معرفی تبلیغات گشتوگذار در ایونت سال ۱۳۹۹
اخبار
|
سامان مهدور، مدیر محصول تبلیغات گشتوگذار:
اگر در کافهبازار اسم یک اپلیکیشن را جستجو کنید در انتهای توضیحات آن برنامه، یک ردیف از برنامههای پیشنهادی میبینید که این همان تبلیغات گشتوگذار بازار است. اما این روش چه ارزشهایی برای تبلیغ دهنده خواهد داشت؟این روش دو ارزش اصلی دارد یکی تبلیغات در مسیر گشتوگذار بازار و دیگری تجربه ساده استفاده از آن.
اولین ارزش مهم دستیابی به مخاطبانی است که احتمالاً در دیگر روشهای تبلیغاتی به آنها دست پیدا نخواهید کرد. کاربران بازار دو دسته هستند، کاربرانی که نیازهای مشخصی برای نصب اپلیکیشن دارند و کاربرانی که دنبال پیشنهادهای بازار هستند. اینجا جایی هست که به پیشنهادهای بازار اعتماد دارد و دنبال نصب اپلیکیشن از طریق پیشنهادهای بازار است. مزیت دیگر این روش تبلیغاتی سادگی استفاده از آن است، این نوع تبلیغ نیازی به هیچ زمان اضافهای برای بهینهکردن تبلیغات نداشته و تجربه سادهای است.
برای آشنایی بیشتر با این نوع تبلیغات باید با اصطلاحی با عنوان بازارگردی آشنا شویم. روزانه حدود 19 میلیون بار صفحات مربوط به جزئیات برنامهها در کافهبازار بازدید میشوند. کاربر از صفحه اصلی کافهبازار شروع کرده، جستجو و اسکرول میکنند، وارد صفحه جزئیات برنامهها شده و پیشنهادهای مرتبط را بررسی کرده و در نهایت برای نصب یک اپلیکیشن اقدام میکنند. مهمترین صفحه برای وجود این نوع تبلیغات صفحه جزئیات برنامه و ردیفهای پیشنهادی توسط کافهبازار است. از طرفی ۳۰ درصد نصب بازیها در کافهبازار از همین ردیفهای پیشنهادی زیر جزئیات برنامهها اتفاق می افتد.
مزیت دیگر این روش تبلیغاتی سادگی آن است. پس از گذراندن دورههای آزمایشی ایجاد کمپین با روش گشتوگذار بازار، این روش از تبلیغات بهعنوان سادهترین روش تبلیغاتی بازار شناخته شده است. در ایجاد این کمپین صاحبان کسبوکار صرفاً باید میزان قیمت متوسط برای هر نصب، بودجه کل کمپین و سقف روزانه بودجه خود را مشخص کنند. همین اطلاعات برای کافهبازار کافی است تا بهترین و مناسبترین کاربران را برای بازی یا اپلیکیشن انتخاب کرده و آنها را به سمت نصب هدایت کند.
اما سوال اینجاست که مکانیزم عمل این نوع تبلیغات چگونه است؟ اولین نکته مهم مثل تمام انواع تبلیغات آن است که چقدر اپلیکیشن درخواستی، به نرمافزاری که تبلیغ در آن نمایش داده میشود مرتبط است. کافهبازار برای فهمیدن این ارتباط تخمینی از احتمال نصب توسط کاربران را انجام داده که در ادامه بیشتر آن را توضیح خواهیم داد.
دومین نکته میانگین قیمتی پیشنهادی برای هر نصب توسط توسعهدهنده است که به کافهبازار این امکان را میدهد تا بهینهترین کمپین را برای نصب بیشتر فراهم کند. میدانیم که صفحه توضیحات محصول در کافهبازار میلیونها بار بازدید شده و بهازای هر بازدید یک مزایده برگزار شده تا کدام اپلیکیشنها در بخش تبلیغات در گشتوگذار نمایش داده شود. کافهبازار باتوجهبه فاکتورهای پیشنهادی توسط کسبوکارها مزایدهها را بهینه میکند.
همانطور که گفتیم کافهبازار تخمینی از احتمال نصب اپلیکیشن را انجام داده و باتوجهبه آن برای نمایش تبلیغات اقدام میکند. انتخاب برنامههای مبدأ تبلیغات یک فرایند آنلاین بوده و اگر قرار بود که درخواستکننده بهتنهایی برنامههای مبدأ را انتخاب کند، باتوجهبه فاکتورهای گوناگون موجود این نوع تبلیغ بهشدت پیچیده، سخت و فرسایشی میشد. اما این پیچیدگیها با توسعه مدل آنلاین توسط بازار برطرف شده است. اگر رفتار کاربران در هر زمان تغییر کند، این تغییر بهصورت اتوماتیک در این مدل لحاظ شده و نیازی به بهینهسازی مجدد کمپین توسط درخواستکننده وجود ندارد. از طرفی اگر درخواستکنندگان نیاز به حجم نصب کمی در یک بازه زمانی داشته باشند، میتوانند با مبلغ بسیار کمی به نیازهای خودشان دست پیدا کنند و صرفاً در صورت درخواست حجم نصب بسیار بالا باید مقدار مبلغ پیشنهادی خودشان را افزایش دهند.
در بازبینی اولیه عملکرد این نوع تبلیغات توسط کافهبازار، مشخص شد که کاربرانی که از طریق این نوع تبلیغات به برنامهها هدایت میشوند ۱۰ درصد بیشتر از کاربران عادی اقدام به خرید میکنند. البته این بازبینی و آنالیز در حال تکمیل و مانیتور شدن است. کافهبازار در تلاش است تا با بهبود شناخت کاربر، کاربران باکیفیتتری را بهسوی درخواستدهندگان سوق داده و دقت آمارهای تحلیلی را توسعه داده و بالاتر ببرد. گسترش ظرفیت نصب و Targetting نیز از عمده ویژگیهایی است که کافهبازار روی آنها تمرکز دارد.
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان (فروشگاه برنامههای موبایلی اندروید بازار) است.