مصاحبه با نمایندگان شرکتهای دیجیکالا، اسنپفود، کوییز آو کینگز، آیوا، جعبه ابزار و آیگپ در ایونت تبلیغات بازار سال ۱۳۹۹
ویدیوی مصاحبهها:
نظرتون درمورد قیمتگذاری تبلیغات جستجوی بازار چیه؟
درمورد قیمتگذاری تبلیغات جستجوی بازار من دو نکته کلی به ذهنم میرسه:
منطق قیمت نهایی که برای هر اینستال یا نصب محاسبه میشه براساس مزایده قیمت دومه ولی اینکه چه پارامترهای دیگهای در قیمت نهایی هر نصب تاثیرگذاره خیلی مشخص نیست.
مساله دیگهای که با قیمتگذاری تبلیغات جستجو داریم همزمانی نصب ارگانیک و نصب از تبلیغات بازاره.
پنل توسعهدهندگان بازار چطور میتونه بهتر بشه؟
اگه بخوایم پامون رو از بحث تبلیغات بازار فراتر بذاریم و خود سرویس بازار رو مرور کنیم، کار جذبی که خوبه انجام بشه و ازقضا بازار با اختلاف توانمندی خیلی زیادی نسبت به دیگران داره، بحث گزارش حذف اپلیکیشن یا آناینستاله.
از کار با تیم سرچ ادز بازار چه تجربهای دارید؟
واقعیت اینه که از همون زمانی که گفتگوها و مذاکراتمون شروع شد تعامل واقعا تعامل خوبی بود و با تفکر win-win جلو رفت و قرارداد خوب و منصفانهای بینمون شکل گرفت.
صادق محسنینیا
مدیر پرفورمنس مارکتینگ دیجیکالا
جای چه فیچرهایی در تبلیغات بازار خالیه؟
درباره فیچرهایی که به نظرم جاشون خالیه، مورد اول اد دیزاینه. مثلا برای کمپین تولد اسنپفود بتونیم کمپین تولدمون رو پروموت کنیم، بنر و متن دلخواهمون رو در تبلیغ به کاربر نمایش بدیم تا بدونه خبر جدیدی در اسنپفود در جریانه تا از راه نمایش دیزاین و متن این کمپین نصب بگیریم.
نظرتون درمورد قیمتگذاری تبلیغات جستجوی بازار چیه؟
قیمتگذاری سرچ ادز و بازار به نظر من خیلی خیلی منصفانهست نسبت به سایر چنلها و خب دلیل اصلی اینکه ما مقداری زیادی از بودجهمون رو به چنل بازار اختصاص میدیم همینه.
سهیل جعفری
مدیر ارشد جذب کاربر اسنپفود
جای چه فیچرهایی در تبلیغات بازار خالیه؟
فیچری که خوبه تبلیغات جستجوی بازار داشته باشه اینه که بتونی تارگتشده تبلیغاتت رو انجام بدی. مثلا تبلیغات بازی یا برنامه رو به افرادی با جنسیت مونث و یا به بازه سنی خاصی نمایش بدید. یا معیارهای دیگهای در این حدود. البته بستگی داره که این دیتا سمت کافه بازار وجود داشته باشه. این فیچر تبلیغات تارگت شده میتونه مزیت رقابتی با گوگل ادز برای بازار ایجاد کنه.
پنل توسعهدهندگان بازار چطور میتونه بهتر بشه؟
پنل توسعهدهندگان بازار مزیتهای زیادی داره و یکی معایبش اینه که کار کردن با پنل با گوشی موبایل ساده نیست و این امکان وجود نداره که راحت بتونم همه چیز رو کنترل کنم.
آیا سرچ ادز بازار رو به دیگران معرفی میکنید؟
در مورد اینکه سرچ ادز رو به کسی یا سازمانی معرفی میکنم، بدون شک آره این معرفی رو انجام میدم چون میتونه اولین چنلی باشه که آدمها میتونن برای تستشون، برای اینکه ببینن حداقل کاربرانی که اون اپلیکیشن یا برنامه رو نصب میکنن چه واکنشهایی دارن انجام میدن و KPIها میتونه در چه حدی باشه.
مرتضی سلمانپور
مدیر کمپین کوییز آو کینگز
جای چه فیچرهایی در تبلیغات بازار خالیه؟
پیشنهاد فیچر برای تبلیغات جستجوی بازار میتونه اطلاعات دموگرافیک کاربران باشه. ما از پذیرندههای شرکت اطلاعات زیادی داریم و راحتتر میتونیم براشون کمپین بنویسیم ولی از کاربران اپلیکیشنها تنها شماره موبایل داریم و اطلاعاتمون درموردشون کمه و نمیتونیم تارگت شده کار مارکتینگ انجام بدیم. این فیچر در بازار خیلی میتونه برای ما مفید باشه.
پنل توسعهدهندگان بازار چطور میتونه بهتر بشه؟
در گزارشها و آمارهای پنل روند نصب وجود داره ولی جاهایی که فیلتری انجام میدیم اکسپورت کردنش به اکسل یا CSV کامل نیست و این گزارش دادن ما رو سخت کرده. به نظرم جا داره داشبردهایی وجود داشته باشه که انعطافپذیری بیشتری داشته باشه و وجود نمودار و ترند هم میتونه کمککننده باشه.
از کار با تیم سرچ ادز بازار چه تجربهای دارید؟
کیفیت سرچ ادز به واسطه اینکه کاربر داره دنبال یا خود اپ ما یا خدمات ما رو سرچ میکنه و تا حدی اینکه با چه کلیدواژهای جذب شه مدیریتش سمت خودمونه، باعث میشه کاربران کیفیت مناسب رو داشته باشن.
سلمان شهولی
مدیر مارکتینگ آیوا
تبلیغات جستجوی بازار چطور میتونه بهتر شه؟
در مورد موارد قابل بهبود تبلیغات جستجوی بازار میشه به قابلیت تعریف کلیدواژههای بلکلیست برای هر کلیدواژه اشاره کرد. در سرچ ادز فعلی بازار یک کلیدواژه برای کل کمپین بلکلیست میشود و این یه مقدار بهینگی کار رو کم میکنه.
پنل توسعهدهندگان بازار چطور میتونه بهتر بشه؟
شرکتها با این معضل مواجهن که با کارت نمیتونن پرداخت انجام بدن و باید حتما هزینه رو شبا کنند و پروسه انجام شبا و ارسال رسید برای اکانت منجر و بعد از هماهنگی اکانت منجر با بچههای مالی، واریز شدن مبلغ به حساب نسبت به پرداخت با کارت زمانبرتره. اگر بشه این رو مثلا با آپلود رسید پرداخت در پنل با هدف حذف یک واسطه انجام داد شرایط بهتر میشه.
آیا سرچ ادز بازار رو به دیگران معرفی میکنید؟
من اگه بخوام سرچ ادز رو توصیه کنم به دیگران، مهمترین دلیلش نسبت هزینه به عملکردشه. نسبت بسیار خوبیه و حالا بسته به کمپینهای مختلف ممکنه از سایر روشهایی که شرکتها استفاده میکنن بهتر هم باشه.
محمد فراهانی
مدیر مارکتینگ جعبه ابزار
جای چه فیچرهایی در تبلیغات بازار خالیه؟
در حوزه بکند هم خوبه بتونیم ایونتهایی رو در بازار تعریف کنیم که بتونیم کاربر رو از لحظه ورودش به بازار، دیدن تبلیغ ما و انچام دادن اکشن بتونیم ترک کنیم. این یکی از فیچرهای مهمیه که خوبه در تبلیغات بازار (هم تبلیغات جستجو و هم تبلیغات گشتوگذار) اضافه بشه.
از کار با تیم سرچ ادز بازار چه تجربهای دارید؟
پشتیبانی بازار باتوجه به تعداد زیاد برنامهها کمی زمانبر بود. ولی از روزی که رابطه با با بازار تغییر کرد و اکانت منجر اختصاصی برای مجموعه کیان داشتیم که آیگپ یکی از اپلیکیشنها بود، واقعا احساس میکنم که تو خود بازار حضور دارم. جوری که با بچههای تیم شرکت خودمون در ارتباطم و ازشون میخوام باگی رو برطرف کنن یا از اپلیکیشن خروجی بگیرن تا من رو استورها قرار بدم، ارتباطمون با اکانت منجر بازار هم همینقدر هماهنگ بود و کارها سریع پیش میرفت.
امیرحسین ایماغیان
مدیر مارکتینگ آیگپ
بیشتر بخوانید: مصاحبه با تبلیغدهندگان بازار سال ۱۳۹۸