بهترین زمان برای شروع تبلیغات بازی شما همین الان است

نیاز به مشاوره دارید؟
روز و ساعت جلسه مشاوره تبلیغات بازار را انتخاب کنید.

تبلیغات برای رشد بازی‌ها حرف اول را می‌زند. کیفیت مهم است، اینکه مخاطبان از اپ یا بازی شما راضی باشند و از آن لذت ببرند مهم است، اما هیچ‌کدام از این موارد نمی‌تواند رشد آن را تضمین کند. حتی بزرگترین بازی‌های جهان که همه آن‌ها را می‌شناسند هم همچنان روی تبلیغات کار می‌کنند.

سالانه شاهد هزاران کمپین تبلیغاتی برای گیم‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف هستیم. این کمپین‌ها از بیلبوردهای محیطی تا تبلیغ در دنیای وب را شامل می‌شوند. بسیاری از آن‌ها هم نتیجه دلخواه‌شان را می‌گیرند و با میلیون‌ها یوزر درآمد خودشان را تضمین می‌کنند. اما آیا تبلیغات‌شان را متوقف می‌کنند؟ به هیچ وجه. تبلیغات یک اصل ماندگاری و رشد است و متوقف کردن تبلیغات برای ذخیره کردن سرمایه مثل متوقف کردن ساعت برای ذخیره زمان است. 

بهترین فضای تبلیغاتی برای گیم‌ها کجاست؟

بازی‌ها به فضای تبلیغاتی متفاوتی احتیاج دارند.
بازی‌ها به فضای تبلیغاتی متفاوتی احتیاج دارند.

یک اصل کلی در دنیای Ui و Ux وجود دارد که می‌توان به دنیای تبلیغات هم تعمیم داد: برای ساخت تجربه کاربری ایده‌آل باید همیشه جوری اپ‌ها یا سایت‌ها را طراحی کنید که کاربر با کمترین تعداد کلیک و کمترین میزان معطلی به چیزی که دلش می‌خواهد برسد. این قاعده در دنیای تبلیغات هم جواب می‌دهد. باید جایی تبلیغ کنید که کاربر با کمترین تعداد کلیک بتواند به محصول یا سرویس موردنظرش دسترسی پیدا کند. 

با این توضیحات می‌توان گفت بهترین فضای تبلیغاتی برای بازی‌ها جایی است که خود بازی برای دانلود وجود دارد و کاربر تنها یک کلیک تا مشاهده بازی یا اپ و دانلود آن فاصله دارد. مخصوصا بازی‌های موبایلی که حجم نسبتا کمتری هم دارند و کاربر با کمترین میزان انتظار می‌تواند بازی را شروع کند. 

بسیاری از توسعه‌دهندگان و استودیوهای بازی‌سازی معتقدند تبلیغات در بازار برای بازی‌های ایرانی بهترین گزینه‌ است و برندهای بزرگ و کوچک سعی می‌کنند این فضا را به خودشان اختصاص دهند. مدل‌های مختلف تبلیغاتی مانند تبلیغات گشت و گذار، تبلیغات جستجو و تبلیغات هوشمند می‌تواند گیمرها را به انواع بازی‌ها جذب کند. 

بازی‌های کژوال که مخاطب عام‌ دارند می‌توانند با گشت و گذار خودشان را در معرض دید مخاطبان قرار دهند. بازی‌هایی که مخاطب خاص هم دارند می‌توانند با تبلیغات جستجو در نتایج جستجوی کاربران قرار بگیرند. البته این تمام ماجرا نیست و هر کدام از مدل‌های بازی می‌توانند با روش‌های خاص و خلاقانه خودشان در تبلیغات بازار حضور پیدا کنند. 

تبلیغات گشت و گذار؛ ایده‌آل برای جلب توجه کاربران

قدرت تبلیغات در بازار
دلابل محبوبیت تبلیغات بازار

به این فکر کنید که کاربران در حال گشتن بین بازی‌های مختلف هستند و دقیقا نمی‌دانند کدام بازی را دانلود کنند که از آن لذت ببرند. خیلی وقت‌ها حتی خودمان هم نمی‌دانیم کدام بازی را انتخاب کنیم. این بخشی از فرایند پیدا کردن بازی‌های جدید است. آنقدر بازی‌های مختلف را امتحان می‌کنیم تا بالاخره بازی ایده‌آل‌مان را پیدا کنیم. 

حالا شما باید بازی‌تان را در مسیر گشت و گذار کاربران قرار دهید. مثل ویترین یک فروشگاه که کالاهایی که دوست دارید به فروش برسانید را در معرض دید قرار می‌دهید. تبلیغات گشت و گذار بازار چنین فرصتی را به شما می‌دهد تا مخاطبان جدید پیدا کنید. می‌‌توانید تعیین کنید که در کدام صفحات به مخاطبان نشان داده شوید، در چه زمانی و به کدام دسته از مخاطبان نمایش داده شوید و این یک فرصت خوب برای پیدا کردن مخاطبان ایده‌آل شماست. 

در ضمن شما برای دیده شدن و اینکه در چه تعداد صفحه هستید هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید و تنها زمانی هزینه را پرداخت می‌کنید که کاربران اپلیکیشن شما را نصب کنند. اینکه چطور نمایش دهید و کدام صفحات و کدام جایگاه‌ها را به خودتان اختصاص دهید به استراتژی جذب مخاطب و خلاقیت شما بستگی دارد. 

قبلا گفته بودیم که تبلیغات گشت و گذار مثل شکار شیر در جنگل است. البته شکار شیر کار خوبی نیست و صرفا یک مثال است برای پیدا کردن مخاطب در جای درست است. اگر می‌خواهید شیر شکار کنید باید به جنگل بروید. نمی‌توانید در پارک‌ها، خیابان و یا کویر شیر پیدا کنید و باید جنگل را انتخاب کنید. چون احتمال اینکه دنبال یک شیر بگردید و بتوانید آن را پیدا کنید زیاد است. در تبلیغات گشت و گذار هم اگر دنبال یک تایپ از مخاطب هستید و می‌خواهید آن را کشف کنید به سادگی می‌‌توانید خودتان را در دسترس آن‌ها قرار دهید. 

پنل گشت و گذار؛ ساده و سریع و پرقدرت

پنل تبلیغات گشت و گذار
پنل تبلیغات گشت و گذار

همه چیز به سادگی و با چند کلیک ساده جلو می‌رود. تاریخ شروع و پایان کمپین را انتخاب می‌کنید. بودجه روزانه و قیمتی که برای هر نصب در نظر دارید را تعیین می‌کنید و اجازه می‌دهید تا الگوریتم‌های بازار بهترین جایگاه‌ها را با توجه به قیمت پیشنهادی شما و سایر قیمت‌ها برای جایگاه‌ها بررسی کنند و در نتیجه اگر در مزایده برنده شدید جایگاه‌ها را از آن خودتان می‌کنید. 

بعد سراغ هدفگذاری کاربران می‌روید و ویژگی‌های کاربرانی که مدنظرتان است را انتخاب می‌کنید. این هدفگذاری دقیقا کار شکار شیر در جنگل را انجام می‌دهد. بعد از انجام این مراحل در کمتری زمان ممکن می‌توانید شاهد تبلیغات خودتان در صفحات مختلف باشید. 

آمارهای نصب و دیتای کامل از کمپین‌ها
آمارهای نصب و دیتای کامل از کمپین‌ها

اما صبر کنید. هنوز تمام نشده. تا زمانی که نتوانید دیتای کمپین‌ها را ببینید نمی‌‌توانید بگویید که کمپین شما خوب جواب می‌هد یا نه. می‌توانید دیتای لحظه‌ای تمام کمپین‌ها را هم ببینید. میزان بودجه مصرفی، تعداد نمایش، تعداد نصب‌ها، نمودارهای کمپین و هر چیزی که احتیاج دارید را در این پنل خواهید داشت. می‌توانید در آکادمی تبلیغات بازار مراحل ساخت کمپین گشت و گذار را به طور کامل ببینید. 

تعطیلات عید و تجربه‌های جدید با بازی‌های جدید

کمتر از یک ماه دیگر تعطیلات نوروز شروع می‌شود و یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌ها در این زمان بازی کردن است. حتی در سفر هم معمولا یک بازی روی گوشی‌مان نصب می‌کنیم تا قبل از خواب یا مواقعی که در قطار و یا ماشین هستیم حوصله‌مان سر نرود. این یک فرصت ایده‌آل برای توسعه‌دهندگان بازی‌هاست تا خودشان را در لیست بازی‌های کاربران برای عید قرار دهند و هیچ چیز مثل تبلیغات گشت و گذار نمی‌تواند این کار را انجام دهد. این فرصت ایده‌آل برای تبلیغات را از دست ندهید. 

بازی در سفر، مترو، قطار و هر جای دیگری
بازی در سفر، مترو، قطار و هر جای دیگری

منتظر فرصت نمانید. فرصت همینجاست. 

بازی‌ها در تمام سطوح و با هر تعداد بازیکن فعال، همچنان به کاربر جدید نیاز دارند. مخصوصا اگر به تازگی آپدیت کرده‌اید و دوست دارید یوزرهای جدید هم از قابلیت‌های جدید آن استفاده کنند. در ضمن ممکن است شما در ابتدای کار گیمرهای متفاوتی را جذب کرده باشید و گیمر ایده‌آل برای بازی شما نباشند. اما می‌توانید با تبلیغات گشت و گذار مدل‌های مختلف گیمر را جذب کنید و اگر دیتای رفتاری کاربران‌تان را آنالیز کنید متوجه می‌شوید که آیا گیمرهای جدید از بازی شما لذت می‌برند یا نه. 

هیچوقت برای تبلیغات زود نیست. حتی اگر صدها هزار گیمر فعال دارید نباید تبلیغات را فراموش کنید. بهترین زمان همین الان است. مخصوصا که به تعطیلات نزدیک می‌شویم و بازی کردن به یک روتین در این زمان تبدیل می‌شود و اگر بازی‌تان باکیفیت و هیجان‌انگیز باشد، بعد از از تعطیلات، تعدادی گیمر فعال و وفادار خواهید داشت و این به شدت مهم است. 

چه مدل تبلیغاتی برای جذب گیمرهای جدید برای بازی موبایلی مناسب است؟

تبلیغات گشت و گذار به دلیل ماهیت نمایشش می‌تواند گیمرهای جدیدی که شما را نمی‌شناسند ترغیب کند.

مدل هزینه تبلیغات گشت و گذار چطور است؟

شما تنها به ازای هر نصب هزینه پرداخت می‌کنید و مدل هزینه آن CPI است.

تبلیغات برای رشد بازی‌ها حرف اول را می‌زند. کیفیت مهم است، اینکه مخاطبان از اپ یا بازی شما راضی باشند و از آن لذت ببرند مهم است، اما هیچ‌کدام از این موارد نمی‌تواند رشد آن را تضمین کند. حتی بزرگترین بازی‌های جهان که همه آن‌ها را می‌شناسند هم همچنان روی تبلیغات کار می‌کنند.

سالانه شاهد هزاران کمپین تبلیغاتی برای گیم‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف هستیم. این کمپین‌ها از بیلبوردهای محیطی تا تبلیغ در دنیای وب را شامل می‌شوند. بسیاری از آن‌ها هم نتیجه دلخواه‌شان را می‌گیرند و با میلیون‌ها یوزر درآمد خودشان را تضمین می‌کنند. اما آیا تبلیغات‌شان را متوقف می‌کنند؟ به هیچ وجه. تبلیغات یک اصل ماندگاری و رشد است و متوقف کردن تبلیغات برای ذخیره کردن سرمایه مثل متوقف کردن ساعت برای ذخیره زمان است. 

بهترین فضای تبلیغاتی برای گیم‌ها کجاست؟

بازی‌ها به فضای تبلیغاتی متفاوتی احتیاج دارند.
بازی‌ها به فضای تبلیغاتی متفاوتی احتیاج دارند.

یک اصل کلی در دنیای Ui و Ux وجود دارد که می‌توان به دنیای تبلیغات هم تعمیم داد: برای ساخت تجربه کاربری ایده‌آل باید همیشه جوری اپ‌ها یا سایت‌ها را طراحی کنید که کاربر با کمترین تعداد کلیک و کمترین میزان معطلی به چیزی که دلش می‌خواهد برسد. این قاعده در دنیای تبلیغات هم جواب می‌دهد. باید جایی تبلیغ کنید که کاربر با کمترین تعداد کلیک بتواند به محصول یا سرویس موردنظرش دسترسی پیدا کند. 

با این توضیحات می‌توان گفت بهترین فضای تبلیغاتی برای بازی‌ها جایی است که خود بازی برای دانلود وجود دارد و کاربر تنها یک کلیک تا مشاهده بازی یا اپ و دانلود آن فاصله دارد. مخصوصا بازی‌های موبایلی که حجم نسبتا کمتری هم دارند و کاربر با کمترین میزان انتظار می‌تواند بازی را شروع کند. 

بسیاری از توسعه‌دهندگان و استودیوهای بازی‌سازی معتقدند تبلیغات در بازار برای بازی‌های ایرانی بهترین گزینه‌ است و برندهای بزرگ و کوچک سعی می‌کنند این فضا را به خودشان اختصاص دهند. مدل‌های مختلف تبلیغاتی مانند تبلیغات گشت و گذار، تبلیغات جستجو و تبلیغات هوشمند می‌تواند گیمرها را به انواع بازی‌ها جذب کند. 

بازی‌های کژوال که مخاطب عام‌ دارند می‌توانند با گشت و گذار خودشان را در معرض دید مخاطبان قرار دهند. بازی‌هایی که مخاطب خاص هم دارند می‌توانند با تبلیغات جستجو در نتایج جستجوی کاربران قرار بگیرند. البته این تمام ماجرا نیست و هر کدام از مدل‌های بازی می‌توانند با روش‌های خاص و خلاقانه خودشان در تبلیغات بازار حضور پیدا کنند. 

تبلیغات گشت و گذار؛ ایده‌آل برای جلب توجه کاربران

قدرت تبلیغات در بازار
دلابل محبوبیت تبلیغات بازار

به این فکر کنید که کاربران در حال گشتن بین بازی‌های مختلف هستند و دقیقا نمی‌دانند کدام بازی را دانلود کنند که از آن لذت ببرند. خیلی وقت‌ها حتی خودمان هم نمی‌دانیم کدام بازی را انتخاب کنیم. این بخشی از فرایند پیدا کردن بازی‌های جدید است. آنقدر بازی‌های مختلف را امتحان می‌کنیم تا بالاخره بازی ایده‌آل‌مان را پیدا کنیم. 

حالا شما باید بازی‌تان را در مسیر گشت و گذار کاربران قرار دهید. مثل ویترین یک فروشگاه که کالاهایی که دوست دارید به فروش برسانید را در معرض دید قرار می‌دهید. تبلیغات گشت و گذار بازار چنین فرصتی را به شما می‌دهد تا مخاطبان جدید پیدا کنید. می‌‌توانید تعیین کنید که در کدام صفحات به مخاطبان نشان داده شوید، در چه زمانی و به کدام دسته از مخاطبان نمایش داده شوید و این یک فرصت خوب برای پیدا کردن مخاطبان ایده‌آل شماست. 

در ضمن شما برای دیده شدن و اینکه در چه تعداد صفحه هستید هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید و تنها زمانی هزینه را پرداخت می‌کنید که کاربران اپلیکیشن شما را نصب کنند. اینکه چطور نمایش دهید و کدام صفحات و کدام جایگاه‌ها را به خودتان اختصاص دهید به استراتژی جذب مخاطب و خلاقیت شما بستگی دارد. 

قبلا گفته بودیم که تبلیغات گشت و گذار مثل شکار شیر در جنگل است. البته شکار شیر کار خوبی نیست و صرفا یک مثال است برای پیدا کردن مخاطب در جای درست است. اگر می‌خواهید شیر شکار کنید باید به جنگل بروید. نمی‌توانید در پارک‌ها، خیابان و یا کویر شیر پیدا کنید و باید جنگل را انتخاب کنید. چون احتمال اینکه دنبال یک شیر بگردید و بتوانید آن را پیدا کنید زیاد است. در تبلیغات گشت و گذار هم اگر دنبال یک تایپ از مخاطب هستید و می‌خواهید آن را کشف کنید به سادگی می‌‌توانید خودتان را در دسترس آن‌ها قرار دهید. 

پنل گشت و گذار؛ ساده و سریع و پرقدرت

پنل تبلیغات گشت و گذار
پنل تبلیغات گشت و گذار

همه چیز به سادگی و با چند کلیک ساده جلو می‌رود. تاریخ شروع و پایان کمپین را انتخاب می‌کنید. بودجه روزانه و قیمتی که برای هر نصب در نظر دارید را تعیین می‌کنید و اجازه می‌دهید تا الگوریتم‌های بازار بهترین جایگاه‌ها را با توجه به قیمت پیشنهادی شما و سایر قیمت‌ها برای جایگاه‌ها بررسی کنند و در نتیجه اگر در مزایده برنده شدید جایگاه‌ها را از آن خودتان می‌کنید. 

بعد سراغ هدفگذاری کاربران می‌روید و ویژگی‌های کاربرانی که مدنظرتان است را انتخاب می‌کنید. این هدفگذاری دقیقا کار شکار شیر در جنگل را انجام می‌دهد. بعد از انجام این مراحل در کمتری زمان ممکن می‌توانید شاهد تبلیغات خودتان در صفحات مختلف باشید. 

آمارهای نصب و دیتای کامل از کمپین‌ها
آمارهای نصب و دیتای کامل از کمپین‌ها

اما صبر کنید. هنوز تمام نشده. تا زمانی که نتوانید دیتای کمپین‌ها را ببینید نمی‌‌توانید بگویید که کمپین شما خوب جواب می‌هد یا نه. می‌توانید دیتای لحظه‌ای تمام کمپین‌ها را هم ببینید. میزان بودجه مصرفی، تعداد نمایش، تعداد نصب‌ها، نمودارهای کمپین و هر چیزی که احتیاج دارید را در این پنل خواهید داشت. می‌توانید در آکادمی تبلیغات بازار مراحل ساخت کمپین گشت و گذار را به طور کامل ببینید. 

تعطیلات عید و تجربه‌های جدید با بازی‌های جدید

کمتر از یک ماه دیگر تعطیلات نوروز شروع می‌شود و یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌ها در این زمان بازی کردن است. حتی در سفر هم معمولا یک بازی روی گوشی‌مان نصب می‌کنیم تا قبل از خواب یا مواقعی که در قطار و یا ماشین هستیم حوصله‌مان سر نرود. این یک فرصت ایده‌آل برای توسعه‌دهندگان بازی‌هاست تا خودشان را در لیست بازی‌های کاربران برای عید قرار دهند و هیچ چیز مثل تبلیغات گشت و گذار نمی‌تواند این کار را انجام دهد. این فرصت ایده‌آل برای تبلیغات را از دست ندهید. 

بازی در سفر، مترو، قطار و هر جای دیگری
بازی در سفر، مترو، قطار و هر جای دیگری

منتظر فرصت نمانید. فرصت همینجاست. 

بازی‌ها در تمام سطوح و با هر تعداد بازیکن فعال، همچنان به کاربر جدید نیاز دارند. مخصوصا اگر به تازگی آپدیت کرده‌اید و دوست دارید یوزرهای جدید هم از قابلیت‌های جدید آن استفاده کنند. در ضمن ممکن است شما در ابتدای کار گیمرهای متفاوتی را جذب کرده باشید و گیمر ایده‌آل برای بازی شما نباشند. اما می‌توانید با تبلیغات گشت و گذار مدل‌های مختلف گیمر را جذب کنید و اگر دیتای رفتاری کاربران‌تان را آنالیز کنید متوجه می‌شوید که آیا گیمرهای جدید از بازی شما لذت می‌برند یا نه. 

هیچوقت برای تبلیغات زود نیست. حتی اگر صدها هزار گیمر فعال دارید نباید تبلیغات را فراموش کنید. بهترین زمان همین الان است. مخصوصا که به تعطیلات نزدیک می‌شویم و بازی کردن به یک روتین در این زمان تبدیل می‌شود و اگر بازی‌تان باکیفیت و هیجان‌انگیز باشد، بعد از از تعطیلات، تعدادی گیمر فعال و وفادار خواهید داشت و این به شدت مهم است. 

چه مدل تبلیغاتی برای جذب گیمرهای جدید برای بازی موبایلی مناسب است؟

تبلیغات گشت و گذار به دلیل ماهیت نمایشش می‌تواند گیمرهای جدیدی که شما را نمی‌شناسند ترغیب کند.

مدل هزینه تبلیغات گشت و گذار چطور است؟

شما تنها به ازای هر نصب هزینه پرداخت می‌کنید و مدل هزینه آن CPI است.