توسعه اپ یا بازی کار سخت و زمانبری است. همه دولوپرها به خوبی دردسرهای این حیطه را میدانند. وقتی المانهای گرافیکی بازی آماده شد، کدها زده شدند، صداها روی بازی یا اپ سوار شدند، باگها گرفته شدند و تستهای مختلف انجام شد، نوبت انتشار آن است. ممکن است فکر کنید سختیها و دردسرهای کار تمام شدند. اما نه، تازه با غول آخر درگیر میشوید. تبلیغات و بالا بردن نصب برای اپ یا بازیتان.
اگر خودتان بخواهید در سوشال مدیا کمپین برگزار کنید یا تبلیغات کلیکی یا رپورتاژ و هر چیز دیگری را اجرا کنید مطمئنا هم از نظر هزینهها و هم حجم کار زیاد به شدت اذیت میشوید. اینجاست که بازار به کمک شما میآید. با تبلیغات هوشمند بازار، لم بدهید و فقط صفحه بازی یا اپلیکیشنتان را رفرش کنید تا بالا رفتن تعداد نصب را ببینید.
فهرست مطالب
تبلیغات هوشمند بازار چیست و چطور کار میکند؟
به زبان خیلی خیلی ساده بخواهیم توضیح دهیم: شما تبلیغات اپلیکیشنتان را به بازار میسپارید و منتظر میمانید تا نصب و دانلود بازی یا اپلیکیشنتان بیشتر شود. فقط به ازای هر نصب هزینه پرداخت میکنید.
حالا کمی بشکافیم: در حقیقت شما فرایند تبلیغات در جستجو را به دست هوش مصنوعی میسپارید. در تبلیغات جستجو باید کلیدواژههای مرتبط را پیدا کنید. روی آنها قیمت مزایدهای پیشنهاد بدهید و در صورت برنده شدن در مزایده، تبلیغات شما در کلیدواژههایی که انتخاب کردهاید نمایش داده میشود. در تبلیغات هوشمند، شما همه چیز را در به دست بازار میسپارید و انگار یک متخصص مارکتینگ را مستقیما استخدام کردهاید تا فعالیتهای تبلیغاتی شما را انجام دهد.
این هوشمندی در مدل گشت و گذار هم اتفاق میافتد. نیازی نیست بازی یا اپهایی که میخواهید فضای تبلیغاتی آنها را از آن خود کنید را شناسایی کنید و روی ردیف و سطرهای مختلف آن قیمتگذاری کنید. هوش مصنوعی بهترین فضا را برای شما انتخاب میکند و با بهترین بودجه ممکن میتوانید کاربرانی باکیفیت و برای اپلیکیشن خود به دست بیاورید. شما هیچ کاری نمیکنید و یک دستیار قدرتمند همهچیز را برای شما پیادهسازی میکند.
در این سرویس، بر اساس بودجه و مبلغ به ازای هر نصب که تعیین کردهاید، کلیدواژههای مرتبط و CPI مربوط به آن استخراج شده، در مزایده شرکت داده میشود و فرایند نصب شروع میشود. هیچ کار دیگری لازم نیست.
تبلیغات هوشمند یا تبلیغات جستجو یا گشت و گذار؟ کدام بهتر است؟
این سوال احتمالا پس ذهن شما هم وجود دارد. تبلیغات هوشمند چه مزایایی نسبت به تبلیغات جستجو دارد؟ اصلا تبلیغات هوشمند بهتر است یا تبلیغات جستجو؟ آیا نتایجی که از تبلیغات هوشمند میگیرید بهتر از نتایج تبلیغات گشت و گذار است؟
تبلیغات هوشمند مشابه تبلیغات جستجو است. از نظر جایگاه و نحوه نمایش هیچ تفاوتی با هم ندارند. اپلیکیشن یا بازی شما قرار است در برخی کلیدواژهها در قسمت جستجو نمایش داده شود. تنها چیزی که تفاوت دارد مدل اجرای آن است. در تبلیغات هوشمند، شما یک هوش مصنوعی قدرتمند دارید که کلیدواژههای مرتبط با اپ یا بازی شما را استخراج میکند و بهترین فرصتهای نصب را با توجه به دیتای قدرتمندی که دارد شناسایی میکند. اگر میخواهید در یک صفحه مشخص نمایش داده شوید به جای اینکه خودتان دنبال این صفحهها باشید، هوش مصنوعی با توجه به دیتای بزرگی که دارد بهترین صفحات ممکن را برای شما انتخاب میکند.
احتمالا این سوال پس ذهن شماست که اگر تبلیغات هوشمند با تمام هوشمندیاش کار را انقدر راحت میکند چرا همچنان سرویسهای تبلیغات جستجو و گشت و گذار در بازار وجود دارند؟ جواب ساده است: هوش مصنوعی با توجه به دادههایی که دارد عمل میکند اما اگر بخواهید خودتان دست به کار شوید و دست به کارهای خلاقانه بزنید. مثل کلیدواژههای دلخواهتان را انتخاب کنید و یا برخی صفحات جالب را برای تبلیغ انتخاب کنید که احتمال میدهید نتایج جالبتوجهی از آنها بگیرید. اگر وقت و انرژی کافی داشته باشید و این روشها را تست کنید ممکن است نتایج خیلی خوبی بگیرید. تبلیغات هوشمند بیشتر برای کسب و کارهایی جواب میدهد که صرفا قیمتگذاری را انجام میدهند و وقت کافی برای برنامهریزی و اجرای تبلیغات ندارند.
در پسزمینه اتفاقات جالبی میافتد
مدل کار یکی است. اما مسئله زمان و تخصص اینجا حرف اول را میزند. برخی تیمها دوست ندارند خودشان را درگیر تبلیغات کنند. ممکن است مارکتر و یا نیروی تبلیغات نداشته باشند و خودشان هم تخصصی در این زمینه نداشته باشند. اینجاست که میتوانند خودشان را کنار بکشند و منتظر باشند هوش مصنوعی بازار به صورت اتوماتیک تمام این کارهای تبلیغاتی نصب را انجام دهد.
تبلیغات زمانبر است و حتی خیلی از وقتها نیاز به سعی و خطا دارد. اگر متخصص مارکتینگ در تیمتان نداشته باشید احتمالا باید زمان زیادی را صرف انجام فعالیتهای مختلف مارکتینگ کنید و ممکن است بسیاری از این فعالیتها جواب ندهند. در این صورت ممکن است پروسه تبلیغات نصب بازی و اپلیکیشن دردسرهای زیادی داشته باشد.
شما در تبلیغات هوشمند به کلیدواژهها دسترسی ندارید و نمیتوانید چیزی اضافه و یا کم کنید. همه چیز در دست هوش مصنوعی بازار است. ممکن است فکر کنید با یک کلیدواژه که در لیست نیست نصب خوبی خواهید گرفت، اما امکان دسترسی به آن را ندارید. در حقیقت تفاوت تبلیغات در جستجو و تبلیغات هوشمند مثل هوش انسان و هوش مصنوعی است. هوش انسان میتواند کارهای خلاقانهای انجام بدهد که هوش مصنوعی نمیتواند. هوش مصنوعی هم بدون خستگی و خواب و خوراک میتواند به صورت مداوم برخی کارها را انجام دهد که برای انسان سخت و زمانبر است. حالا فکر میکنید کدام یک برای شما بهتر است؟
بازیها و اپلیکیشنها چطور از تبلیغات هوشمند استفاده میکنند؟
فرایند تبلیغات هوشمند، سادهترین چیزی است که دیدهاید. بودجه خودتان را انتخاب میکنید. هزینه به ازای هر نصب را تعیین میکنید و تبلیغات را شروع میکنید. حالا اگر نصبی از طریق این سرویس انجام شود در پنل شما ثبت میشود و هزینه نصب از حساب شما کم میشود.
شما میتوانید در کنار تبلیغات هوشمند، از تبلیغات جستجو هم استفاده کنید. یعنی بخشی از نصب را به هوش مصنوعی بسپارید و اگر وقت کافی دارید بخشی را با هوش و خلاقیت خودتان جلو ببرید. کلیدواژههای جالب و جذابی پیدا کنید که مستقیما روی نصب مفید اپ یا بازیتان تاثیر داشته باشند.
البته هیچ چیز مثل ترکیب تبلیغات هوشمند، تبلیغات جستجو و تبلیغات در گشت و گذار نمیتواند نصب اپ یا بازی شما را مثل بمب منفجر کند. میتوانید اینجا در مورد تبلیغات در گشت و گذار بیشتر بخوانید.
ویژگیهای تبلیغات هوشمند
اکثر ویژگیهای تبلیغات هوشمند، دقیقا همان ویژگیهای تبلیغات جستجو هستند. اما چند ویژگی مهم دیگر هم دارد:
- تبلیغات نصب اپلیکیشن و بازی دیگر مثل یک غول وحشی نیست. قرار نیست شما را اذیت کند و در نهایت آرامش بالا رفتن تعداد نصب را نگاه میکنید.
- نیازی به تحقیق کلیدواژه و یا آنالیز رقبا ندارید. همه این کارها را هوش مصنوعی برای شما انجام میدهد و روی کلیدواژههای خوبی به شما جایگاه قدرتمند میدهد تا نصب دلخواهتان را بگیرید.
- هوش مصنوعی کلیدواژههایی را برای شما استخراج میکند که احتمالا خودتان برای پیدا کردنشان باید زمان زیادی صرف میکردید. صفحاتی برای تبلیغ مدل گشت و گذار انتخاب میشوند که احتمالا فکرش را هم نکردهاید.
- سرعت نصب در پروسه هوش مصنوعی بسیار بیشتر است. چون کلیدواژهها به صورت مداوم آپدیت میشوند. اگر کلیدواژهای درصد نصب بالایی داشته باشد بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد یا اگر کلیدواژههایی وجود داشته باشند که نصب پایینی دارند، از لیست خارج میشوند.
- 70 درصد از جستجوهای داخل بازار در نهایت به نصب منجر میشوند. یعنی اگر این کلیدواژهها را بهینه انتخاب کنید به سادگی در مدت زمان کمی میتوانید به نصب دلخواهتان برسید.
- هزینههای شما برای تحقیق کلیدواژه، تحقیق صفحات بازیها و اپها، بررسی آنها و همچنین آنالیز کمپین به شدت کمتر میشود و میتوانید بدون نیاز به تخصص مارکتینگ و یا تبلیغات، نصب بالایی برای بازی و یا اپلیکیشنتان کسب کنید.
هوشمندانه و در کمترین زمان ممکن نصب دلخواهتان را بگیرید.
تبلیغات هوشمند بازار، یک فرصت ایدهآل برای دولوپرها و تیمهایی است که وقت و یا نیروی کافی برای مدیریت تبلیغاتشان ندارند. هوش مصنوعی بازار مثل یک متخصص در کنار شما خواهد بود تا به سادگی و در کمترین زمان، همه چیز را مدیریت کنید. همین حالا میتوانید کمپین تبلیغات هوشمند خودتان را اجرا کنید. زمان خیلی کمی میبرد و بدون دغدغه میتوانید از بالا رفتن تعداد نصب اپلیکیشن و بازیتان لذت ببرید.
خیر، در هر دو حالت شما خودتان هزینه نصب را تعیین میکنید و مدیریت هزینهها در دست خود شماست.
با شروع کمپین، در هر لحظه کلیدواژههای شما توسط هوش مصنوعی رصد میشوند و اگر نتیجه نداشته باشند بهینه میشوند.
به سادگی در لیست کمپینها میتوانید گزینه تبلیغات هوشمند را انتخاب کنید و ادامه دهید.