اسنپ در ایونت تبلیغات بازار

|
اخبار
اسنپ در ایونت ۱۴۰۰ تبلیغات کافه بازار
نیاز به مشاوره دارید؟
روز و ساعت جلسه مشاوره تبلیغات بازار را انتخاب کنید.

لینک ویدیو

اسنپ در ایونت ۱۴۰۰ تبلیغات بازار 

بدون تردید همه ما با نام کافه بازار و گوگل پلی آشنایی کامل داریم. اکثر کاربران اندرویدی از این اپ استورها بر روی گوشی خود استفاده می کنند. با توجه به اینکه اکثر کاربران از این اپلیکیشن ها استفاده می کنند، برای دیجیتال مارکت ها جذابیت خاصی خواهد داشت؛ چرا که می توانند با استفاده از این ظرفیت ها برای تبلیغات برند و کمپانی خود بهره ببرند. این دو اپ استور به کاربران این امکان را می ‌دهند که بتوانند از آن ها برای انجام تبلیغات استفاده نمایند. ظرفیت های موجود در این اپلیکیشن ها به کاربر این امکان را می دهد که از طریق جستجوهای انجام شده، بهترین روش را برای انجام تبلیغات برگزینند. 

اپ استور کافه بازار

هر کدام از این اپ استورها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. به عنوان مثال بحث تحریم بر روی گوگل پلی به عنوان یکی از معایب این اپ استور شناخته می شود. شرایطی که موجب شده بسیاری از کمپانی ها با آن دست و پنجه نرم کنند. یکی از مشکلاتی که این شرایط به وجود آورده، عدم ارتباط صحیح کمپانی ها با گوگل پلی محسوب می شود. گوگل پلی دارای فیچرهای متعدد بوده که متاسفانه در کشور ما بسیاری از آن ها قابلیت عملکرد ندارند. از دیگر مشکلات گوگل پلی برای کاربران ایرانی، عدم استفاده از لوکیشن شناخته می شود. کاربران ایرانی، قابلیت استفاده از این ویژگی را ندارند. در کنار این موارد، گوگل پلی با عدم استفاده از ترکرهای ایرانی، به کسب و کارها تنها اجازه استفاده از ترکرهای بین‌المللی را می‌ دهد.

این مشکلات در کافه بازار کاملاً برطرف شده و به Developer و کمپانی کمک می ‌کند تا بتوانند با این اپ استور بیشتر در ارتباط باشند تا بتوانند تجربه بهتری دریافت نمایند. البته کافه بازار نیز دارای معایبی نیز هست. به عنوان مثال استفاده از گوگل پلی این امکان را می دهد که بر اساس اکشن کاربر، می توان کمپین ها را Run کند. شرایطی که تاکنون برای کافه‌ بازار فراهم نشده است. با این حال در چند وقت اخیر کافه بازار به خوبی توانسته پیشرفت خود را نشان داده و فیچرهای متعددی را به اپ استور خود اضافه نماید.

به عنوان مثال اخیراً کاربران این امکان را در استفاده از اپلیکیشن کافه ‌بازار دارند که بتوانند برای جستجو کردن از طریق فیلترهای مختلف مانند سن بهره ببرند و یا بر اساس کلمات مختلف، جستجوی خود را انجام داده و تبلیغات خود را کمپانی ها انجام دهند. این موارد در گوگل پلی برای شما فعال نخواهد بود. در گوگل پلی از UAC یا Universal App Campaign استفاده می شود. این کمپین ها بر اساس ربات های هوشمند گوگل در دسترس شما قرار می گیرند. هوش مصنوعی موجود در الگوریتم های گوگل به شما این امکان را می ‌دهند که با شناسایی مخاطبان بتوانید محصولات خود را به آن ها معرفی کنید.

در کافه بازار هنگامی که از محصول تبلیغات جستجو استفاده می کنید تقریباً عملکردی مشابه گوگل پلی دریافت خواهید کرد. شما کلمات خود را بر اساس استراتژی های مختلف استفاده می کنید تا بتوانید مخاطب های مورد نظر را بیابید. اين عمل به شما کمک می کند تا بتوانید کسب و کار خود را بر اساس دسته بندی انجام شده، متناسب با خواسته خود پروموت کنید. این قابلیت ممکن است توسط ربات های هوشمند گوگل به خوبی برای شما اجرا نشده یا بسته به نوع اهدافی که دارید، بازدهی مناسبی دریافت نکنید.

یکی دیگر از مزایای اپلیکیشن کافه بازار استفاده از لوکیشن ایران محسوب می‌ شود. با وجودی که کماکان کافه ‌بازار نمی ‌تواند به شما ترافیک CT ارائه دهد ولی اطمینان داشته باشید اکثر ترافیکی که کافه بازار به شما ارائه می دهد بر اساس لوکیشن ایران خواهد بود. این شرایط به یک دیجیتال مارکتر کمک می‌کند تا بتواند بازدهی بهتری دریافت کرده و کسب و کار خود را به بهترین شکل رونق دهد.

دلایل موفقیت اسنپ

یکی از مهمترین مباحثی که در بحث پرفورمنس مارکتینگ وجود دارد و متشکل از کلمه های برند شما است، کمپین های branded Keyword  محسوب می ‌شود. این کمپین مختص به برند شما بوده و کلمات کلیدی متشکل از برند شما خواهند بود. نکته ای که در این کمپین ها از اهمیت بالایی برخوردار است این است که بسیاری از مارکترها با چالش هایی مواجه می شوند. به عنوان مثال کمپانی ها و دیجیتال مارکترها به این گزینه فکر می‌ کنند که ممکن است در حال جذب یوزرهای اورگانیک خود هستند. یوزرهای اورگانیک به یوزرهای رایگانی گفته می شود که شما برای آن ها هزینه پرداخت نخواهید کرد. این یوزرها بر اساس دانسته های خود از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی و موارد دیگر به جستجوی شما پرداخته اند. بنابراین برای دریافت یوزرهایی که به صورت اورگانیک وارد کسب و کار شما می شوند، نیاز به پرداخت هزینه وجود ندارد. به همین علت یوزرهای اورگانیک ارزش بسیار بالایی دارند بالاتری دارند. یوزرهای اورگانیک نسبت به سایر چنل های مارکتینگ، CLV بالاتری داشته و برای کسب و کار و بیزینس شما value بیشتری ایجاد خواهند کرد.

حال با این سوال مواجه می‌شویم که چرا یک بیزینس باید برای branded Keyword خود هزینه کند. دلایل مختلفی وجود دارند که می توانند پرداخت این هزینه ها را به خوبی برای شما توجیه کنند.

یکی از مهمترین موارد این است که برند شما دارای یک ارزش خاص خواهد بود. هنگامی که برند شما بزرگ می شود (به مانند اسنپ که امروزه افراد آن را به مانند یک فعل توضیح می ‌دهند) میزان جستجو و سرچ برند شما افزایش می یابد.

آگاهی از برند یا Brand Awareness

در اپ استور اپل ۵۰ درصد از کوئری هایی که مورد جستجو قرار می گیرند، برند هستند. در نتیجه برندها تاثیر فراوانی در جستجوها خواهند داشت. هنگامی که برند شما ارزش خاصی پیدا می ‌کند، رقبای شما اعم از بزرگ و کوچک، شروع به add رفتن بر روی برند شما خواهند نمود. این عمل در تمام بیزینس های دنیا مرسوم است و نمی تواند کاری غیرقانونی یا نامناسب باشد. دلیل این کار این است که برخی از بیزینس ها مشابه شما فعالیت خود را انجام داده و قصد دارند خود را به مخاطبان معرفی کنند و یا قصد دارند با استفاده از برند شما ایمپرشن نصب کنند. برای مقابله با این روش شما به اجبار باید Awareness بگیرید. هنگامی که شما شروع به Awareness گیری می کنید تمام اسکرین صفحه نمایش در اختیار شما خواهد شد. در نتیجه کاربر فرصت دیدن موارد دیگر را نخواهد داشت و تنها می تواند از اپلیکیشن شما استفاده نماید. این عمل ناخواسته می تواند بر روی ذهن افراد تاثیر گذار باشد و بر روی Awareness شما اثر گذار خواهد بود. همانگونه که عنوان کردیم یوزرهای اورگانیک یوزرهایی هستند که ارزش بسیار بالایی دارند. در نتیجه کمپینی که راه اندازی می کنید نباید اعداد موجود در آن گول زننده باشند. هنگامی که برند شما دارای ارزش بالایی است و برتری خود را بر برندهای دیگر نشان می ‌دهد نتیجه بسیار بهتری از آن دریافت کرده و با clv بیشتر می توانید کسب و کار خود را رونق دهید. این شرایط کمک می‌کند که cac شما کمتر از چنل های مارکتینگ دیگر اتفاق خواهد افتاد. این نکته را باید به دقت در تحلیل های مارکتینگ خود تحت نظر قرار دهید.

مورد بعدی که می‌تواند برای کسب و کار شما اهمیت بالایی داشته باشد، مبحث فانل مارکتینگ خواهد بود. هنگامی که کاربر نام بیزینس و اپلیکیشن شما را مورد جستجو قرار دهد، ممکن است در کف فانلی قرار گیرد که قصد دارد وارد بیزینس شما شود و خرید خود را انجام دهد. برای افزایش کانورشن و بهبود فانل خرید بیزینس خود بسیاری اوقات لازم است که این کمپین ‌ها را راه اندازی کنید؛ چرا که ممکن است کاربر در وضعیت کف فانل شما قرار داشته و برند شما را از طریق بیلبورد یا هر touch point دیگری مشاهده کرده و قصد جستجوی برند شما را دارد. در نتیجه شما می ‌توانید از این شرایط استفاده کرده و کاربر خود را بدون ورود بیزینس های کوچک تر، جذب کنید. مجموعه ما بیش از دو سال سابقه فعالیت در این شرایط را داشته و تجربه خود را به خوبی در اختیار شما قرار می دهد.

لینک ویدیو

اسنپ در ایونت ۱۴۰۰ تبلیغات بازار 

بدون تردید همه ما با نام کافه بازار و گوگل پلی آشنایی کامل داریم. اکثر کاربران اندرویدی از این اپ استورها بر روی گوشی خود استفاده می کنند. با توجه به اینکه اکثر کاربران از این اپلیکیشن ها استفاده می کنند، برای دیجیتال مارکت ها جذابیت خاصی خواهد داشت؛ چرا که می توانند با استفاده از این ظرفیت ها برای تبلیغات برند و کمپانی خود بهره ببرند. این دو اپ استور به کاربران این امکان را می ‌دهند که بتوانند از آن ها برای انجام تبلیغات استفاده نمایند. ظرفیت های موجود در این اپلیکیشن ها به کاربر این امکان را می دهد که از طریق جستجوهای انجام شده، بهترین روش را برای انجام تبلیغات برگزینند. 

اپ استور کافه بازار

هر کدام از این اپ استورها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. به عنوان مثال بحث تحریم بر روی گوگل پلی به عنوان یکی از معایب این اپ استور شناخته می شود. شرایطی که موجب شده بسیاری از کمپانی ها با آن دست و پنجه نرم کنند. یکی از مشکلاتی که این شرایط به وجود آورده، عدم ارتباط صحیح کمپانی ها با گوگل پلی محسوب می شود. گوگل پلی دارای فیچرهای متعدد بوده که متاسفانه در کشور ما بسیاری از آن ها قابلیت عملکرد ندارند. از دیگر مشکلات گوگل پلی برای کاربران ایرانی، عدم استفاده از لوکیشن شناخته می شود. کاربران ایرانی، قابلیت استفاده از این ویژگی را ندارند. در کنار این موارد، گوگل پلی با عدم استفاده از ترکرهای ایرانی، به کسب و کارها تنها اجازه استفاده از ترکرهای بین‌المللی را می‌ دهد.

این مشکلات در کافه بازار کاملاً برطرف شده و به Developer و کمپانی کمک می ‌کند تا بتوانند با این اپ استور بیشتر در ارتباط باشند تا بتوانند تجربه بهتری دریافت نمایند. البته کافه بازار نیز دارای معایبی نیز هست. به عنوان مثال استفاده از گوگل پلی این امکان را می دهد که بر اساس اکشن کاربر، می توان کمپین ها را Run کند. شرایطی که تاکنون برای کافه‌ بازار فراهم نشده است. با این حال در چند وقت اخیر کافه بازار به خوبی توانسته پیشرفت خود را نشان داده و فیچرهای متعددی را به اپ استور خود اضافه نماید.

به عنوان مثال اخیراً کاربران این امکان را در استفاده از اپلیکیشن کافه ‌بازار دارند که بتوانند برای جستجو کردن از طریق فیلترهای مختلف مانند سن بهره ببرند و یا بر اساس کلمات مختلف، جستجوی خود را انجام داده و تبلیغات خود را کمپانی ها انجام دهند. این موارد در گوگل پلی برای شما فعال نخواهد بود. در گوگل پلی از UAC یا Universal App Campaign استفاده می شود. این کمپین ها بر اساس ربات های هوشمند گوگل در دسترس شما قرار می گیرند. هوش مصنوعی موجود در الگوریتم های گوگل به شما این امکان را می ‌دهند که با شناسایی مخاطبان بتوانید محصولات خود را به آن ها معرفی کنید.

در کافه بازار هنگامی که از محصول تبلیغات جستجو استفاده می کنید تقریباً عملکردی مشابه گوگل پلی دریافت خواهید کرد. شما کلمات خود را بر اساس استراتژی های مختلف استفاده می کنید تا بتوانید مخاطب های مورد نظر را بیابید. اين عمل به شما کمک می کند تا بتوانید کسب و کار خود را بر اساس دسته بندی انجام شده، متناسب با خواسته خود پروموت کنید. این قابلیت ممکن است توسط ربات های هوشمند گوگل به خوبی برای شما اجرا نشده یا بسته به نوع اهدافی که دارید، بازدهی مناسبی دریافت نکنید.

یکی دیگر از مزایای اپلیکیشن کافه بازار استفاده از لوکیشن ایران محسوب می‌ شود. با وجودی که کماکان کافه ‌بازار نمی ‌تواند به شما ترافیک CT ارائه دهد ولی اطمینان داشته باشید اکثر ترافیکی که کافه بازار به شما ارائه می دهد بر اساس لوکیشن ایران خواهد بود. این شرایط به یک دیجیتال مارکتر کمک می‌کند تا بتواند بازدهی بهتری دریافت کرده و کسب و کار خود را به بهترین شکل رونق دهد.

دلایل موفقیت اسنپ

یکی از مهمترین مباحثی که در بحث پرفورمنس مارکتینگ وجود دارد و متشکل از کلمه های برند شما است، کمپین های branded Keyword  محسوب می ‌شود. این کمپین مختص به برند شما بوده و کلمات کلیدی متشکل از برند شما خواهند بود. نکته ای که در این کمپین ها از اهمیت بالایی برخوردار است این است که بسیاری از مارکترها با چالش هایی مواجه می شوند. به عنوان مثال کمپانی ها و دیجیتال مارکترها به این گزینه فکر می‌ کنند که ممکن است در حال جذب یوزرهای اورگانیک خود هستند. یوزرهای اورگانیک به یوزرهای رایگانی گفته می شود که شما برای آن ها هزینه پرداخت نخواهید کرد. این یوزرها بر اساس دانسته های خود از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی و موارد دیگر به جستجوی شما پرداخته اند. بنابراین برای دریافت یوزرهایی که به صورت اورگانیک وارد کسب و کار شما می شوند، نیاز به پرداخت هزینه وجود ندارد. به همین علت یوزرهای اورگانیک ارزش بسیار بالایی دارند بالاتری دارند. یوزرهای اورگانیک نسبت به سایر چنل های مارکتینگ، CLV بالاتری داشته و برای کسب و کار و بیزینس شما value بیشتری ایجاد خواهند کرد.

حال با این سوال مواجه می‌شویم که چرا یک بیزینس باید برای branded Keyword خود هزینه کند. دلایل مختلفی وجود دارند که می توانند پرداخت این هزینه ها را به خوبی برای شما توجیه کنند.

یکی از مهمترین موارد این است که برند شما دارای یک ارزش خاص خواهد بود. هنگامی که برند شما بزرگ می شود (به مانند اسنپ که امروزه افراد آن را به مانند یک فعل توضیح می ‌دهند) میزان جستجو و سرچ برند شما افزایش می یابد.

آگاهی از برند یا Brand Awareness

در اپ استور اپل ۵۰ درصد از کوئری هایی که مورد جستجو قرار می گیرند، برند هستند. در نتیجه برندها تاثیر فراوانی در جستجوها خواهند داشت. هنگامی که برند شما ارزش خاصی پیدا می ‌کند، رقبای شما اعم از بزرگ و کوچک، شروع به add رفتن بر روی برند شما خواهند نمود. این عمل در تمام بیزینس های دنیا مرسوم است و نمی تواند کاری غیرقانونی یا نامناسب باشد. دلیل این کار این است که برخی از بیزینس ها مشابه شما فعالیت خود را انجام داده و قصد دارند خود را به مخاطبان معرفی کنند و یا قصد دارند با استفاده از برند شما ایمپرشن نصب کنند. برای مقابله با این روش شما به اجبار باید Awareness بگیرید. هنگامی که شما شروع به Awareness گیری می کنید تمام اسکرین صفحه نمایش در اختیار شما خواهد شد. در نتیجه کاربر فرصت دیدن موارد دیگر را نخواهد داشت و تنها می تواند از اپلیکیشن شما استفاده نماید. این عمل ناخواسته می تواند بر روی ذهن افراد تاثیر گذار باشد و بر روی Awareness شما اثر گذار خواهد بود. همانگونه که عنوان کردیم یوزرهای اورگانیک یوزرهایی هستند که ارزش بسیار بالایی دارند. در نتیجه کمپینی که راه اندازی می کنید نباید اعداد موجود در آن گول زننده باشند. هنگامی که برند شما دارای ارزش بالایی است و برتری خود را بر برندهای دیگر نشان می ‌دهد نتیجه بسیار بهتری از آن دریافت کرده و با clv بیشتر می توانید کسب و کار خود را رونق دهید. این شرایط کمک می‌کند که cac شما کمتر از چنل های مارکتینگ دیگر اتفاق خواهد افتاد. این نکته را باید به دقت در تحلیل های مارکتینگ خود تحت نظر قرار دهید.

مورد بعدی که می‌تواند برای کسب و کار شما اهمیت بالایی داشته باشد، مبحث فانل مارکتینگ خواهد بود. هنگامی که کاربر نام بیزینس و اپلیکیشن شما را مورد جستجو قرار دهد، ممکن است در کف فانلی قرار گیرد که قصد دارد وارد بیزینس شما شود و خرید خود را انجام دهد. برای افزایش کانورشن و بهبود فانل خرید بیزینس خود بسیاری اوقات لازم است که این کمپین ‌ها را راه اندازی کنید؛ چرا که ممکن است کاربر در وضعیت کف فانل شما قرار داشته و برند شما را از طریق بیلبورد یا هر touch point دیگری مشاهده کرده و قصد جستجوی برند شما را دارد. در نتیجه شما می ‌توانید از این شرایط استفاده کرده و کاربر خود را بدون ورود بیزینس های کوچک تر، جذب کنید. مجموعه ما بیش از دو سال سابقه فعالیت در این شرایط را داشته و تجربه خود را به خوبی در اختیار شما قرار می دهد.