معرفی تبلیغات در گشت و گذار
پربازدیدترین فضای اپ استور بازار، صفحه اول آن و جزئیات برنامههاست. کاربر با خواندن توضیحات برنامه و نظر دیگران، دیدن اسکرینشاتها و امتیازش، تصمیم به نصب یک برنامه میگیرد. تبلیغات گشت و گذار بازار، این امکان را به شما میدهد تا در لحظه گردش کاربر در فضای اپ استور، در معرض دیدش باشید و بهترین نتیجه را در زمان مناسب به دست آورید.
در این نوع از تبلیغات در بازار، انتخاب این که تبلیغ در چه جایی نمایش داده شود بر عهده هوش مصنوعی بازار خواهد بود. این هوش مصنوعی کمک خواهد کرد تا برنامه شما برای گرفتن بهترین نتیجه در بهترین محل ممکن به نمایش گذاشته شود. برای مثال اگر برنامه شما یک بازی است، هوش مصنوعی بازار برای گرفتن نتیجه بهتر بازی شما را در صفحه جزئیات بازیهای دیگر نمایش خواهد داد و اگر در حال تبلیغ فروشگاه آنلاین خود با استفاده از سرویس تبلیغات در گشت و گذار بازار هستید هم برنامه شما در صفحه جزئیات سایر فروشگاههای آنلاین و خدمات آنلاین مرتبط به نمایش گذاشته خواهد شد.
مراحل ساخت کمپین گشت و گذار
برای ساخت کمپین تبلیغات در گشتوگذار بازار بودجه کمپین، بازه زمانی کمپین، قیمت هر نصب را وارد کنید. پس از ثبت اطلاعات در پنل، پیشنهاد افراد به مزایده گذاشته میشود و در صورت برنده شدن، تبلیغ در صفحات جزییات برنامه بازار (App Details) که تعداد آنها روزانه به پانزده میلیون میرسد، نمایش داده میشود.
پنل (پیشخان) تبلیغات
ما در بازار کار تبلیغاتی خود را با «تبلیغات در جستجو» آغاز کردیم و در ادامه به سراغ «تبلیغات در گشتوگذار» رفتیم. حالا در این مقاله، مراحل ساخت کمپین در پنل تبلیغات در گشتوگذار را معرفی میکنیم.
چگونه کمپین بسازیم؟
اولین مرحله این است که در منو تبلیغات، بخش «آغاز تبلیغات» را مطالعه کنید و قرارداد گشتوگذار در بازار را بپذیرید.
بعد از پذیرفتن قرارداد، بخش «کمپینها» و بعد «ایجاد کمپین» جدید را انتخاب کنید.
برای شروع، «طراحی کمپین در پنل تبلیغات در گشتوگذار» را انتخاب کنید.
در مرحله اوٖل (جزییات عمومی) نام کمپین را بنویسید و نام بسته مورد نظر را انتخاب کنید. وضعیت کمپین را مشخص کنید (فعال/متوقف) و تاریخ آغاز و پایان کمپین را انتخاب کنید. در این مرحله اگر از Tracker استفاده میکنید، گزینه «از ترکر استفاده میکنم» را فعال و لینک ترکر را وارد کنید.
تنظیم قیمت پنل تبلیغات در گشتوگذار
در مرحله بعد (تنظیم قیمت) قیمت هر نصب (Cost per Install) را بنویسید، بودجه کل کمپین را مشخص کنید و در صورت نیاز حداکثر بودجهای را که مایلید روزانه از بودجه کل کمپین کسر شود، وارد کنید. در آخر، «ایجاد کمپین» را انتخاب کنید. پس از چند دقیقه نمایش برنامه شما در صفحات جزییات برنامه بازار آغاز میشود.
بررسی دیتای کمپینها
در پیشخان توسعهدهندگان بازار › تبلیغات › کمپینها میتوانید لیستِ هر دو دسته تبلیغاتِ گشتوگذار و تبلیغات جستجو و اطلاعات مربوط به هر کمپین را مشاهده کنید. با کلیک بر هر کمپین، جزییات مربوط به آن نمایش داده میشود.
در بخش آمار، نموداری از تعداد نصب کامل در بازههای زمانی مختلف و در جدول پایین صفحه جزییات روزانه کمپین مانند مبلغ هر نصب (CPI)، تعداد نصب و مقدار بودجه مصرفی را مشاهده میکنید.
مزایده تبلیغات گشت و گذار چه مبلغی پرداخت میکند؟
افراد برای قیمت هر نصب (CPI) مبلغی مشخص می کنند که به ازای هر نصب کامل برنامه، این مبلغ از بودجه روزانه کسر میشود. در تبلیغات در جستجو که به صورت مزایده قیمت دوم برگزار میشود، معمولا افراد مبلغ کمتری را نسبت به پیشنهاد اولیه CPI پرداخت میکنند. اما در تبلیغات در گشت و گذار به ازای هر نصب کامل، مبلغ دقیق CPI را از بودجه افراد کسر می کند.
انتخاب در مزایده گشت و گذار
بازار در هر صفحه جزییات برنامه ، ده برنامه در ردیف پیشنهادهای بیشتر با تگ آگهی را به کاربران نمایش می دهد. برای حفظ کیفیت تجربه کاربر و افزایش اثرگذاری تبلیغات، تلاش میکنیم تا به کاربر نتایجی با بالاترین احتمال نصب را نمایش دهیم. پس علاوه بر عدد قیمت نصب؛ تخمینی که از احتمال نصب برنامه در اثر نمایش تبلیغ داریم نیز به عنوان عامل موثر در مزایده حساب میشود. این احتمال بر اساس عوامل زیر در قالب عددی محاسبه شده که این عدد در کنار پیشنهاد قیمت نصب، امتیاز شرکتکننده در مزایده را تعیین می کند:
الگوریتمهای محصول و با در نظر گرفتن عواملی مانند میزان ارتباط برنامه با صفحههایی که جایگاه تبلیغاتی در آن قرار دارد:
- محبوبیت برنامه از نظر میزان نصب در بازار
- کیفیت برنامه
- ترجیحات و علاقمندی کاربر