داستان موفقیت بازی بابل پاپ از تبلیغات جستجوی اپل

2 دقیقه 10 ماه پیش
داستان موفقیت بابل پاپ از تبلیغات جستجوی اپل

بازیکنان حرفه‌ای بازی موردعلاقه جدیدی پیدا کرده‌اند و بابل پاپ اینسایت‌های جدیدی را در آمریکا نشان می‌دهد.

بیتمنگو (Bitmango) تیم ناشر و توسعه‌دهنده کره‌ای بازی بابل پاپ می‌خواست برای توسعه بازی کلاسیک ترکاندن حباب آمریکا، در اپ‌استور سرمایه‌گذاری کند. این بازی موفق شد با استفاده از آمار و ارقامی که از تبلیغات جستجوی اپل به دست آورده بود، دسترسی، حفظ کاربر و درآمد خود را افزایش دهد. 

نتایج

۵.۷ برابر

افزایش آمار نصب روزانه در آمریکا

۲۴ درصد

ریتنشن (حفظ کاربر) بیشتر در دوره هفت روزه نسبت به پلتفرم‌های دیگر در آمریکا

دو برابر

 ارزش طول عمر بالاتر نسبت به بازیکنان پلتفرم‌های مشابه در آمریکا

۳۳ درصد

میانگین درآمدی بیشتر برای هر مشتری در آمریکا در مقایسه با پلتفرم‌های مشابه

چالش

در بازار شلوغ و شناخته‌شده‌ی بازی در آمریکا، تیم بیت‌منگو باید نکات برجسته اپلیکیشن‌ها را تقویت کند تا بتواند پایگاه طرفداران خود را گسترش داده و درآمد را افزایش دهد. برای این سرمایه‌گذاری باکیفیت، باید بازیکنانی حضور پیدا می‌کردند که به طور فعال دنبال بازی‌هایی می‌گردند که در دسته‌بندی سرگرم‌کننده‌ها قرار دارند. این موضوع یکی دیگر از اهداف بازی بابل پاپ  بود. ناشر اصلی بازی اندازه‌گیری دقیق درآمد کمپین‌ها و ردیابی کارایی آنها را بعد از دانلود اولیه بررسی کرد.

سو-هیون چوی مدیر توسعه کسب‌وکار بیت‌منگو گفت:

«با تبلیغات جستجوی اپل به بازیکنان فعال و وفادارتری در آمریکا رسیدیم. آنها نسبت به بازیکنان دیگر پلتفرم‌های تبلیغاتی ریتنشن یا حفظ یوزر بهتری داشتند و دوبرابر بیشتر برای حفظ بازی در تلفن‌های همراه خود زمان گذاشتند.»  

راه‌حل


افزایش جذب با بهبود پوشش کلمات کلیدی

بیت‌منگو کمپین‌های اکتشافی‌اش را هم زمان با تبلیغات جستجوی اپل راه‌اندازی کرد و با استفاده از یکسان‌سازی جست‌وجو عبارات کلیدی جدیدی را در آمریکا به دست آورد. آن‌ها کلمات کلیدی کارا را به طور فعال به برند، دسته‌بندی و کمپین‌های رقابتی منتقل کردند. با استفاده از استراتژی کلمات کلیدی، توانستند جمع بیشتری از مخاطبان را نسبت به بازی و ویژگی‌ها آن آگاه کنند. 

سو – هیون چوی، مدیر توسعه کسب‌وکار بیت‌منگو می‌گوید:

«ما متوجه شدیم که گیمرهای معمولی به دنبال برنامه خاصی نمی‌گردند بلکه به دنبال برنامه‌ای می‌گردند که نیازهای آنها را برآورده می‌کنند. کلیدواژه‌های مرتبط با برنامه‌های مشابه به طور غیر منتظره‌ای باعث افزایش حجم نصب و نرخ‌های نگهداری بالا می‌شوند. بازیکنانی از آمریکا که با تبلیغات جستجوی اپل به دست آوردیم، در طول زمان ارزش بیشتری برای ما داشتند.»

بهینه‌سازی مزایده برای جذب مناسب‌ترین مخاطبان

تیم بیت‌منگو برای اینکه بتواند درک درست‌تر و کاربرد‌ی‌تری از بازار آمریکا کسب کند، عملکرد کمپین استراتژی کلمات کلیدی خود را بررسی و بهینه‌سازی کرد. این تیم کلمات کلیدی که عملکرد بهتری داشتند را زیر نظر گرفتند و با کنترل و بررسی آنها توانستند حجم نصب و کارایی بازی را بیشتر کنند.

سو-هیون چوی در این باره اضافه کرد:

این مهم است که پایگاه مشتری‌های خود را با هزینه کم افزایش دهیم، اما مهم‌تر این است که بازیکن‌های مناسب‌تری پیدا کنیم. وقتی کلمات کلیدی با نرخ کلیک و تبدیل بالا پیدا کردیم، حداکثر هدفی که برای هر کلیک می‌توانستید دریافت کنیم را افزایش دادیم. این بهینه‌سازی به ما کمک کرد تا کاربرانی را جذب کنیم که برای برنامه ما مناسب‌تر بودند.

حداکثر کارایی با نظارت بر ریتنشن یا شاخص حفظ کاربر

 برای اطمینان از ردیابی دقیق کارایی پس از نصب، تیم بیت‌منگو به طور خاص عملکرد حفظ برنامه را با زیر نظر گرفتن کلمه کلیدی تجزیه‌وتحلیل کرد. این تیم متوجه شد که تبلیغات جستجوی اپل باعث می‌شد تا کاربران هفت روز پس از نصب برنامه در آن را همچنان در تلفن‌ها و دستگاه‌‌های خود نگه دارند. این آمار در مقایسه با کاربران دیگر پلتفرم‌ها در آمریکا، ۲۴ ٪ بیشتر ماندگاری بازیکنان را به همراه داشت.

سو – هیون چوی در این باره چنین بیان کرد:

«با این رویکرد، دانلودها را در آمریکا به میزان قابل‌توجهی افزایش دادیم و توانستیم ارزش طول عمر بازیکنانی که به مجموعه اضافه شدند را دوباره محاسبه کنیم. ما متوجه شدیم که ارزش طول عمر بازیکنانی که از طریق تبلیغات جستجوی اپل به دست می‌آیند، دو برابر بیشتر از کاربران سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی است.»

منبع

نیاز به مشاوره دارید؟

روز و ساعت جلسه مشاوره تبلیغات بازار را انتخاب کنید.

ثبت درخواست مشاوره

نظرات

پاسخ به این نظر