تبلیغات در گشت و گذار بازار؛ شکار شیر در جنگل

تبلیغات در گشت و گذار بازار؛ شکار شیر در جنگل

«اگر می‌دانید چطور یک شیر شکار کنید، برای شکار به باغ‌وحش نروید، جنگل را انتخاب کنید.» این یکی از نقل‌قول‌های معروف جیم استنگل، مدیر تبلیغات کمپانی بزرگ Procter & Gamble است. شما چه برداشتی از این نقل قول دارید؟

جهان روزبه‌روز بزرگتر می‌شود و مردم جهان سلایق خاص خودشان را دارند. سرگرمی‌ها به شدت زیادند و هر کس چیزی را دوست دارد. برخی عاشق موسیقی هستند و مدام موزیک گوش می‌دهند. برخی گیمر حرفه‌ای هستند. برخی با دوستان‌شان بردگیم‌ بازی می‌کنند و می‌توان گفت احتمالا هیچ دو آدمی را در این جهان پیدا نمی‌کنید که سلایق‌شان 100 درصد شبیه هم باشد، حتی دوقلوهای همسان. 

نیازهای افراد هم متفاوتند. احتمالا شما امروز یک کار بانکی دارید و دوست دارید سریع‌تر آن را انجام دهید. در همین حین دوست شما به دنبال اجاره کردن خانه است، یکی از دوستان شما هم قصد دارد بلیت هواپیما بخرد. 

شکار شیر و اجاره کردن خانه چه ارتباطی به هم دارند؟

زندگی با یک شیر در خانه اجاره‌ای؟ شاید.
زندگی با یک شیر در خانه اجاره‌ای؟ شاید.

در حقیقت نقل قول بالا در مورد تبلیغات در جای مناسب با مخاطبان مناسب است. وقتی می‌دانید مخاطبان شما کجا هستند باید همانجا تبلیغ کنید. این یکی از مراحل مهم ساخت یک کمپین تبلیغاتی و تبلیغ اثرگذار است. وقتی می‌دانید چه کسانی احتمالا به یک بلیت هواپیما احتیاج دارد باید خودتان را همانجا معرفی کنید. 

این دقیقا همان فرصتی است که تبلیغات در گشت و گذار در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر اپلیکیشن یا بازی توسعه دادیده‌اید و می‌خواهید آن را به دست کاربران واقعی و مشتاق برسانید با این مدل از تبلیغات بازار، کار شما ساده‌تر می‌شود. در حقیقت برای شکار به جایی رفته‌اید که به احتمال زیاد شیرهای موردنظرتان را پیدا می‌کنید. 

تبلیغات در گشت و گذار دقیقا چیست؟

ابزارهای تبلیغاتی بازار
ابزارهای تبلیغاتی بازار

احتمالا همه شما داخل اپ بازار چرخ زده‌اید و به صورت مداوم برنامه‌های موردنیازتان را دانلود و نصب کرده‌اید. وقتی داخل صفحات می‌چرخید و بازی و اپلیکیشن‌های مختلف را می‌بینید در قسمت “پیشنهادهای بیشتر” آگهی‌های تبلیغاتی مشابه با هر اپ یا بازی را هم می‌بینید. تبلیغات گشت و گذار بازار به این بخش گفته می‌شود. شما می‌توانید اپلیکیشن و بازی‌تان را در این قسمت به کاربران نمایش دهید. 

الگوریتم‌های نمایش تبلیغات بازار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که محصول شما به کاربرانی نمایش داده شود که دقیقا به دنبال آن هستند. مثلا اگر بازی سبک شوتر اول شخص ساخته‌اید، این فرصت را دارید که زیر بازی‌های مشابه و بازی‌های بزرگی مثل کالاف دیوتی و … که به شدت محبوب هستند دیده شوید. جذاب نیست؟

تبلیغات در گشت و گذار بازار چه درهایی را به روی شما باز می‌کند؟

آمار سال 1400 و ویژگی‌های قدرتمند تبلیغات بازار
آمار سال 1400 و ویژگی‌های قدرتمند تبلیغات بازار

اول چند آمار مهم را با هم بررسی کنیم تا به یک تصویر اولیه از گشت و گذار در صفحات بازار برسیم. این آمارها مربوط به سه ماه اخیر هستند:

  • بازار بیش از 45 میلیون کاربر فعال دارد. 
  • در سه ماه اخیر روزانه 13.4 میلیون جستجو در بازار انجام شده است. 
  • در سه ماه اخیر روزانه 24.6 میلیون بار از صفحات مختلف بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها دیدن شده است. 

اما این آمارها چه چیزی را نشان می‌دهند؟ شما در یک محیط قرار دارید که بیش از نیمی از جمعیت ایران در آن حضور دارند و روزانه نزدیک 25 میلیون بار از صفحات مختلف بازدید می‌کنند و تنها یک کلیک با دانلود اپ و بازی شما فاصله دارند. شما این فرصت را دارید که خودتان را به هر تعداد کاربر که می‌خواهید نشان دهید. 

اما این تمام ماجرا نیست. می‌توانید خودتان را در معرض دید کاربرانی قرار دهید که یا سلیقه‌شان به محصول شما نزدیک است و یا در همان لحظه به شما نیاز دارند. در حقیقت شما در زمان مناسب، در جای مناسب، با فرد مناسب‌تان دیدار می‌کنید. 

المان‌های یک تبلیغ قدرتمند
المان‌های یک تبلیغ قدرتمند

مزایای تبلیغات گشت و گذار بازار

بازار با بزرگترین جامعه آماری شما را به یک جمعیت بزرگ از افراد مختلف با سلایق و نیازهای متنوع وصل می‌کند. حالا می‌توانید خودتان را در معرض دید این جمعیت بزرگ قرار دهید. مزایای تبلیغات در گشت و گذار بازار شامل موارد زیر هستند:

  •  الگوریتم هوش مصنوعی بازار شما را دقیقا در ردیف‌هایی قرار می‌دهد که نیاز و یا سلیقه کاربران با اپ و یا بازی شما همخوانی داشته باشد. مثلا اگر اپلیکیشن اجاره ویلا دارید می‌توانید زیر اپ‌های مربوط به رزرو ویلا و یا اپ‌های مربوط به مسافرت در معرض دید قرار بگیرید. 
نسبت نصب بازی‌ها در بخش‌های مختلف گشت و گذار
نسبت نصب بازی‌ها در بخش‌های مختلف گشت و گذار
  • اسم شما و لوگوی محصول‌تان به صورت مداوم به چشم کاربران می‌خورد و از این جهت می‌تواند برای ایجاد لایه اول آگاهی از برند در نقش یک کاتالیزور عمل کند. شما بین نوشابه کوکاکولا و یک برند ناشناس کدام یک را انتخاب می‌کند؟ چون کوکاکولا رو قبلا بارها شنیده‌اید و دیده‌اید، حتی اگر تا حالا این نوشابه را امتحان نکرده باشید آن را انتخاب می‌کنید. 
  • به ازای هر نصب هزینه می‌کنید. مدل تبلیغات گشت و گذار بازار، CPI یا Cost Per Install است و تنها زمانی هزینه می‌کنید که برنامه شما توسط سیستم تبلیغاتی بازار نصب شده باشد.
  • می‌توانید فیلترهایی اعمال کنید که اپ یا بازی شما شما صرفا به افرادی که دوست دارید نمایش داده شود. در حال حاضر می‌توانید جنسیت و سن را تعریف کنید. مثلا اگر یک بازی ساخته‌اید که دوست دارید فقط افراد بالای 25 سال آن را بازی کنند می‌توانید این فیلتر را قرار دهید.
  • به دلیل بالا بودن تعداد کاربران و تعداد بازدید از صفحات، می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به تعداد نصب موردنظرتان برسید. 
  • شما قیمت را تعیین می‌کنید و قیمت شما با توجه به ردیف انتخابی‌تان در مزایده قرار می‌گیرد و در صورتی که بالاترین قیمت را برای این ردیف و صفحات موردنظرتان داده باشید برنده مزایده می‌شوید و کمپین شما اجرا می‌شود.
  • اگر به هر دلیلی تعداد نصب موردنظرتان را نگرفتید هزینه باقی‌مانده به حساب شما برمی‌گردد. 
برگزاری مزایده برای تبلیغات گشت و گذار
برگزاری مزایده برای تبلیغات گشت و گذار

مقایسه تبلیغات در گشت و گذار با سایر روش‌های افزایش نصب اپ و بازی

راه‌های افزایش نصب بازی و اپ زیادند و قبلا در این مطلب 20 راهکار برای بالا بردن نصب اپلیکیشن را گفته‌ایم. اما فکر می‌کنید تبلیغات در گشت و گذار بازار از نظر بازده چه تفاوتی با روش‌های دیگر دارد؟

مسئله مهم این است که شما به ازای هر نصب هزینه می‌کنید. در حالی که در سایر روش‌ها حتی نمی‌‌دانید دقیقا چه تعداد نصب از کمپین موردنظرتان داشته‌اید و صرفا می‌توانید آن را حدس بزنید. در پنل خودتان دیتای کامل کمپین و اطلاعات موردنیازی که برای بهبود آن نیاز دارید در اختیار شما قرار داده می‌شود و می‌توانید با خیال راحت کمپین‌تان را رصد کنید. 

کاربران تنها یک کلیک ساده با دانلود و نصب اپلیکیشن شما فاصله دارند، در حالی که اگر به طور مثال در اینستاگرام تبلیغ کنید ممکن است دوست نداشته باشند فعلا از اینستاگرام خارج شوند. در ضمن نمی‌توانید کنترل کنید چه کسانی تبلیغ شما را ببینند. مثلا اگر یک اپلیکیشن صرفا برای خانم‌های خانه‌دار طراحی کرده‌‌‌اید توسط مردان و حتی کودکان و نوجوانان هم دیده می‌شود. 

دچار اثر معکوس تبلیغات هم نمی‌شوید. برخی تبلیغات مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی اثر مخرب دارند و حتی ممکن است به چهره برند شما و یا اپلیکیشن‌تان آسیب برسانند. در حالی که در گشت و گذار بازار با چنین مسئله‌ای مواجه نخواهید شد. 

در دام نیفتید.
در دام نیفتید.

هزینه‌های اضافی هم ندارید. مثلا برای طراحی بیلبورد به طراحی و چاپ و برنامه‌ریزی نیاز دارید که همه این‌ها هزینه‌بر هستند یا برای طراحی پست‌ و استوری تبلیغاتی باید هزینه‌هایی را برای طراح گرافیست و سایر عوامل در نظر بگیرید. در حالی که برای تبلیغات در گشت و گذار این هزینه‌های اضافی را نخواهید داشت. 

همین حالا ردپای خود را همه جا بگذارید. 

تبلیغات در گشت و گذار ردپای اپ و یا بازی شماست. در معرض دید کاربران قرار می‌گیرید و کسانی که دوست دارند ردپای شما را دنبال کنند به سادگی وارد صفحه دانلود می‌شوند و می‌توانند اطلاعات کامل محصول‌تان را ببینند و به سادگی آن را دانلود نصب کنند. 

همه چیز برای تبلیغات اثرگذار و با بهترین بازده در انتظار شماست. همین حالا تبلیغات‌تان را شروع کنید. کنترل کنید و در نهایت نتیجه دلخواه‌تان را بگیرید.

تبلیغات در گشت و گذار چیست؟

کاربران اپلیکیشن و با بازی شما را در صفحات جزئیات برنامه‌های مختلف بازار می‌بینند.

مدل هزینه تبلیغات در گشت و گذار به چه شکل است؟

شما تنها زمانی هزینه را پرداخت می‌کنید که اپلیکیشن شما نصب شود. یعنی هزینه به ازای هر نصب و یا CPI است.

با محصولات تبلیغاتی کافه بازار از جدیدترین تکنولوژی هوش مصنوعی در تبلیغات اپلیکیشن بهره‌مند شوید، محصول خود را در بهترین زمان جستجو به بیش از ۴۵ میلیون کاربر کافه بازار ارائه دهید و درآمد کسب کنید.