بروزرسانی پرایوسی اپل و حذف آموزش‌های مدیران مارکتینگ

بروزرسانی پرایوسی اپل و حذف آموزش‌های مدیران مارکتینگ
نیاز به مشاوره دارید؟
روز و ساعت جلسه مشاوره تبلیغات بازار را انتخاب کنید.

به روز رسانی حریم خصوصی اپل، یعنی دیگر خبری از چرخ های کمکی برای مدیران ارشد بازاریابی نیست!

مطالب «تفکر داده محور» را اعضای جامعه‌ی رسانه می‌نویسند که حاوی ایده‌های جدیدی در مورد انقلاب دیجیتال در رسانه‌اند.

جیمز مونرلین، رئیس و یکی از بنیان‌گذارهای Blip Billboards، ستون امروز را نوشته است. 

سپتامبر امسال اپل، آی او‌ اس ۱۵ که بسیار مورد انتظار بود را عرضه کرد که ویژگی‌های حریم خصوصی جدیدی را برای کاربران به همراه داشت.

این موضوع باعث نگرانی متخصصان تبلیغات و بازاریابی و حتی پلتفرم‌ها – از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام – برای استراتژی‌های بلندمدت تبلیغات دیجیتالی و پیشنهاداتشان شده است. اما تغییرات جنبه‌ی مثبتی به همراه دارد.

در واقع این تغییر می‌تواند برای صنعت تبلیغات یک موهبت باشد، چگونگی‌اش را در ادامه خواهیم دید.

برخاستن مدیران مارکتینگ باهوش‌تر

ما فکر می‌کردیم که پاندمی می‌بایست حمله‌ای به جایگاه مدیران ارشد تبلیغاتی باشد، اما خلاف آن را دیدیم. جایگاه مدیران ارشد تبلیغاتی تجدید حیات را تجربه می‌کند و اقتصاد پسا – پاندمی تعریف جدیدی برای این ارائه می‌دهد که ورای از تبلیغات و بازاریابی‌است.

راهبرد قبلی مدیران ارشد بازاریابی تخصصشان بود. امروز دیگر مدیران بازاریابی چاره ای جز تخصص یافتن در غالب یک متخصص خلاقیت همه کاره‌ی دیجیتال و رهبری آدم ها ندارند.

در اقتصاد در حال ترمیم امروز، شرکت ها به رهبران سریعی نیاز دارند که بتوانند عکس العمل های استراتژیک به تغییر سیاست‌ها (مانند اپل)،  بودجه‌های جدید (حتی کوکاکولا و پپسی از سرمایه گزاری برای تبلیغات سوپر بال سال گذشته صرف نظر کردند.) نشان دهند. در نهایت، آن‌ها باید بتوانند کار های بیشتری با میزان کمتری از اطلاعات انجام دهند؛ چون دسترسی به اطلاعات به راحتی قبل نیست.

هر چه مدیر ازشد تبلیغاتی باهوش‌تر شود، امکان موفقیت بیشتری را داراست، حتی اگر معاملات صرفا از طریق رویکردهای تبلیغاتی دیجیتالی یک به یک انجام شود.

دور شدن از 1:1 در حریم خصوصی جدید اپل

شاید استفاده از اطلاعات مشتری برای به ایجاد تبلیغات یک به یک، در فیس‌بوک و برنامه های دیگر راحت و شدنی باشد، اما این روشی کمتر استراتژیک – حتی به نظرم روشی بی‌خاصیت  – برای نزدیک شدن به مخاطب است. 

با توجه به عرضه شدن آی‌اواس جدید، این روش نه تنها ناکارآمد، بلکه گران‌تر هم خواهد شد. نسبت هزینه به میزان افزایش نمایش در فیس‌بوک در فاصله‌ی سه ماه اول تا دوم سال 67% حتی پیش از عرضه‌ی آی‌اواس 15 افزایش یافته بود.

این یعنی این که برندها، پول هایی که سخت به دست آورده‌‌اند را به فیس‌بوک با هدف به دست آوردن اطلاعات جامعی که دست نیافتنی است تقدیم می‌کنند. برندها برای رسیدن به در آمد باید روش متفاوتی را در پیش بگیرند.

وقتی بودجه‌ی بازاریابی کم می‌شود، هر یک دلار اهمیت پیدا می‌کند.

ظهور مجدد تبلیغات شجاعانه

زمانی که تبلیغات به یادماندنی بودند را یادتان هست؟ همه صدای جرینگ جرینگ را می‌شناختیم، یا میدانستیم سبیل شیری توی عکس‌های سیاه‌وسفید چه معنایی دارد. (شیر خوردی؟)

خب، یکی از نکات مثبت محدودیت‌‌های حریم خصوصی اپل این است که توفیق اجباری برای استفاده از نبوغ، خلاقیت و جسارت در تبلیغات ما عمل و ما را به آن مجبور می‌کند. 

همچنین ممکن است به افزایش روند تبلیغات سنتی از جمله تبلیغات خارج از خانه (OOH) مواجه شویم؛ البته با چرخشی مدرن.

با پیشرفت فناوری، مثل فناوری دیجیتالی خارج از خانه (DOOH) برای مثال، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند در نحوه استفاده از OOH در برنامه‌های بازاریابی خود انعطاف بیشتری داشته باشند. برای مثال نتفلیکس با استفاده از روش دیجیتالی خارج از خانه‌ی توهم آنامورفیک – Anamorphic Illusion به تبلیغ آوتر بنکز در میدان تایمز پرداخت.

ارتقا به استراتژی تبلیغات ابر سایز در حریم خصوصی جدید اپل

تبلیغات دیجیتالی هدفمند به ما یاد داده‌اند که کوچک فکر کنیم. اما از نظر تاریخی، بهترین برندهایی که می‌شناسیم به ما یاد داده‌اند که بزرگ فکر کنیم. کوکاکولا، استیپلز، نایک – این برندها نام‌های شناخته‌شده‌ای هستند زیرا تلاش می‌کردند تا خود را به این شکل نشانش دهند.

برندهایی که از موانع حریم خصوصی اپل بیشترین بهره را می‌برند – و روند صعودی مداوم محدودیت‌های حریم خصوصی در جهان – آن‌هایی هستند که بزرگ فکر می‌کنند و جسورانه عمل می‌کنند تا برندی ماندگار را به رسمیت بشناسانند.

یکی از راه‌هایی که باعث ایجاد این اتفاق خواهد شد، از طریق کانال‌های سنتی تبلیغات است که آگاهی‌رسانی در گستره‌ای و وسیع‌تر فراهم می‌کند. این نوع رسانه‌ای است که فراگیری پیام را ایجاد می‌کند. – چیزی که برندهای بزرگ از مدت‌های پیش می‌دانستند.

امروزه همه‌ی ما با تلفن همراه در جیبمان قدم می‌زنیم، اما صفحه‌های نمایش بزرگ‌ترند که اهمیت بیشتری دارند. 

شاید به‌روزرسانی حریم خصوصی اپل ممکن است برای برخی از تبلیغ‌کنندگان مانند یک دستبند به نظر برسد، اما در واقع به ما فرصتی دوباره برای بازنگری و ارتقای سطح استراتژی‌هایمان داده است. ازآنجایی‌که تبلیغات دیجیتال برّندگی سابق خود را ازدست‌داده، شرکت‌ها می‌توانند به تبلیغات سنتی و جدید بی‌شماری روی بیاورند که باعث تنوع و تقویت سرمایه‌گذاری و تعامل با مشتری‌هایشان می‌شود.

این فرصتی برای مدیران تبلیغات و بازاریابی است تا به اصول اولیه بازگردند و جعبه ابزار بازاریابی خود را با تاکتیک‌هایی تغییر دهند که از همان روزهای اولیه تبلیغات مؤثر بوده است.

لینک منبع

بیشتر بخوانید: بهترین ترند‌های مارکتینگ و تبلیغات موبایلی در شرکت‌های BtoB و BtoC

به روز رسانی حریم خصوصی اپل، یعنی دیگر خبری از چرخ های کمکی برای مدیران ارشد بازاریابی نیست!

مطالب «تفکر داده محور» را اعضای جامعه‌ی رسانه می‌نویسند که حاوی ایده‌های جدیدی در مورد انقلاب دیجیتال در رسانه‌اند.

جیمز مونرلین، رئیس و یکی از بنیان‌گذارهای Blip Billboards، ستون امروز را نوشته است. 

سپتامبر امسال اپل، آی او‌ اس ۱۵ که بسیار مورد انتظار بود را عرضه کرد که ویژگی‌های حریم خصوصی جدیدی را برای کاربران به همراه داشت.

این موضوع باعث نگرانی متخصصان تبلیغات و بازاریابی و حتی پلتفرم‌ها – از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام – برای استراتژی‌های بلندمدت تبلیغات دیجیتالی و پیشنهاداتشان شده است. اما تغییرات جنبه‌ی مثبتی به همراه دارد.

در واقع این تغییر می‌تواند برای صنعت تبلیغات یک موهبت باشد، چگونگی‌اش را در ادامه خواهیم دید.

برخاستن مدیران مارکتینگ باهوش‌تر

ما فکر می‌کردیم که پاندمی می‌بایست حمله‌ای به جایگاه مدیران ارشد تبلیغاتی باشد، اما خلاف آن را دیدیم. جایگاه مدیران ارشد تبلیغاتی تجدید حیات را تجربه می‌کند و اقتصاد پسا – پاندمی تعریف جدیدی برای این ارائه می‌دهد که ورای از تبلیغات و بازاریابی‌است.

راهبرد قبلی مدیران ارشد بازاریابی تخصصشان بود. امروز دیگر مدیران بازاریابی چاره ای جز تخصص یافتن در غالب یک متخصص خلاقیت همه کاره‌ی دیجیتال و رهبری آدم ها ندارند.

در اقتصاد در حال ترمیم امروز، شرکت ها به رهبران سریعی نیاز دارند که بتوانند عکس العمل های استراتژیک به تغییر سیاست‌ها (مانند اپل)،  بودجه‌های جدید (حتی کوکاکولا و پپسی از سرمایه گزاری برای تبلیغات سوپر بال سال گذشته صرف نظر کردند.) نشان دهند. در نهایت، آن‌ها باید بتوانند کار های بیشتری با میزان کمتری از اطلاعات انجام دهند؛ چون دسترسی به اطلاعات به راحتی قبل نیست.

هر چه مدیر ازشد تبلیغاتی باهوش‌تر شود، امکان موفقیت بیشتری را داراست، حتی اگر معاملات صرفا از طریق رویکردهای تبلیغاتی دیجیتالی یک به یک انجام شود.

دور شدن از 1:1 در حریم خصوصی جدید اپل

شاید استفاده از اطلاعات مشتری برای به ایجاد تبلیغات یک به یک، در فیس‌بوک و برنامه های دیگر راحت و شدنی باشد، اما این روشی کمتر استراتژیک – حتی به نظرم روشی بی‌خاصیت  – برای نزدیک شدن به مخاطب است. 

با توجه به عرضه شدن آی‌اواس جدید، این روش نه تنها ناکارآمد، بلکه گران‌تر هم خواهد شد. نسبت هزینه به میزان افزایش نمایش در فیس‌بوک در فاصله‌ی سه ماه اول تا دوم سال 67% حتی پیش از عرضه‌ی آی‌اواس 15 افزایش یافته بود.

این یعنی این که برندها، پول هایی که سخت به دست آورده‌‌اند را به فیس‌بوک با هدف به دست آوردن اطلاعات جامعی که دست نیافتنی است تقدیم می‌کنند. برندها برای رسیدن به در آمد باید روش متفاوتی را در پیش بگیرند.

وقتی بودجه‌ی بازاریابی کم می‌شود، هر یک دلار اهمیت پیدا می‌کند.

ظهور مجدد تبلیغات شجاعانه

زمانی که تبلیغات به یادماندنی بودند را یادتان هست؟ همه صدای جرینگ جرینگ را می‌شناختیم، یا میدانستیم سبیل شیری توی عکس‌های سیاه‌وسفید چه معنایی دارد. (شیر خوردی؟)

خب، یکی از نکات مثبت محدودیت‌‌های حریم خصوصی اپل این است که توفیق اجباری برای استفاده از نبوغ، خلاقیت و جسارت در تبلیغات ما عمل و ما را به آن مجبور می‌کند. 

همچنین ممکن است به افزایش روند تبلیغات سنتی از جمله تبلیغات خارج از خانه (OOH) مواجه شویم؛ البته با چرخشی مدرن.

با پیشرفت فناوری، مثل فناوری دیجیتالی خارج از خانه (DOOH) برای مثال، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند در نحوه استفاده از OOH در برنامه‌های بازاریابی خود انعطاف بیشتری داشته باشند. برای مثال نتفلیکس با استفاده از روش دیجیتالی خارج از خانه‌ی توهم آنامورفیک – Anamorphic Illusion به تبلیغ آوتر بنکز در میدان تایمز پرداخت.

ارتقا به استراتژی تبلیغات ابر سایز در حریم خصوصی جدید اپل

تبلیغات دیجیتالی هدفمند به ما یاد داده‌اند که کوچک فکر کنیم. اما از نظر تاریخی، بهترین برندهایی که می‌شناسیم به ما یاد داده‌اند که بزرگ فکر کنیم. کوکاکولا، استیپلز، نایک – این برندها نام‌های شناخته‌شده‌ای هستند زیرا تلاش می‌کردند تا خود را به این شکل نشانش دهند.

برندهایی که از موانع حریم خصوصی اپل بیشترین بهره را می‌برند – و روند صعودی مداوم محدودیت‌های حریم خصوصی در جهان – آن‌هایی هستند که بزرگ فکر می‌کنند و جسورانه عمل می‌کنند تا برندی ماندگار را به رسمیت بشناسانند.

یکی از راه‌هایی که باعث ایجاد این اتفاق خواهد شد، از طریق کانال‌های سنتی تبلیغات است که آگاهی‌رسانی در گستره‌ای و وسیع‌تر فراهم می‌کند. این نوع رسانه‌ای است که فراگیری پیام را ایجاد می‌کند. – چیزی که برندهای بزرگ از مدت‌های پیش می‌دانستند.

امروزه همه‌ی ما با تلفن همراه در جیبمان قدم می‌زنیم، اما صفحه‌های نمایش بزرگ‌ترند که اهمیت بیشتری دارند. 

شاید به‌روزرسانی حریم خصوصی اپل ممکن است برای برخی از تبلیغ‌کنندگان مانند یک دستبند به نظر برسد، اما در واقع به ما فرصتی دوباره برای بازنگری و ارتقای سطح استراتژی‌هایمان داده است. ازآنجایی‌که تبلیغات دیجیتال برّندگی سابق خود را ازدست‌داده، شرکت‌ها می‌توانند به تبلیغات سنتی و جدید بی‌شماری روی بیاورند که باعث تنوع و تقویت سرمایه‌گذاری و تعامل با مشتری‌هایشان می‌شود.

این فرصتی برای مدیران تبلیغات و بازاریابی است تا به اصول اولیه بازگردند و جعبه ابزار بازاریابی خود را با تاکتیک‌هایی تغییر دهند که از همان روزهای اولیه تبلیغات مؤثر بوده است.

لینک منبع

بیشتر بخوانید: بهترین ترند‌های مارکتینگ و تبلیغات موبایلی در شرکت‌های BtoB و BtoC