گوگل تبلیغات گمراه‌کننده تغییرات اقلیمی را ممنوع می‌کند

گوگل تبلیغات گمراه‌کننده تغییرات اقلیمی را ممنوع می‌کند
نیاز به مشاوره دارید؟
روز و ساعت جلسه مشاوره تبلیغات بازار را انتخاب کنید.

قوانین جدید می‌تواند فیس‌بوک را هم برای اقدامات مشابه این کار تحت‌فشار قرار دهد.

سود بردن از انکار تغییرات جوی و آب‌وهوایی کمی دشوارتر شده است. 

تیم سرویس تبلیغاتی گوگل اعلام کرد: «تبلیغات و روش‌های کسب درآمدی که اطلاعات منتشر شده آنها در تناقض با منابع علمی و موثق در مورد تغییرات آب‌وهوایی باشند را ممنوع می‌کند.» این تغییرات و محدودیت‌ها برای تبلیغ‌کنندگان گوگل، ناشرانی که از گوگل ادز استفاده می‌کنند و سازندگان ویدئوهای منتشر شده در یوتیوب اعمال خواهد شد. 

کمپانی گوگل در نظر دارد قوانین جدید را در ماه نوامبر ۲۰۲۱، زمانی که رهبران جهان در حال برنامه‌ریزی برای شرکت در کنفرانس سازمان ملل با هدف تسریع اقدامات برای مبارزه با تغییرات اقلیمی هستند اجرا کند. اجرای این قوانین می‌تواند باعث ایجاد سرکوبی روی اطلاعات نادرست منتشر شده درباره آب‌وهوای توسط شرکت رقیب یا همان شرکت تبلیغاتی فیس‌بوک باشد.  

کتی کاستور (D-Fla.) نماینده‌ی مجلس در بیانیه‌ای اعلام داشت: «این خبر خوبی است و یک گام بلند در جهت اهداف درست است.» او به‌عنوان رئیس کمیته منتخب بحران آب‌وهوا، سال گذشته از ساندار پیچای، رئیس گوگل، درخواست کرده بود که سایت‌هایش مشوق انکار تغییرات آب‌وهوایی نباشند. (E&E Daily ، ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰)

به گفته شرکت استاتیستا، گوگل در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۳۴.۸ میلیارد دلار از تبلیغات آنلاین درآمد کسب کرده است که این آمار، بیشتر از هر شرکت دیگری است.

کاستور افزود: «این به‌هیچ‌وجه پایان مبارزه ما نیست.» هنگامی که این سیاست اجرایی شود، پیشرفت و اجرای آن را زیر نظر خواهیم داشت، زیرا همچنان گوگل و سایر پلتفرم‌ها را در قبال دروغ‌ها و اطلاعات نادرست آب‌وهوایی که اغلب در پلتفرم‌های آنها منتشر می‌شود، مسئول می‌دانیم.

به گفته گوگل، این اقدام در پاسخ به شکایات مشتریان انجام شده است.

تیم گوگل ادز در این باره نوشته: «در سال‌های گذشته، تعداد بسیاری از شرکای تبلیغاتی و ناشرها که نگران تبلیغات غلط و انتشار اطلاعات نادرست درباره تغییرات آب‌وهوایی هستند، به طور مستقیم به ما در این مورد ابراز نگرانی کرده‌اند.»

همچنین آنها گفتند: «تبلیغ‌کنندگان نمی‌خواهند که تبلیغشان در کنار این محتواها ظاهر شود. ناشران و سازندگان نمی‌خواهند تبلیغاتی که چنین ادعایی را تبلیغ می‌کنند را در صفحات یا ویدیوهایشان نمایش داده شود.»

به‌گفتة تیم گوگل ادز ممنوعیت‌های جدید این غول جستجو به طور خاص شامل محتواهایی خواهد شد که تغییرات آب‌وهوایی را انکار می‌کنند و روند بلند‌مدت گرمایش زمین و ادعاهای انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و نقش فعالیت‌های انسانی بر تغییرات آب‌وهوایی را نادیده می‌گیرند. 

آنها گفتند که این قوانین با «ترکیبی از ابزارهای خودکار و بازبینی انسانی» اجرا خواهد شد.

سخنگوی شرکت گوگل ادز با گفتن اینکه تعداد بسیار کمی از مشتریان یا تبلیغ‌ها تحت تأثیر این قوانین جدید قرار خواهند گرفت، از تعیین دقیق مشتریان خود خودداری کرد. 

فعالان محیط‌زیست امیدوارند این اقدام فیس‌بوک را مجبور کند تا او هم از گوگل پیروی کند. این شبکه اجتماعی که دومین مقصد بزرگ برای دلارهای تبلیغات آنلاین است، سال گذشته تقریباً ۶۹.۷ میلیارد دلار درآمد داشته است.

مایکل خو که در زمینه جلوگیری از اطلاعات نادرست آب‌وهوا برای دوستداران زمین کار می‌کند، در مصاحبه‌ای گفت: «شرکت‌‌ها آماده دیدن واقعیت‌ها شده‌اند و دیگر امکانی برای انکار تغییرات سختی که برای آب‌وهوا اتفاق افتاده است، وجود ندارد. فیس‌بوک باید قدم بعدی را بردارد.»
فیس‌بوک هیچ واکنشی به این اظهارنظر نشان نداده است.

منبع

قوانین جدید می‌تواند فیس‌بوک را هم برای اقدامات مشابه این کار تحت‌فشار قرار دهد.

سود بردن از انکار تغییرات جوی و آب‌وهوایی کمی دشوارتر شده است. 

تیم سرویس تبلیغاتی گوگل اعلام کرد: «تبلیغات و روش‌های کسب درآمدی که اطلاعات منتشر شده آنها در تناقض با منابع علمی و موثق در مورد تغییرات آب‌وهوایی باشند را ممنوع می‌کند.» این تغییرات و محدودیت‌ها برای تبلیغ‌کنندگان گوگل، ناشرانی که از گوگل ادز استفاده می‌کنند و سازندگان ویدئوهای منتشر شده در یوتیوب اعمال خواهد شد. 

کمپانی گوگل در نظر دارد قوانین جدید را در ماه نوامبر ۲۰۲۱، زمانی که رهبران جهان در حال برنامه‌ریزی برای شرکت در کنفرانس سازمان ملل با هدف تسریع اقدامات برای مبارزه با تغییرات اقلیمی هستند اجرا کند. اجرای این قوانین می‌تواند باعث ایجاد سرکوبی روی اطلاعات نادرست منتشر شده درباره آب‌وهوای توسط شرکت رقیب یا همان شرکت تبلیغاتی فیس‌بوک باشد.  

کتی کاستور (D-Fla.) نماینده‌ی مجلس در بیانیه‌ای اعلام داشت: «این خبر خوبی است و یک گام بلند در جهت اهداف درست است.» او به‌عنوان رئیس کمیته منتخب بحران آب‌وهوا، سال گذشته از ساندار پیچای، رئیس گوگل، درخواست کرده بود که سایت‌هایش مشوق انکار تغییرات آب‌وهوایی نباشند. (E&E Daily ، ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰)

به گفته شرکت استاتیستا، گوگل در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۳۴.۸ میلیارد دلار از تبلیغات آنلاین درآمد کسب کرده است که این آمار، بیشتر از هر شرکت دیگری است.

کاستور افزود: «این به‌هیچ‌وجه پایان مبارزه ما نیست.» هنگامی که این سیاست اجرایی شود، پیشرفت و اجرای آن را زیر نظر خواهیم داشت، زیرا همچنان گوگل و سایر پلتفرم‌ها را در قبال دروغ‌ها و اطلاعات نادرست آب‌وهوایی که اغلب در پلتفرم‌های آنها منتشر می‌شود، مسئول می‌دانیم.

به گفته گوگل، این اقدام در پاسخ به شکایات مشتریان انجام شده است.

تیم گوگل ادز در این باره نوشته: «در سال‌های گذشته، تعداد بسیاری از شرکای تبلیغاتی و ناشرها که نگران تبلیغات غلط و انتشار اطلاعات نادرست درباره تغییرات آب‌وهوایی هستند، به طور مستقیم به ما در این مورد ابراز نگرانی کرده‌اند.»

همچنین آنها گفتند: «تبلیغ‌کنندگان نمی‌خواهند که تبلیغشان در کنار این محتواها ظاهر شود. ناشران و سازندگان نمی‌خواهند تبلیغاتی که چنین ادعایی را تبلیغ می‌کنند را در صفحات یا ویدیوهایشان نمایش داده شود.»

به‌گفتة تیم گوگل ادز ممنوعیت‌های جدید این غول جستجو به طور خاص شامل محتواهایی خواهد شد که تغییرات آب‌وهوایی را انکار می‌کنند و روند بلند‌مدت گرمایش زمین و ادعاهای انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و نقش فعالیت‌های انسانی بر تغییرات آب‌وهوایی را نادیده می‌گیرند. 

آنها گفتند که این قوانین با «ترکیبی از ابزارهای خودکار و بازبینی انسانی» اجرا خواهد شد.

سخنگوی شرکت گوگل ادز با گفتن اینکه تعداد بسیار کمی از مشتریان یا تبلیغ‌ها تحت تأثیر این قوانین جدید قرار خواهند گرفت، از تعیین دقیق مشتریان خود خودداری کرد. 

فعالان محیط‌زیست امیدوارند این اقدام فیس‌بوک را مجبور کند تا او هم از گوگل پیروی کند. این شبکه اجتماعی که دومین مقصد بزرگ برای دلارهای تبلیغات آنلاین است، سال گذشته تقریباً ۶۹.۷ میلیارد دلار درآمد داشته است.

مایکل خو که در زمینه جلوگیری از اطلاعات نادرست آب‌وهوا برای دوستداران زمین کار می‌کند، در مصاحبه‌ای گفت: «شرکت‌‌ها آماده دیدن واقعیت‌ها شده‌اند و دیگر امکانی برای انکار تغییرات سختی که برای آب‌وهوا اتفاق افتاده است، وجود ندارد. فیس‌بوک باید قدم بعدی را بردارد.»
فیس‌بوک هیچ واکنشی به این اظهارنظر نشان نداده است.

منبع