بیماران به پزشکان وصل میشوند و ام ول در آمریکا رشد میکند.
ام ول یا امریکن ول (American Well) مراقبت پزشکی و تکنولوژی را در کنار هم میآورد تا به مردم کمک کند با پزشکهای معتمد خود تماس تصویری داشته باشند. اپلیکیشن ام ول با کمک تبلیغات جستجوی اپل دسترسی کاربران به برنامه را در اپ استور سریعتر کرده، رشد برنامه در آمریکا را افزایش و هزینهها را تا ۱۰ برابر کاهش داد.
نتایج
۴ برابر
دانلود بیشتر نسبت به سه ماه گذشته
۱۰ برابر
کاهش هزینههای افزایش کاربر در پنج ماه
۲ برابر
هزینة کمتر برای کلمات کلیدی غیربرند (نسبت به سایر پلتفرمهای تبلیغاتی)
چالش
روزبهروز به تعداد برنامههای درمانی/بهداشتی بیشتری برای انتخاب در اپاستور وجود دارد. با این ویژگی در حال تحول و پیشرفت، تیم ام ول تلاش میکند تا ارتباط خود را با کاربرانش حفظ کند و همچنان جزو محبوبترین برنامههای پزشکی در آمریکا باقی بماند.
«تبلیغات جستجوی اپل به ما کمک میکند برند خود را به کاربرانی که برنامههای مشابه را جستجو میکنند معرفی کنیم و با این استراتژی در میان رقبای نوظهور، در صدر باقی بمانیم.»
تیم مینگ، مدیر بازاریابی دیجیتال ام ول
کلمات کلیدی جدیدی را کشف کنید که هدف را جلب میکنند
تیم ام ول تجربه گستردهای در بازاریابی سرچ سنتی دارد، اما لیست کلمات کلیدی آنها برای تبلیغات جستجوی اپل مناسب نبود.
تیم مینگ مدیر بازاریابی دیجیتال امریکن ول در این باره گفت:
«در پلتفرمهای مشابه مردم علائم بیماری را جستجو میکردند ولی در اپ استور، آماده نصب اپلیکیشناند و با هدف پیدا کردن برنامه در اپ استور جستجو میکنند.»
کمپینهای دیسکاوری با روش تطابق جستجو (Search Match) به پیداکردن کلمات کلیدی جدید و مرتبط کمک کردند. کلمات کلیدی کمپینهای برند شامل نام برنامه، نام شرکت و برندهای طرف قرارداد (بیمهگر، کارفرما، خردهفروش) بود. کمپینهای دستهبندی و رقابتی، کاربرانی را که برنامههای مشابه برند خود را جستجو میکردند معرفی کردند و به تیم کمک کردند تا در مورد رقبای نوظهور اطلاعات کسب کنند.
برنامه را برای استفاده فصلی بیماران تنظیم کنید
درآمد ویزیت پزشک، شاخص کلیدی عملکرد ام ول است. به همین دلیل است که تیم سازنده روی ارتباط با افرادی که نیاز سریع به مراقبت دارند تمرکز کرده است. خدماتدهی این برنامه در ماههای تابستان که مراجعات مراقبت فوری افزایش مییابد، بیشتر میشود. همچنین در طول فصل آنفولانزا، احتمال استفاده بیشتری از برنامه وجود دارد که این تاریخ معمولاً از سهماهه آخر سال تا سهماهه اول سال بعد را شامل میشود.
«کسبوکار ما بهشدت فصلی است و ما با نظارت فعال روی پیشنهادات کلمات کلیدی آماده میشویم. تبلیغات جستجوی اپل به ما کمک میکند تا رشد خود را افزایش دهیم و کاربران فعال خوبی را به ما میرساند. این بدان معناست که ما تمایل داریم سرمایهگذاری خود را در فصلهای شلوغ افزایش دهیم.»
سرمایهگذاری کنید تا کاربران بازگردند
تبلیغات جستجوی اپل کاربران جدیدی را به برنامه ام ول معرفی کرده است. در واقع، کاربران معمولاً در عرض سه روز پس از دانلود برنامه، ویزیت پزشک را تکمیل میکنند و به طور قابلتوجهی سریعتر از کاربران جدیدی که از طریق سایر پلتفرمها وارد برنامه میشوند، کانورت میشوند. مینگ میگوید: «درمان از راه دور، هنوز مسیر طولانی را در پیش رو دارد. تبلیغات جستجوی اپل به ما کمک میکند تا در هنگام بیماری برای کاربران آگاهی ایجاد کنیم و به درمانشان کمک کنیم. علاوه بر آن این موضوع به ما کمک میکند تا در ذهنها باقی بمانیم.»
جدای از این، بسیاری از کاربران میتوانند چندین ماه، اگرنه سالها، بدون نیاز دوباره به برنامه همچنان آن را نگه دارند. مینگ تخمین میزند که بیش از نیمی از دانلودهای ام ول از کاربرانی است که قبلاً این برنامه را دانلود کردهاند. برای همین است که تیم در مورد تبلیغات جستجوی اپل رویکرد «همیشه فعال» را پیش خواهد برد.
بیشتر بخوانید: داستان موفقیت منچیکو از تبلیغات بازار