ابزارهای مدیریت کمپین برای حرفه‌ای‌ها

5 دقیقه 1 ماه پیش
ابزارهای مدیریت کمپین تبلیغاتی

وقتی می‌خواهید کمپینی را اجرا کنید با حجم زیادی از کار و فعالیت و هماهنگی مواجه می‌شوید. نمی‌توانید همه این تسک‌ها را دستی و با حافظه و کاغذبازی انجام دهید. هرچقدر کمپین شما بزرگتر باشد این کار سخت‌تر می‌شود و باید سراغ ابزارهایی بروید تا کار شما را سریع‌تر جلو ببرند. این یکی از کاربردهای اصلی ابزارهای مدیریت کمپین است. 

کمپین‌های تبلیغاتی مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی، تسک‌ها و فعالیت‌ها و هماهنگی‌های مختلف دارند و حل و فصل کردن تمام این مسائل به شدت پیچیده است و ممکن است هدفی که دارید را به تعویق بیندازد، به ددلاین‌ها نرسید و یا به طور کلی در میانه راه، کمپین‌تان را رها کنید. حالا چطور از پس این پیچیدگی‌ها برمی‌آیید؟

مدیریت کمپین به چه معناست؟

مدیریت کمپین فرایند سازماندهی و اجرای هر مرحله از کمپین، از برنامه‌ریزی تا اجرا و در نهایت آنالیز آن است. اگر کمپین‌تان را به خوبی مدیریت کنید بخش بزرگی از کارهای خسته‌کننده را از روی دوش تیم‌تان برمی‌دارید، می‌توانید میزان فعالیت‌ها را متعادل کنید و هر چیزی که برای مراحل بعدی کمپین نیاز دارید را خیلی زود هماهنگ کنید. در این پروسه، هر کاری در زمان مشخص‌شده و با بهترین کیفیت انجام می‌شود. 

خوشبختانه نیاز نیست همه این هماهنگی‌ها را دستی انجام دهید و ابزارهای جذابی وارد میدان شده‌اند که به شما کمک می‌کنند این دردسر و شاید سردردهای بی‌انتها را حذف کنید. ما در ادامه تعدادی از این ابزارها را به شما معرفی خواهیم کرد. سعی کرده‌ایم ابزارهای رایگان را جمع‌آوری کنیم ولی اکثر این ابزارها نسخه پیشرفته‌تر هم دارند که مخصوص سازمان‌ها و کمپین‌های بزرگتر است. 

ابزارهای ایمیل

ایمیل بخش مهمی از هر کمپین مارکتینگ است، اگر کسی در لیست ایمیلی شما عضو شود یا مشتری وفادارتان است و یا واقعا به محصولات شما علاقه دارد و دوست دارد در مورد شما اطلاعات بیشتری به دست بیاورد. ابزارهای زیر به شما کمک می‌کنند کمپین‌های ایمیل مارکتینگ‌تان را به زیبایی هرچه تمام‌تر اجرا کنید. 

1- هاب اسپات (Hubspot)

سرویس ایمیل هاب‌اسپات
سرویس ایمیل هاب‌اسپات

هاب‌اسپات تنها یک ابزار مدیریت ایمیل مارکتینگ نیست، خدمات بسیار زیادی دارد ولی سرویس ایمیلی آن‌ها نقطه قوت‌شان محسوب می‌شود. می‌توانید ایمیل‌های دلخواه‌تان را با درگ اند دراپ بسازید و برای لیست‌های ایمیلی دلخواه‌تان ارسال کنید. در همین حین می‌توانید ایمیل‌ها را شخصی‌سازی کنید و یا تست A/B انجام دهید. می‌توانید این ابزار را از طریق API به سیستم مدیریت محتوا وصل کنید تا فعالیت‌ها را کاملا اتوماتیک انجام دهد. این ابزار سرویس‌های رایگان زیادی دارد. اما برای تیم‌های بزرگ با خدمات بیشتر 800 دلار هزینه دارد. 

2- میل چیمپ (MailChimp)

میل‌چیمپ؛ غول دنیای ایمیل مارکتینگ
میل‌چیمپ؛ غول دنیای ایمیل مارکتینگ

این شامپانزه دوست‌داشتنی مشابه Hubspot است. یک ابزار درگ اند دراپ طراحی و ارسال ایمیل که امکان شخصی‌سازی هم دارد. حتی می‌توانید برای دستگاه‌های مختلف بهینه کنید و تست‌های مختلف را انجام دهید. تمپلیت‌های بسیار زیادی هم دارد که می‌توانید بسته به نوع پیام و مخاطبان‌تان انتخاب کنید. اگر کمتر از 2000 نفر در لیست ایمیلی ماهانه شما وجود دارند کاملا رایگان است، اما برای مخاطبان بیشتر باید هزینه اضافی پرداخت کنید. 

3- اسنویو (Snovio)

اسنویو ایمیل مارکتینگ شما را دگرگون می‌کند.
اسنویو ایمیل مارکتینگ شما را دگرگون می‌کند.

این ابزار ایمیلی بیشتر در خدمت ایجاد لیدهای جدید و فروش است. پیام‌هایی که به شدت شخصی‌سازی می‌شوند و می‌‌توانید از صحت ایمیل‌ها و نتایج آن‌ها هم آگاه شوید. حتی می‌توانید کمپین‌های Cold Email هم اجرا کنید و با ارسال انبوه ایمیل‌ها و رصد کردن تعامل ایمیل‌ها مشتریان جدیدی پیدا کنید. این ابزار رایگان است اما نسخه پولی آن امکانات بیشتری دارد. 

ابزارهای مدیریت پروژه

اجرای درست و دقیق یک کمپین می‌تواند موفقیت آن را تضمین کند. کمپین‌های زیادی در جهان وجود داشته‌اند که ایده‌های خلاقانه و بزرگی داشته‌اند و صرفا به خاطر ضعف اجرا شکست خورده‌اند. اما ابزارهای مدیریت کمپین و مخصوصا در حوزه مدیریت پروژه به شما کمک می‌کنند تا با کمترین نقص‌ها پروژه‌تان را به نتیجه برسانید. 

مطلب مرتبط: نحوه برنامه‌ریزی تبلیغات دیجیتال و مارکتینگ پلن

1- ترلو (Trello)

ترلو و کارت‌های رنگی
ترلو و کارت‌های رنگی

اگر می‌خواهید تمام فعالیت‌های پروژه را در یک نگاه ببینید و با کلیک روی هر کدام جزئیات آن را هم مشاهده کنید و از میزان پیشرفت پروژه آگاه شوید، ترلو بهترین گزینه برای شماست. این ابزار از متدولوژی Kanban که کارت‌محور است برای مدیریت پروژه استفاده می‌کند. می‌توانید برای هر تسک یک کارت تعریف کنید و این کارت‌ها را داخل فازهای مختلف پروژه قرار دهید. رنگ‌بندی، ددلاین‌ها، نوتیفیکیشن‌ها و هر چیزی که برای هماهنگی و مدیریت اعضای تیم‌تان نیاز دارید در ترلو وجود دارند. نسخه بیسیک آن رایگان است و در اکثر مواقع برای تیم‌های مختلف جواب می‌دهد. اگر تیم شما خیلی بزرگ‌تر است می‌توانید نسخه پیشرفته آن را خریداری کنید. 

2- تو دو ایست (Todoist)

برنامه‌‌ریزی کنید و از چیزی نترسید.
برنامه‌‌ریزی کنید و از چیزی نترسید.

یکی از ساده‌ترین اپ‌های افزایش بهره‌وری یا پروداکتیویتی است که می‌توانید تسک‌های مختلف پروژه‌ها را گروه‌بندی کنید. با تگ‌های مختلف فیلتر کنید و یا کد رنگی مشخصی برای آن‌ها تعیین کنید. یکی از فیچرهای جالب این اپ، Karma نام دارد که تسک‌ها را به صورت بازی‌وارسازی (Gamification) به شما نمایش می‌دهد و باعث می‌شود هم از کار کردن با اپ خسته نشوید و هم تسک‌ها را به سادگی انجام دهید و به پایان برسانید. این ابزار رایگان است و می‌توانید 80 پروژه فعال برای یک تیم حداکثر 5 نفره داشته باشید. 

3- آسانا (Asana)

آسانا برای تیم‌های بزرگ یک معجزه است.
آسانا برای تیم‌های بزرگ یک معجزه است.

آسانا رایگان نیست و یک ابزار مدیریت پروژه‌ها و کمپین‌های بزرگ است که توسط یکی از موسسین فیسبوک خلق شده است. اکثر تیم‌های بزرگ جهان از آسانا استفاده می‌کنند. فرمت داینامیک آسانا و طراحی جالب آن باعث می‌شود تا هم مدیران پروژه و هم اعضای تیم به سادگی از آن استفاده کنند. همه‌چیز در دسترس شماست و حتی می‌توانید ابزارهای ارتباطی موردنیاز تیم‌تان را هم متناسب با سلیقه خودتان طراحی کنید. 

ابزارهای تحلیلی

اگر تمام مراحل سازماندهی و اجرای کمپین را انجام داده‌اید حالا نوبت آن است که موفقیت کمپین را اندازه بگیرید، یا بهتر است بگوییم میزان اثرگذاری کمپین را محاسبه کنید. فاکتورهای زیادی در این موفقیت اثر دارند و باید ابزاری بهینه برای این کار داشته باشید. چند مورد از این ابزارها در ادامه معرفی می‌شوند. 

1- گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

گوگل آنالیتیکس؛ بزرگترین پلتفرم آنالیز وب جهان
گوگل آنالیتیکس؛ بزرگترین پلتفرم آنالیز وب جهان

همه کسب و کارهای آنلاین به این ابزار نیاز دارند. اگر می‌خواهید بدانید حضور آنلاین شما در چه وضعیتی است و کاربران چطور شما را پیدا می‌کنند، در وبسایت یا اپلیکیشن شما چکار می‌کنند و تا چه حد به اهداف‌تان نزدیک هستید و یا تا چه حد دور شده‌اید، گوگل آنالیتیکس بهترین گزینه برای شماست. می‌توانید برای هر کمپین به صورت مجزا تحلیل داشته باشید و مهم‌تر اینکه تمام این ابزارها رایگان هستند و نیازی ندارید هزینه‌ای برای آن پرداخت کنید. در ضمن گوگل آنالیتیکس آنقدر حرفه‌ای و کامل است که تقریبا از هر ابزار دیگری برای آنالیز بی‌نیاز می‌شوید. 

یک ابزار حرفه‌ای دیگر از گوگل که دیتایی بزرگ و قدرتمند به کسب و کارها ارائه می‌کند و می‌توانید از این دیتا برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی‌تان استفاده کنید. این دیتا شامل اطلاعاتی است که توسط کاربران جستجو می‌شوند. اینکه چه چیزی را بیشتر جستجو می‌کنند و در زمان‌های مختلف چه چیزهایی بیشتر بین کاربران ترند می‌شود. می‌توانید با تحلیل این داده‌ها بهترین استراتژی ممکن را برای کمپین‌ها بچینید، چون مردم به ترندها بیشتر واکنش نشان می‌دهد و یکی از تاکتیک‌های به شدت قدرتمند برای جلب توجه کاربران به کمپین‌های تبلیغاتی است. این ابزار قدرتمند و جذاب کاملا رایگان است. 

مطلب مرتبط: چطور میزان موفقیت یک کمپین را اندازه بگیریم؟

ابزارهای سوشال مدیا

نمی‌توان شبکه‌های اجتماعی را نادیده گرفت. اگر بتوانید به درستی از اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید مطمئنا نتایج جالب‌توجهی می‌گیرید. در این میان ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند شبکه‌های اجتماعی‌تان را بهتر مدیریت کنید. 

1- سوشال استتوس (Social Status)

شبکه‌های اجتماعی شما چطور کار می‌کنند؟
شبکه‌های اجتماعی شما چطور کار می‌کنند؟

این ابزار را می‌توان در دسته ابزارهای تحلیل و گزارش‌گیری قرار دارد، با این تفاوت که بیشتر برای سوشال مدیا استفاده می‌شود و می‌توانید فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر، لینکدین و یوتیوب را زیر ذره‌بین ببرید. این ابزار یک داشبورد اختصاصی برای رصد شاخص‌های کلیدی دارد. حتی می‌توان در این ابزارها هدف‌گذاری کنید و در نهایت نرخ تبدیل اهداف‌تان را به دست آورید. نمودارها و جداول حرفه‌ای دارد و می‌توانید وضعیت رشد و یا افت فاکتورهای کلیدی شبکه‌های اجتماعی‌تان را به صورت لحظه‌ای ببینید. این ابزار رایگان است ولی امکانات پیشرفته پولی هم دارد. 

2- پلنولی  (Planoly)

پلنولی مخصوص زمان‌بندی پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی
پلنولی مخصوص زمان‌بندی پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

این ابزار برای برنامه‌ریزی انتشار پست‌ها و استوری‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌شود. برنامه‌ریزی برای شبکه‌های اجتماعی به شدت مهم است و در این ابزار می‌توانید زمان‌بندی دقیقی داشته باشید و یا ارسال پست به صورت اتوماتیک را اجرا کنید. یک ابزار رایگان برای تحلیل محتوا هم دارد. می‌توانید دو شبکه اجتماعی را همزمان به صورت رایگان مدیریت کنید و اگر تعداد شبکه‌های اجتماعی شما بیشتر است باید هزینه پرداخت کنید. 

3- سوشال چمپ (Social Champ)

قهرمان سوشال مدیا
قهرمان سوشال مدیا

سوشال چمپ برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی و اتوماسیون استفاده می‌شود. یک پلتفرم ساده که می‌توانید داخل آن پست طراحی کنید، ویرایش کنید، زمان‌بندی و در نهایت منتشر کنید. تقریبا از همه شبکه‌های اجتماعی پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب این ابزار محیط طراحی جالب و بازی‌وارسازی‌شده است. می‌توانید به سرعت پست‌های موردنیازتان را طراحی و منتشر کنید و این کار را تنها با درگ اند دراپ ساده انجام می‌دهید. با این ابزار می‌توانید تا 3 شبکه اجتماعی را به صورت رایگان مدیریت کنید. 

شما هم ابزارهای مدیریت کمپین معرفی کنید. 

تعداد این ابزارها بسیار زیاد است و ما سعی کردیم به صورت دستچین‌شده ابزارهایی که نسخه رایگان دارند را معرفی کنیم. نسخه رایگان این ابزارها تا حد زیادی نیازهای شما را برطرف می‌کنند. اگر هم شما هم ابزار جالبی در این زمینه‌ها می‌شناسید حتما معرفی کنید و ویژگی‌های آن‌ها را در کامنت‌ها برای ما بنویسید. 

ابزارهای مدیریت کمپین چه کاربردی دارند؟

به شما کمک می‌کنند تا تمام فرایندهای مربوط به اجرا و خروجی یک کمپین را سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهید. 

ابزارهای ضروری برای مدیریت انواع کمپین‌ها کدامند؟

ابزارهای ایمیل، مدیریت پروژه، تحلیل و ابزارهای مربوط به سوشال مدیا مهم‌ترین گزینه‌ها هستند. 

نظرات

پاسخ به این نظر

    نیاز به مشاوره دارید؟

    روز و ساعت جلسه مشاوره تبلیغات بازار را انتخاب کنید.

    ثبت درخواست مشاوره
    ارتباط با توسعه‌دهندگان

    با اضافه کردن شماره تماس و پست الکترونیکی خود در سامانه بازار با ما در ارتباط باشید.

    ارتباط با توسعه دهندگان