کمپینهای پیشرفته تبلیغات جستجوی اپل چطور کار میکنند
کمپینهای تبلیغاتی یا برای نمایش در نتایج جستجو و یا نمایش در تب جستجوی اپاستور تنظیم و اجرا میشوند. بر اساس هدفی که در حین راهاندازی کمپین دارید و باتوجهبه محل قرارگیری تبلیغات، کمپینها میتوانند شامل تبلیغات گروهی، فیلترکردن مخاطبان و کلیدواژهها باشند. کمپینها، تبلیغات گروهی و کلمات کلیدی را میتوانید در هر زمانی کپی، متوقف و مجدداً فعال کنید. امکان ساخت تعداد بینهایتی کمپین و حذف آنها برای شما فراهم است. به یاد داشته باشید که کمپینها و تبلیغات گروهی حذف شده، قابل بازیابی یا تغییر نبوده و تمامی تبلیغات مربوط به آن کمپینها در صورت حذف متوقف خواهند شد.
راههای مختلفی برای مدیریت و ساماندهی کلمات کلیدی وجود دارد. پیش از ساخت کمپینی برای نمایش در نتایج جستجو، حتماً تمرینهایی که برای آموزش ساختاربندی و ساماندهی کلمات کلیدی تهیه کردهایم را بررسی کنید.
آمادهشدن برای ایجاد اولین کمپین
- یک اپل آیدی مرتبط با App Store Connect داشته باشید.
- یک اپلیکیشن در اپاستور داشته باشید.
- کشور و منطقهای که میخواهید اپلیکیشن در آن پروموت شود را انتخاب کنید.
- بودجهی خود را در نظر بگیرید.
- یک حساب تبلیغات جستجوی اپل بسازید.
- یک کارت اعتباری معتبر به حساب کاربری خود وصل کنید.
اگر آژانس تبلیغاتی هستید با ما تماس بگیرید. آژانسهایی که قصد دارند واسطهی تبلیغات باشند، میتوانند حساب کاربری تبلیغات جستجوی اپل خود را در حالت آژانس تبلیغاتی قرار دهند. در نظر داشته باشید که اطلاعات حساب کاربری باید توسط شخص حقوقیای که فاکتورهای صادره از اپل (برای تمام کمپینهای تبلیغات جستجو و کمپینهای گروهی) به نام او بوده است، تکمیل شود. اگر آژانسی هستید که مشتری شما قصد دارد مستقیم و با نام خودش فاکتورها را پرداخت کند، از ساخت کمپینهای گروهی پرهیز کنید. در این حالت مشتری شما باید خودش یک اکانت جدا ساخته و شما را بهعنوان یوزر به حساب کاربریاش دعوت کند. فرایند راهاندازی آژانس ممکن است زمانبر شود.
اگر قبل از اضافهکردن اطلاعات مالی (اعم از شمارهحساب و …) به اکانت خود کمپینی بسازید، تبلیغات شما پس از تکمیل اطلاعات مالی بهصورت اتوماتیک شروع میشود مگر در حالتی که وضعیت آن را قبل از شروع در حالت توقف (Pause) قرار داده باشید. برای پیشگیری از شروع شدن اتوماتیک کمپین حتماً موقع ساخت، وضعیت کمپین را در حالت توقف قرار داده و زمانی که همه چیز آماده بود وضعیت را تغییر دهید.
نکته: شروع به پیداکردن مشتریان مناسب کنید. اگر میخواهید از مشتریان و مخاطبان دیگر برنامههای خود در اپاستور استفاده کنید، توجه داشته باشید که موقع ثبتنام در تبلیغات جستجوی اپل از همان Apple ID که در App Store Connect ثبت است استفاده کنید.
آموزش ساخت کمپین
1.از داشبورد Apple Search Ads Advanced Campaigns روی گزینهی Create Campaign کلیک کنید.
2. اپلیکیشنی که میخواهید پروموت شود را انتخاب کنید.
3. جایی که میخواهید تبلیغ در آن قرار گیرد را مشخص کنید. میتوانید اپ خود را در بالای لیست جستجوی اپاستور و یا در بالای لیست اپهای پیشنهادی در تب جستجو تبلیغ کنید.
4. کشور یا منطقهی موردنظر خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر قصد تبلیغ در چند مارکت را دارید میتوانید کشورها و مناطق با ویژگیهای مشابه را گروهبندی کرده و بهتر مدیریت کنید. آنها را بر اساس ویژگیهایی مثل زبان، مشخصات مشتری، ارزش مشتری، میزان فروش و غیره گروهبندی کنید.
5. روی ادامه کلیک کنید.
6. تنظیمات کمپین را وارد کنید:
- نام کمپین را مشخص کنید: اگر میخواهید کلمات کلیدی، هدف و دیگر موارد را ساماندهی کنید، ایدهی خوبی است که در نام کمپین آنها را ذکر کنید. مثلاً برندینگ
- بودجهی کمپین را مشخص کنید: میزان بودجهی هر کمپین را میتوان در هر زمانی افزایش داد اما کاهش بودجه پس از شروع شدن کمپین امکانپذیر نیست. تبلیغ شما تا زمانی که بودجه تمام شود یا تاریخ پایان کمپین فرابرسد و یا دستی کمپین را متوقف کنید، نمایش داده خواهد شد.
- یک سقف روزانه تعیین کنید: این گزینه کمک میکند تا سقفی را برای مصرف بودجهی روزانه خود تعیین کرده و هزینهکرد بودجه را تا تاریخ مشخصی مدیریت کنید.
7. یک گروه تبلیغاتی بسازید.
- نام گروه تبلیغاتی را مشخص کنید: اگر کمپینی برای نتایج جستجو میسازید خوب است نام گروه تبلیغاتی با کلمات کلیدی هماهنگ باشد.
- میزان پیشفرض Max CPT (حداکثر هزینه بهازای هر تپ) و Max CPM (حداکثر هزینه بهازای هر هزار نمایش) را مشخص کنید. در کمپین نتایج جستجو Max CPT حداکثر مبلغی است که تمایل دارید برای تپ کردن روی تبلیغ خود بپردازید و در کمپین تب جستجو Max CPM حداکثر مبلغی است که تمایل دارید بهازای هر هزار نمایش هزینه کنید. میزان پیشفرض این دو در تنظیمات گروه تبلیغاتی مشخص میشوند. برای کمپینهای نتایج جستجو مبلغ پیشنهادی Max CPT روی تمام کلمات کلیدی اعمال میشود مگر اینکه این میزان آن را در تنظیمات کلمات کلیدی تغییر داده باشید.
- اگر در حال ساخت یک کمپین نتایج جستجو هستید میتوانید میزان CPA (مبلغ پیشنهادی برای جذب یک مشتری) را تعیین کنید.
8. برای کمپین نتایج جستجو گزینهی همخوانی جستجو را روشن یا خاموش کنید.
9. کلمات کلیدی گروه تبلیغاتی را برای کمپین نتایج جستجو انتخاب کنید. وقتی کاربران اپاستور در حین جستجو یکی از کلمات کلیدی شما را تایپ کنند، تبلیغ شما نمایش داده خواهد شد.
10. مخاطبان خود را بر اساس نوع دیوایس، نوع مشتری، مشخصات جمعیتی و مکانی فیلتر کنید.
11. تاریخ شروع کمپین را مشخص کنید. انتخاب تاریخ پایان الزامی نیست.
12. روزهای هفته که تمایل دارید تبلیغات در آن روزها نمایش داده شود را انتخاب کنید.
13. برای کمپین نتایج جستجو ترکیبات احتمالی که مرتبط با مخاطبان و گروههای تبلیغاتی شما است را وارد کنید.
14. روی دکمهی ساخت کمپین کلیک کنید.