داستان موفقیت استراوا از تبلیغات جستجوی اپل

داستان موفقیت استراوا از تبلیغات جستجوی اپل
نیاز به مشاوره دارید؟
روز و ساعت جلسه مشاوره تبلیغات بازار را انتخاب کنید.

ورزشکاران به کامیونیتی می‌پیوندند و استراوا، به مارکت‌های جدید گسترش می‌یابد.

استراوا به مردم کمک می‌کند تا با حضور در جامعه‌‌ی کوچکی که در آن ورزشکاران تمرین‌های خود را با اطلاعات GPS ثبت و دنبال می‌کنند، انگیزه بگیرند و فعال‌تر باشند. با استفاده از تبلیغات جستجوی اپل این شبکه‌ی اجتماعی ویژه‌ی ورزشکاران توانسته وارد مارکت‌های جدیدی شود و نرخ تبدیل مشتریان خود را دو برابر کند.

نتایج


۲×

نرخ تبدیل مشتریان در مقایسه با دیگر پلتفرم‌ها


۲۷٪

رشد نصب در کشورهای جدید با استفاده از تبلیغات جستجوی اپل


۳۸٪

افزایش نرخ تبدیل با استفاده از ستاپ‌های خلاقانه

چالش

تیم استراوا می‌خواست تا نمایش به مخاطبان خاص خود را در کشور آمریکا افزایش داده و بازار خود را به کشورهای دیگر مثل فرانسه، آلمان و اسپانیا نیز گسترش دهد. با استفاده از بیزینس مدل پرداخت درون برنامه‌ای، استراوا با ثبت فعالیت‌های جدید توسط کاربران مثل دویدن و شناکردن، نرخ تبدیل را محاسبه می‌کند. برای تعامل با مخاطبان خاص در مناطق مختلف، آن‌ها باید بدانند چه چیزی در نقاط مختلف دنیا به ورزشکاران انگیزه می‌دهد.

مایکل انگویان، بازاریاب رشد در استراوا:  تبلیغات جستجوی اپل فوق‌العاده است چون به ما کمک کرد تا ورزشکاران فعال که آماده‌ی تبدیل‌شدن به مشتریانمان بودند را شناسایی و پیدا کنیم.

راه‌حل

جلب نظر مشتری بر اساس کلمات کلیدی

با شروع استفاده از تبلیغات جستجوی اپل تیم استراوا روی پیداکردن کلمات کلیدی مرتبط، با استفاده از Search match و Broad match تمرکز کرد. آن‌ها دید و شمای کلی‌ای از حجم جستجوهای App Store پیدا کرده و کمپین‌های جداگانه‌ای را بر اساس نوع فعالیت شروع کردند (دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا). تیم استراوا برای هر کمپین از Exact match بهره برده تا روی فعالیت‌های خاص و مرتبط هر ورزشکاری، به‌صورت جداگانه تمرکز داشته باشند.

مایکل انگویان: تبلیغات جستجوی اپل به ما دیدی از چگونگی و شرایط تبدیل و تفاوت مخاطبان ورزش‌های مختلف داد. با این دید، می‌توانیم در مورد انواع مشتریان مختلف خود در سطح کلمات کلیدی بهتر تصمیم‌گیری کنیم.

برای مثال تیم استراوا متوجه شد که کاربران جدیدی که «دوندگی» را جستجو می‌کنند، به انگیزه‌ی شخصی بیشتری نیاز دارند تا اولین فعالیت خود را آپلود کنند. آن‌ها اغلب تجربه‌ی استفاده‌ی خود از استراوا را بر اساس کلمات کلیدی تبلیغات جستجوی اپل تبلیغ می‌کردند.

بهینه‌سازی استراتژی‌های بومی برای گسترش کارآمد 

با ورود استراوا به کشورهای جدید، تبلیغات جستجوی اپل به تیم کمک می‌کند تا حجم جستجوهای مارکت جدید را کشف کند. برای مثال استراوا می‌تواند بفهمد که دقیقاً کدام منطقه‌ی جغرافیایی حجم جستجوی بیشتری توسط دوچرخه‌سواران در مقایسه با شناگران را دارد. در این صورت اپلیکیشن می‌تواند روی کلمات کلیدی‌ای که باعث به حداکثر رساندن مخاطبان می‌شود، سرمایه‌گذاری کند.

انگویان می‌گوید: تبلیغات جستجوی اپل به مطمئن‌ترین و کارآمدترین روش گسترش و توسعه برای استراوا تبدیل شده است. تبلیغات جستجوی اپل به ما کمک می‌کند تا تفاوت‌های کشورها و زبان‌های مختلف را از طریق سیگنال‌های فرستاده شده توسط مردم با جستجو در اپ‌استور، متوجه شویم. این فوق‌العاده است چون ما می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان یاد بگیریم، استراتژی خودمان را بومی و کلمات کلیدی را بهینه کنیم.

بهبود بخشیدن به رابطه‌ی تبلیغات با استفاده از مجموعه‌های خلاقانه

برای به حداکثر رساندن رابطه‌ی شخصی با کاربران، تیم استراوا با استفاده از مجموعه‌های خلاقانه، اسکرین‌شات‌ها و ویدئوهای نمایشی که در صفحه‌ی محصول اپ‌استور قرار دارند، تغییرات زیادی را در تبلیغات خود ایجاد کرد. پیش از استفاده‌ی استراوا از مجموعه‌های خلاقانه نظر آن‌ها روی جذب گسترده‌ی مخاطب با استفاده از خلاقیت عمومی بود. با استفاده از مجموعه‌های خلاقانه و هم‌راستا با آن، تیم استراوا تم کلی کلمات کلیدی و هایلایت‌هایی از ویژگی‌های اپلیکیشن برای هر فعالیت را به‌صورت جداگانه ایجاد کرد.

با استفاده از مجموعه‌های خلاقانه و تمرکز روی کلمات کلیدی با تم دویدن، استراوا می‌تواند به مشتریان خود تبلیغات خلاقانه‌ای نشان داده و با انتقال پیام‌هایی که ویژگی‌های برنامه‌ها را برجسته می‌کند، دوندگان بیشتر را به سمت خود بکشاند.

انگویان می‌گوید: مجموعه‌های خلاقانه راهی ایده‌آل را پیشنهاد می‌دهند که به کمک آن می‌توان تصاویر و پیام‌ها را امتحان کرده و با استفاده از آن تصاویر، بهترین عملکرد را باتوجه‌به پاسخ کاربران داشته باشیم. به ما اجازه می‌دهد که با کاربران خود به‌صورت جداگانه حرف زده و مطمئن شویم که هر کاربر یک تجربه‌ی شخصی و منحصر به خودش را دارد. – از مشاهده‌ی تبلیغات گرفته تا آپلود اولین فعالیتش –

معرفی شرکت در یک نگاه

استراوا

دسته‌بندی سلامت و تناسب‌اندام

تأسیس در ۲۰۰۹

واقع در سن فرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا، آمریکا

ورزشکاران به کامیونیتی می‌پیوندند و استراوا، به مارکت‌های جدید گسترش می‌یابد.

استراوا به مردم کمک می‌کند تا با حضور در جامعه‌‌ی کوچکی که در آن ورزشکاران تمرین‌های خود را با اطلاعات GPS ثبت و دنبال می‌کنند، انگیزه بگیرند و فعال‌تر باشند. با استفاده از تبلیغات جستجوی اپل این شبکه‌ی اجتماعی ویژه‌ی ورزشکاران توانسته وارد مارکت‌های جدیدی شود و نرخ تبدیل مشتریان خود را دو برابر کند.

نتایج


۲×

نرخ تبدیل مشتریان در مقایسه با دیگر پلتفرم‌ها


۲۷٪

رشد نصب در کشورهای جدید با استفاده از تبلیغات جستجوی اپل


۳۸٪

افزایش نرخ تبدیل با استفاده از ستاپ‌های خلاقانه

چالش

تیم استراوا می‌خواست تا نمایش به مخاطبان خاص خود را در کشور آمریکا افزایش داده و بازار خود را به کشورهای دیگر مثل فرانسه، آلمان و اسپانیا نیز گسترش دهد. با استفاده از بیزینس مدل پرداخت درون برنامه‌ای، استراوا با ثبت فعالیت‌های جدید توسط کاربران مثل دویدن و شناکردن، نرخ تبدیل را محاسبه می‌کند. برای تعامل با مخاطبان خاص در مناطق مختلف، آن‌ها باید بدانند چه چیزی در نقاط مختلف دنیا به ورزشکاران انگیزه می‌دهد.

مایکل انگویان، بازاریاب رشد در استراوا:  تبلیغات جستجوی اپل فوق‌العاده است چون به ما کمک کرد تا ورزشکاران فعال که آماده‌ی تبدیل‌شدن به مشتریانمان بودند را شناسایی و پیدا کنیم.

راه‌حل

جلب نظر مشتری بر اساس کلمات کلیدی

با شروع استفاده از تبلیغات جستجوی اپل تیم استراوا روی پیداکردن کلمات کلیدی مرتبط، با استفاده از Search match و Broad match تمرکز کرد. آن‌ها دید و شمای کلی‌ای از حجم جستجوهای App Store پیدا کرده و کمپین‌های جداگانه‌ای را بر اساس نوع فعالیت شروع کردند (دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا). تیم استراوا برای هر کمپین از Exact match بهره برده تا روی فعالیت‌های خاص و مرتبط هر ورزشکاری، به‌صورت جداگانه تمرکز داشته باشند.

مایکل انگویان: تبلیغات جستجوی اپل به ما دیدی از چگونگی و شرایط تبدیل و تفاوت مخاطبان ورزش‌های مختلف داد. با این دید، می‌توانیم در مورد انواع مشتریان مختلف خود در سطح کلمات کلیدی بهتر تصمیم‌گیری کنیم.

برای مثال تیم استراوا متوجه شد که کاربران جدیدی که «دوندگی» را جستجو می‌کنند، به انگیزه‌ی شخصی بیشتری نیاز دارند تا اولین فعالیت خود را آپلود کنند. آن‌ها اغلب تجربه‌ی استفاده‌ی خود از استراوا را بر اساس کلمات کلیدی تبلیغات جستجوی اپل تبلیغ می‌کردند.

بهینه‌سازی استراتژی‌های بومی برای گسترش کارآمد 

با ورود استراوا به کشورهای جدید، تبلیغات جستجوی اپل به تیم کمک می‌کند تا حجم جستجوهای مارکت جدید را کشف کند. برای مثال استراوا می‌تواند بفهمد که دقیقاً کدام منطقه‌ی جغرافیایی حجم جستجوی بیشتری توسط دوچرخه‌سواران در مقایسه با شناگران را دارد. در این صورت اپلیکیشن می‌تواند روی کلمات کلیدی‌ای که باعث به حداکثر رساندن مخاطبان می‌شود، سرمایه‌گذاری کند.

انگویان می‌گوید: تبلیغات جستجوی اپل به مطمئن‌ترین و کارآمدترین روش گسترش و توسعه برای استراوا تبدیل شده است. تبلیغات جستجوی اپل به ما کمک می‌کند تا تفاوت‌های کشورها و زبان‌های مختلف را از طریق سیگنال‌های فرستاده شده توسط مردم با جستجو در اپ‌استور، متوجه شویم. این فوق‌العاده است چون ما می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان یاد بگیریم، استراتژی خودمان را بومی و کلمات کلیدی را بهینه کنیم.

بهبود بخشیدن به رابطه‌ی تبلیغات با استفاده از مجموعه‌های خلاقانه

برای به حداکثر رساندن رابطه‌ی شخصی با کاربران، تیم استراوا با استفاده از مجموعه‌های خلاقانه، اسکرین‌شات‌ها و ویدئوهای نمایشی که در صفحه‌ی محصول اپ‌استور قرار دارند، تغییرات زیادی را در تبلیغات خود ایجاد کرد. پیش از استفاده‌ی استراوا از مجموعه‌های خلاقانه نظر آن‌ها روی جذب گسترده‌ی مخاطب با استفاده از خلاقیت عمومی بود. با استفاده از مجموعه‌های خلاقانه و هم‌راستا با آن، تیم استراوا تم کلی کلمات کلیدی و هایلایت‌هایی از ویژگی‌های اپلیکیشن برای هر فعالیت را به‌صورت جداگانه ایجاد کرد.

با استفاده از مجموعه‌های خلاقانه و تمرکز روی کلمات کلیدی با تم دویدن، استراوا می‌تواند به مشتریان خود تبلیغات خلاقانه‌ای نشان داده و با انتقال پیام‌هایی که ویژگی‌های برنامه‌ها را برجسته می‌کند، دوندگان بیشتر را به سمت خود بکشاند.

انگویان می‌گوید: مجموعه‌های خلاقانه راهی ایده‌آل را پیشنهاد می‌دهند که به کمک آن می‌توان تصاویر و پیام‌ها را امتحان کرده و با استفاده از آن تصاویر، بهترین عملکرد را باتوجه‌به پاسخ کاربران داشته باشیم. به ما اجازه می‌دهد که با کاربران خود به‌صورت جداگانه حرف زده و مطمئن شویم که هر کاربر یک تجربه‌ی شخصی و منحصر به خودش را دارد. – از مشاهده‌ی تبلیغات گرفته تا آپلود اولین فعالیتش –

معرفی شرکت در یک نگاه

استراوا

دسته‌بندی سلامت و تناسب‌اندام

تأسیس در ۲۰۰۹

واقع در سن فرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا، آمریکا