معرفی تبلیغات در گشت و گذار
مراحل ساخت کمپین گشت و گذار
برای ساخت کمپین تبلیغات در گشتوگذار بازار بودجه کمپین، بازه زمانی کمپین، قیمت هر نصب را وارد کنید. پس از ثبت اطلاعات در پنل، پیشنهاد افراد به مزایده گذاشته میشود و در صورت برنده شدن، تبلیغ در صفحات جزییات برنامه بازار (App Details) که تعداد آنها روزانه به پانزده میلیون میرسد، نمایش داده میشود.
پنل (پیشخان) تبلیغات
ما در بازار کار تبلیغاتی خود را با «تبلیغات در جستجو» آغاز کردیم و در ادامه به سراغ «تبلیغات در گشتوگذار» رفتیم. حالا در این مقاله، مراحل ساخت کمپین در پنل تبلیغات در گشتوگذار را معرفی میکنیم.
چگونه کمپین بسازیم؟
مزایده تبلیغات گشت و گذار چه مبلغی پرداخت میکند؟
افراد برای قیمت هر نصب (CPI) مبلغی مشخص می کنند که به ازای هر نصب کامل برنامه، این مبلغ از بودجه روزانه کسر میشود. در تبلیغات در جستجو که به صورت مزایده قیمت دوم برگزار میشود، معمولا افراد مبلغ کمتری را نسبت به پیشنهاد اولیه CPI پرداخت میکنند. اما در تبلیغات در گشت و گذار به ازای هر نصب کامل، مبلغ دقیق CPI را از بودجه افراد کسر می کند.
انتخاب در مزایده گشت و گذار
بازار در هر صفحه جزییات برنامه ، ده برنامه در ردیف پیشنهادهای بیشتر با تگ آگهی را به کاربران نمایش می دهد. برای حفظ کیفیت تجربه کاربر و افزایش اثرگذاری تبلیغات، تلاش میکنیم تا به کاربر نتایجی با بالاترین احتمال نصب را نمایش دهیم. پس علاوه بر عدد قیمت نصب؛ تخمینی که از احتمال نصب برنامه در اثر نمایش تبلیغ داریم نیز به عنوان عامل موثر در مزایده حساب میشود. این احتمال بر اساس عوامل زیر در قالب عددی محاسبه شده که این عدد در کنار پیشنهاد قیمت نصب، امتیاز شرکتکننده در مزایده را تعیین می کند:
الگوریتمهای محصول و با در نظر گرفتن عواملی مانند میزان ارتباط برنامه با صفحههایی که جایگاه تبلیغاتی در آن قرار دارد:
- محبوبیت برنامه از نظر میزان نصب در بازار
- کیفیت برنامه
- ترجیحات و علاقمندی کاربر