هر آنچه که برای موفقیت در دنیای تبلیغات نیاز دارید

عناصر یک تبلیغ موفق کدامند؟
نیاز به مشاوره دارید؟
روز و ساعت جلسه مشاوره تبلیغات بازار را انتخاب کنید.

اگر آدم‌ها متوجه نشوند شما چه چیزی ساخته‌اید یا قصد دارید چه‌چیزی را بفروشید، هیچوقت آن را نمی‌خرند. این دقیقا هدف اصلی تبلیغات است. نباید در نویز و سروصدایی که وجود دارد گم شوید. شما باید ویژگی‌ها، جذابیت‌ها و کاربردهای محصول‌تان را به شکلی ترغیب‌کننده و وسوسه‌برانگیز به دست مشتریان احتمالی‌تان برسانید. اما چطور می‌خواهید محصول‌تان را معرفی کنید؟ از کجا مشتریان احتمالی‌تان را پیدا می‌کنید؟ چطور پیام‌تان را به دست‌شان می‌رسانید؟‌ و صدها سوال دیگر که باید پاسخ آن‌ها را با جزئیات دقیق بدانید تا تبلیغات موفقی داشته باشید. 

المان‌ها و عناصر تبلیغات موقق

تبلیغات در دنیای مدرن به عنوان یک علم شناخته می‌شود و برخی‌ها هم آن را از جنس هنر و خلاقیت می‌دانند و هر دو نگرش درست به نظر می‌رسند. اما چطور می‌توان از تبلیغات بهترین نتیجه را گرفت؟ (مطلب مرتبط: کمپین تبلیغاتی چیست؟)

تعریف دقیق از مخاطب هدف

برای چه کسانی می‌خواهید حرف بزنید؟
برای چه کسانی می‌خواهید حرف بزنید؟

اگر ندانید برای چه‌کسی صحبت می‌کنید به احتمال خیلی زیاد هیچ‌کس به حرف‌های شما گوش نمی‌کند. برای تبلیغات باید تصویری واضح و مشخص از مخاطب‌تان داشته‌باشید. می‌توانید از طراحی و خلق پرسونای مشتری شروع کنید. تا جایی که می‌توانید تصویر مخاطب‌تان را واضح‌تر کنید. جنسیت، سن، موقعیت احتمالی، شغل، میزان درآمد، سطح تحصیلات، دغدغه‌ها، ترس‌ها و آرزوهای او را به تصویر بکشید و یک شخصیت بسازید. 

ایجاد ارزش

چرا باید به حرف‌های شما گوش کنند؟
چرا باید به حرف‌های شما گوش کنند؟

مردم یک محصول را نمی‌خرند، کاری که آن محصول برای آن‌ها انجام می‌دهد را می‌خرند. شما باید ارزش مشخصی برای برای محصول‌تان تعریف کنید و سعی کنید این ارزش را به عنوان پیام اصلی تبلیغ‌تان به مخاطب هدف‌تان برسانید. این ارزش می‌تواند ارزش برند شما یا ارزش محصولی باشد که در حال تبلیغ آن هستید. این ارزش می‌تواند نسخه دمو از محصول باشد یا یک ویدیو تبلیغاتی در مورد کاربردهای محصول و یا هر چیز دیگری که مخاطب را به محصول شما نزدیک‌تر کند. تا جایی که حتی بتوانند در تخیلات‌شان آن را لمس کنند. 

محتوای قدرتمند و طراحی جذاب

چطور آن‌ها را وادار می‌کنید تا تمام حرف‌های شما گوش کنند؟
چطور آن‌ها را وادار می‌کنید تا تمام حرف‌های شما گوش کنند؟

خیلی مهم است که چطور ارزشی که ساخته‌اید را به دست مخاطب برسانید. یک محتوای قدرتمند و طراحی متناسب با آن می‌تواند توجه مخاطب هدف شما را جلب کند. یک بازی زبانی، بازی با تصاویر و هر چیز دیگری می‌تواند پیام شما را به شکلی موثر به مخاطب برساند. تاثیرگذاری مهم‌ترین بخش از تبلیغ است. باید توجه مخاطب‌تان را بدزدید. از لوگو اپلیکیشن تا محتوای تبلیغ یا تصاویر و ویدیوهایی که برای محصول‌تان استفاده می‌کنید روی دزدیدن توجه مخاطب تاثیر می‌گذارند و آن‌ها را مشتاق می‌کنند تا حداقل یک بار از این محصول استفاده کنند. 

دعوت به اقدام یا انجام کاری

از آن‌ها چه می‌خواهید؟
از آن‌ها چه می‌خواهید؟

تا زمانی که چیزی از مخاطب‌تان نخواهید، آن‌ها هم چیزی انجام نمی‌دهند. به این مرحله از تبلیغات، کال تو اکشن می‌گویند. از طریق یک دکمه، یک مسیر یا یک فعالیت خاص از آن‌ها می‌خواهید تا کار موردنظر شما را انجام دهند. کال تو اکشن‌ها تبلیغ شما را به نتیجه می‌رسانند. اینکه در یک تبلیغ چاپی از کیو آر کد استفاده می‌کنید تا مردم آن را اسکن کنند و وارد یک صفحه خاص شوند، نوعی کال تو اکشن است. یک دکمه دانلود که مستقیما کاربر را به شما وصل می‌کند یک کال تو اکشن است. 

آنالیز و تداوم

چطور می‌فهمید حرف‌های شما را گوش داده‌اند یا نه؟
چطور می‌فهمید حرف‌های شما را گوش داده‌اند یا نه؟

باید مخاطب‌تان را زیر نظر بگیرید. تبلیغات‌تان را آنالیز کنید و ببینید که چه نتیجه‌ای از آن گرفته‌اید. مخاطبان شما در حال حاضر کجا هستند و آن‌هایی که به مشتری تبدیل کرده‌اید چکار می‌کنند؟‌ این مرحله به شدت مهم است. در حقیقت هر تبلیغ داده‌هایی به شما می‌دهد که باعث بهتر شدن تبلیغات بعدی شما می‌شود. فالوآپ کردن مخاطب نقاط ضعف و قوت تبلیغا‌ت‌تان را مشخص می‌کند و می‌توانید در تبلیغات بعدی کارایی بالاتری را تجربه کنید و می‌توانید برنامه‌ریزی بهتر برای تبلیغات بعدی‌تان داشته باشید.

جمع‌بندی نهایی

شاید نتوان گفت یک تبلیغ به چه دلایلی موفق می‌شود، اما می‌توان با قطعیت دلایل شکست یک تبلیغ خاص را پیدا کرد. (موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی جهان کدامند؟) اگر از المان‌هایی که گفته شد به درستی استفاده کنید به احتمال زیاد یک تبلیغ موفق می‌سازید و مخاطبان‌تان را جذب می‌کنید. در مرحله بعدی همه‌چیز به خلاقیت و هنر و تخصص شما در این مراحل بستگی دارد. اینکه چطور تمام این مراحل را انجام دهید میزان موفقیت شما را تعیین می‌کند. 

عناصر یک تبلیغ موفق کدامند؟

تعریف مخاطب هدف، ارزش، ایجاد محتوای قدرتمند، کال تو اکشن و پیگیری کامل تبلیغات

از کجا بدانیم یک تبلیغ موفق عمل کرده است؟

اگر در ابتدای کار نتایج موردنظرتان را تعیین کنید و در پایان به آن‌ها برسید یعنی موفق بوده‌اید. 

اگر آدم‌ها متوجه نشوند شما چه چیزی ساخته‌اید یا قصد دارید چه‌چیزی را بفروشید، هیچوقت آن را نمی‌خرند. این دقیقا هدف اصلی تبلیغات است. نباید در نویز و سروصدایی که وجود دارد گم شوید. شما باید ویژگی‌ها، جذابیت‌ها و کاربردهای محصول‌تان را به شکلی ترغیب‌کننده و وسوسه‌برانگیز به دست مشتریان احتمالی‌تان برسانید. اما چطور می‌خواهید محصول‌تان را معرفی کنید؟ از کجا مشتریان احتمالی‌تان را پیدا می‌کنید؟ چطور پیام‌تان را به دست‌شان می‌رسانید؟‌ و صدها سوال دیگر که باید پاسخ آن‌ها را با جزئیات دقیق بدانید تا تبلیغات موفقی داشته باشید. 

المان‌ها و عناصر تبلیغات موقق

تبلیغات در دنیای مدرن به عنوان یک علم شناخته می‌شود و برخی‌ها هم آن را از جنس هنر و خلاقیت می‌دانند و هر دو نگرش درست به نظر می‌رسند. اما چطور می‌توان از تبلیغات بهترین نتیجه را گرفت؟ (مطلب مرتبط: کمپین تبلیغاتی چیست؟)

تعریف دقیق از مخاطب هدف

برای چه کسانی می‌خواهید حرف بزنید؟
برای چه کسانی می‌خواهید حرف بزنید؟

اگر ندانید برای چه‌کسی صحبت می‌کنید به احتمال خیلی زیاد هیچ‌کس به حرف‌های شما گوش نمی‌کند. برای تبلیغات باید تصویری واضح و مشخص از مخاطب‌تان داشته‌باشید. می‌توانید از طراحی و خلق پرسونای مشتری شروع کنید. تا جایی که می‌توانید تصویر مخاطب‌تان را واضح‌تر کنید. جنسیت، سن، موقعیت احتمالی، شغل، میزان درآمد، سطح تحصیلات، دغدغه‌ها، ترس‌ها و آرزوهای او را به تصویر بکشید و یک شخصیت بسازید. 

ایجاد ارزش

چرا باید به حرف‌های شما گوش کنند؟
چرا باید به حرف‌های شما گوش کنند؟

مردم یک محصول را نمی‌خرند، کاری که آن محصول برای آن‌ها انجام می‌دهد را می‌خرند. شما باید ارزش مشخصی برای برای محصول‌تان تعریف کنید و سعی کنید این ارزش را به عنوان پیام اصلی تبلیغ‌تان به مخاطب هدف‌تان برسانید. این ارزش می‌تواند ارزش برند شما یا ارزش محصولی باشد که در حال تبلیغ آن هستید. این ارزش می‌تواند نسخه دمو از محصول باشد یا یک ویدیو تبلیغاتی در مورد کاربردهای محصول و یا هر چیز دیگری که مخاطب را به محصول شما نزدیک‌تر کند. تا جایی که حتی بتوانند در تخیلات‌شان آن را لمس کنند. 

محتوای قدرتمند و طراحی جذاب

چطور آن‌ها را وادار می‌کنید تا تمام حرف‌های شما گوش کنند؟
چطور آن‌ها را وادار می‌کنید تا تمام حرف‌های شما گوش کنند؟

خیلی مهم است که چطور ارزشی که ساخته‌اید را به دست مخاطب برسانید. یک محتوای قدرتمند و طراحی متناسب با آن می‌تواند توجه مخاطب هدف شما را جلب کند. یک بازی زبانی، بازی با تصاویر و هر چیز دیگری می‌تواند پیام شما را به شکلی موثر به مخاطب برساند. تاثیرگذاری مهم‌ترین بخش از تبلیغ است. باید توجه مخاطب‌تان را بدزدید. از لوگو اپلیکیشن تا محتوای تبلیغ یا تصاویر و ویدیوهایی که برای محصول‌تان استفاده می‌کنید روی دزدیدن توجه مخاطب تاثیر می‌گذارند و آن‌ها را مشتاق می‌کنند تا حداقل یک بار از این محصول استفاده کنند. 

دعوت به اقدام یا انجام کاری

از آن‌ها چه می‌خواهید؟
از آن‌ها چه می‌خواهید؟

تا زمانی که چیزی از مخاطب‌تان نخواهید، آن‌ها هم چیزی انجام نمی‌دهند. به این مرحله از تبلیغات، کال تو اکشن می‌گویند. از طریق یک دکمه، یک مسیر یا یک فعالیت خاص از آن‌ها می‌خواهید تا کار موردنظر شما را انجام دهند. کال تو اکشن‌ها تبلیغ شما را به نتیجه می‌رسانند. اینکه در یک تبلیغ چاپی از کیو آر کد استفاده می‌کنید تا مردم آن را اسکن کنند و وارد یک صفحه خاص شوند، نوعی کال تو اکشن است. یک دکمه دانلود که مستقیما کاربر را به شما وصل می‌کند یک کال تو اکشن است. 

آنالیز و تداوم

چطور می‌فهمید حرف‌های شما را گوش داده‌اند یا نه؟
چطور می‌فهمید حرف‌های شما را گوش داده‌اند یا نه؟

باید مخاطب‌تان را زیر نظر بگیرید. تبلیغات‌تان را آنالیز کنید و ببینید که چه نتیجه‌ای از آن گرفته‌اید. مخاطبان شما در حال حاضر کجا هستند و آن‌هایی که به مشتری تبدیل کرده‌اید چکار می‌کنند؟‌ این مرحله به شدت مهم است. در حقیقت هر تبلیغ داده‌هایی به شما می‌دهد که باعث بهتر شدن تبلیغات بعدی شما می‌شود. فالوآپ کردن مخاطب نقاط ضعف و قوت تبلیغا‌ت‌تان را مشخص می‌کند و می‌توانید در تبلیغات بعدی کارایی بالاتری را تجربه کنید و می‌توانید برنامه‌ریزی بهتر برای تبلیغات بعدی‌تان داشته باشید.

جمع‌بندی نهایی

شاید نتوان گفت یک تبلیغ به چه دلایلی موفق می‌شود، اما می‌توان با قطعیت دلایل شکست یک تبلیغ خاص را پیدا کرد. (موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی جهان کدامند؟) اگر از المان‌هایی که گفته شد به درستی استفاده کنید به احتمال زیاد یک تبلیغ موفق می‌سازید و مخاطبان‌تان را جذب می‌کنید. در مرحله بعدی همه‌چیز به خلاقیت و هنر و تخصص شما در این مراحل بستگی دارد. اینکه چطور تمام این مراحل را انجام دهید میزان موفقیت شما را تعیین می‌کند. 

عناصر یک تبلیغ موفق کدامند؟

تعریف مخاطب هدف، ارزش، ایجاد محتوای قدرتمند، کال تو اکشن و پیگیری کامل تبلیغات

از کجا بدانیم یک تبلیغ موفق عمل کرده است؟

اگر در ابتدای کار نتایج موردنظرتان را تعیین کنید و در پایان به آن‌ها برسید یعنی موفق بوده‌اید.