایگاه‌ها با بالاترین احتمال نصب تبلیغات خود را نشان دهید.

در تبلیغات هوشمند، سیستم هوش مصنوعی تعدادی از کلیدواژه‌ها را برای شما در نظر گرفته و اعمال می‌کند. در ادامه بر اساس این‌که کدام کلیدواژه‌ها بیش از دیگر کلیدواژه‌ها منجر به نصب شده‌اند، کمپین شما بهینه می‌شود. 

مجموع این عوامل باعث می‌شود که روند نصب اپلیکیشن شما توسط تبلیغات هوشمند راحت‌تر، کم‌دردسرتر،سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر باشد. 

از چه ترکرهایی برای تبلیغات هوشمند می‌توان استفاده کرد؟

ترکرها ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند آماری که از طریق پنل بازار دریافت می‌کنید را، به کمک آن‌ها اعتبارسنجی کنید.ترکرهایی که می‌توانید برای تبلیغات هوشمند استفاده کنید شامل Adjust ،AdTrace، و Metrix  هستند.

چطور یک کمپین تبلیغات هوشمند بسازم؟

ابتدا وارد پنل کاربری خود در کافه بازار شوید. از بخش تبلیغات، گزینه کمپین‌ها را انتخاب کنید. از این بخش می‌توانید وارد بخش کمپین‌های تبلیغات هوشمند شوید.

ساخت یک کمپین تبلیغات هوشمند، راحت‌ترین نوع تبلیغات است. شما کافیست دو مرحله را انجام دهید و بقیه مراحل را به سیستم هوش مصنوعی کافه بازار بسپارید.

مرحله اول: اطلاعات کمپین

در مرحله اول، اطلاعات کمپین خود را وارد کنید. برای تکمیل بخش اطلاعات کمپین، بخش‌هایی شامل نام، نام بسته تاریخ آغاز و پایان کمپین و شرایط استفاده از ترکر را تکمیل کنید.

انتخاب نام کمپین به شما کمک می‌کند درصورتی‌که همزمان چندین کمپین را اداره می‌کنید، بتوانید کمپین‌هایتان را از هم تشخیص دهید. برای راحتی کارتان پیشنهاد می‌کنیم در نام کمپین خود، از کلیدواژه‌های استراتژی‌ای که کمپین خود را مطابق با آن پیش می‌برید استفاده کنید.

لازم است بدانید که می‌توانید چندین کمپین را برای یک “نام بسته” بسازید.

اگر می‌خواهید دیگر در مزایده‌ها شرکت داده نشوید، کافیست از قسمت وضعیت کمپین گزینه “متوقف” را انتخاب کنید. درصورتی‌که کمپین شما بدون خواست شما در وضعیت “متوقف” قرار گرفته است، به این معناست که بودجه‌ای که برای کمپین خود در نظر گرفته بوده‌اید به پایان رسیده است.

تاریخ آغاز و پایان کمپین خود را مشخص کنید. از این طریق تعیین ‌می‌کنید که از چه زمانی تا چه زمانی می‌خواهید در مزایده‌ها شرکت داده شوید.

اطلاعات کمپین هوشمند

مرحله دوم: تنظیم قیمت

در مرحله دوم لازم است تنظیمات مرتبط با قیمت را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا بخش “بودجه کل کمپین” را وارد کنید. این کل عددی است که قصد دارید برای این کمپین هزینه کنید. این رقم از میزان اعتبار شما کسر خواهد شد و درصورتی که مقداری از آن مبلغ باقی بماند، پس از اتمام کمپین به اعتبار شما باز خواهد گشت.

در ادامه، مشخص کنید به طور میانگین برای هر نصب چه مبلغی را پرداخت خواهید کرد. برای مثال اگر این عدد را 5000 تومان در نظر بگیرید، شما نصب‌هایی با قیمت 3000 تومان و نصب‌هایی با مبلغ 7000 تومان نیز خواهید داشت. این هزینه‌ها به شکلی خواهد بود که میانگین هر نصب برای شما 5000 تومان هزینه داشته باشد.

تنظیم قیمت کمپین هوشمند

مزایده تبلیغات هوشمند چه قوانینی دارد؟

در کمپین تبلیغات هوشمند، سرویس هوش مصنوعی کافه بازار به شما کمک می‌کند. پایه و اساس تبلیغات هوشمند، شبیه به تبلیغات در جستجو است. یعنی اساس این نوع از تبلیغات، کلیدواژه‌ها هستند.

اما برخلاف تبلیغات در جستجو که کلیدواژه‌ها توسط توسعه‌دهندگان تعیین می‌شود، در تبلیغات هوشمند، هوش مصنوعی وظیفه انتخاب کلیدواژه‌ها را بر عهده می‌گیرد.

در این سیستم، کافیست عدد میانگینی که برای هر نصب در نظر دارید را مشخص کنید. در ادامه، سیستم هوش مصنوعی بازار، بر اساس موضوع اپلیکیشن شما، کلماتی که بیش‌ترین احتمال نصب را خواهند داشت برای شما انتخاب می‌کند.

سپس بر اساس میانگین مبلغی که پیشنهاد داده‌اید، در مزایده‌ها شرکت داده می‌شوید. برای مثال فرض کنید عدد میانگین پیشنهادی شما برای هر نصب 5 هزار تومان است. ممکن است در مزایده کلیدواژه‌ای به ارزش 3 هزار تومان و یا در مزایده کلیدواژه‌ای به ارزش 7 هزار تومان برنده شوید. اما در مجموع، میانگین پرداخت شما به ازای هر نصب، 5 هزار تومان خواهد بود.

کمپین تبلیغات هوشمند کافه بازار

سیستم هوش مصنوعی چگونه عمل می‌کند؟

سیستم هوش مصنوعی در کمپین تبلیغات هوشمند به شما در انتخاب، پیشنهاد و مدیریت کلیدواژه‌ها کمک می‌کند. همچنین این سیستم به شما کمک می‌کند در بهترین جایگاه‌ها با بالاترین احتمال نصب تبلیغات خود را نشان دهید.

در تبلیغات هوشمند، سیستم هوش مصنوعی تعدادی از کلیدواژه‌ها را برای شما در نظر گرفته و اعمال می‌کند. در ادامه بر اساس این‌که کدام کلیدواژه‌ها بیش از دیگر کلیدواژه‌ها منجر به نصب شده‌اند، کمپین شما بهینه می‌شود. 

مجموع این عوامل باعث می‌شود که روند نصب اپلیکیشن شما توسط تبلیغات هوشمند راحت‌تر، کم‌دردسرتر،سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر باشد. 

از چه ترکرهایی برای تبلیغات هوشمند می‌توان استفاده کرد؟

ترکرها ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند آماری که از طریق پنل بازار دریافت می‌کنید را، به کمک آن‌ها اعتبارسنجی کنید.ترکرهایی که می‌توانید برای تبلیغات هوشمند استفاده کنید شامل Adjust ،AdTrace، و Metrix  هستند.

چطور یک کمپین تبلیغات هوشمند بسازم؟

ابتدا وارد پنل کاربری خود در کافه بازار شوید. از بخش تبلیغات، گزینه کمپین‌ها را انتخاب کنید. از این بخش می‌توانید وارد بخش کمپین‌های تبلیغات هوشمند شوید.

ساخت یک کمپین تبلیغات هوشمند، راحت‌ترین نوع تبلیغات است. شما کافیست دو مرحله را انجام دهید و بقیه مراحل را به سیستم هوش مصنوعی کافه بازار بسپارید.

مرحله اول: اطلاعات کمپین

در مرحله اول، اطلاعات کمپین خود را وارد کنید. برای تکمیل بخش اطلاعات کمپین، بخش‌هایی شامل نام، نام بسته تاریخ آغاز و پایان کمپین و شرایط استفاده از ترکر را تکمیل کنید.

انتخاب نام کمپین به شما کمک می‌کند درصورتی‌که همزمان چندین کمپین را اداره می‌کنید، بتوانید کمپین‌هایتان را از هم تشخیص دهید. برای راحتی کارتان پیشنهاد می‌کنیم در نام کمپین خود، از کلیدواژه‌های استراتژی‌ای که کمپین خود را مطابق با آن پیش می‌برید استفاده کنید.

لازم است بدانید که می‌توانید چندین کمپین را برای یک “نام بسته” بسازید.

اگر می‌خواهید دیگر در مزایده‌ها شرکت داده نشوید، کافیست از قسمت وضعیت کمپین گزینه “متوقف” را انتخاب کنید. درصورتی‌که کمپین شما بدون خواست شما در وضعیت “متوقف” قرار گرفته است، به این معناست که بودجه‌ای که برای کمپین خود در نظر گرفته بوده‌اید به پایان رسیده است.

تاریخ آغاز و پایان کمپین خود را مشخص کنید. از این طریق تعیین ‌می‌کنید که از چه زمانی تا چه زمانی می‌خواهید در مزایده‌ها شرکت داده شوید.

اطلاعات کمپین هوشمند

مرحله دوم: تنظیم قیمت

در مرحله دوم لازم است تنظیمات مرتبط با قیمت را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا بخش “بودجه کل کمپین” را وارد کنید. این کل عددی است که قصد دارید برای این کمپین هزینه کنید. این رقم از میزان اعتبار شما کسر خواهد شد و درصورتی که مقداری از آن مبلغ باقی بماند، پس از اتمام کمپین به اعتبار شما باز خواهد گشت.

در ادامه، مشخص کنید به طور میانگین برای هر نصب چه مبلغی را پرداخت خواهید کرد. برای مثال اگر این عدد را 5000 تومان در نظر بگیرید، شما نصب‌هایی با قیمت 3000 تومان و نصب‌هایی با مبلغ 7000 تومان نیز خواهید داشت. این هزینه‌ها به شکلی خواهد بود که میانگین هر نصب برای شما 5000 تومان هزینه داشته باشد.

تنظیم قیمت کمپین هوشمند