ترب یک موتور جستجوی خرید است که با هدف کمک به فروشندگان و خریداران راهاندازی شده. سرویس ارائه شده توسط ترب به خریداران کمک میکند تا به سرعت محصول خود را با بهترین قیمت در بین هزاران فروشگاه از سراسر ایران پیدا کنند و فروشگاهها بدون نیاز به هزینه بازاریابی بالا، برای محصولات خود مشتری کسب کنند. ترب موفق شد طی یک سال، پانصد هزار نصب از تبلیغات کافه بازار کسب کند و تعداد نصب فعال خود را در کافه بازار به عدد ۲ میلیون برساند.
نتایج
۵۰۰,۰۰۰
نصب طی یک سال
۱۵-۱۰ درصد
رشد نصب بعد از تغییر پنل کاربران
دومین کانال ورودی ترب
تاثیر بر درآمد ترب
تجربه ترب از تبلیغات جستجوی بازار
خانم ترکان کامرانی، مدیر مارکتینگ ترب از تجربهی خود در استفاده از سرویسهای تبلیغاتی کافه بازار گفت:
ما از زمان راهاندازی سرویس تبلیغات جستجو از این سرویس استفاده کردیم. از همان ابتدا میدانستیم که این روش، عملکرد خوبی خواهد داشت ما کانالهای آشنایی کاربران (acquisition channels) را از طریق ARPU (درآمد متوسط از هر کاربر) رتبهبندی میکنیم و عملکرد کاربران را از نظر درآمدی که برای ترب دارند در کانالهای مختلف مقایسه میکنیم و کاربرانی که از طریق سرویس تبلیغات جستجو با ترب آشنا شدهاند از این نظر در گروه کاربران با کیفیت قرار میگیرند.

تجربه ترب از تبلیغات گشتوگذار و VOD بازار
ترب از سال ۹۸ از سرویس تبلیغاتی گشتوگذار کافه بازار نیز استفاده کرد که این سرویس هم در گروه کانالهای باکیفیت از نظر کاربران ورودی ترب قرار گرفت.
ما از سرویس VOD هم استفاده کردیم. از نظر تعداد کاربر، این سرویس حجم ورودی بالایی دارد اما کیفیت کاربران نسبت به دو مورد قبلی پایینتر است. البته این به خاطر ماهیت این کانال است که مخاطب با حضور ذهن نصب نمیکند و بعدا باید به خاطر بیاورد که از اپلیکیشن استفاده کند. این کانال بیشتر برای آگاهی از برند مناسب است. در پرسشنامههایی که داشتیم درصد خوبی از پاسخ دهندگان گفته بودند که در کافه بازار تبلیغ را دیدهاند.
حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از نصبهای روزانهی ترب از کاربران تازهای هستند که از کافه بازار آمدهاند. البته این آمار بدون در نظر گرفتن VOD است.
ما بعضی از کانالهای ورودی را همواره روشن نگه می داریم. کافه بازار با توجه به عملکرد خوبی که دارد یکی از معدود کانالهای تبلیغاتی ماست که دائما فعال است. تنها کانال فعال دیگری که داریم گوگل ادز است. کیفیت کاربرهای سرویس تبلیغات گشتوگذار نزدیک به کاربران ورودی گوگل ادز بود. عملکرد خوب دو کانال گوگل ادز و کافه بازار باعث شده تا همیشه این دو کانال را روشن بگذاریم.
خانم ترکان کامرانی، مدیر مارکتینگ ترب

تجربه ترب از تبلیغات هوشمند بازار
سرویس دیگری که تیم دیجیتال مارکتینگ ترب از آن استفاده کردند تبلیغات هوشمند بازار است.
ما از تبلیغات هوشمند هم استفاده کردیم و در حال حاضر هم این سرویس فعال است. رقابت وقتی زیاد است هزینهها بالا میرود و چالش فعلی ما این است که با قیمت فعلی نمیتوانیم بودجهی این کار را افزایش دهیم که به حدود ۲۰۰۰ نصب در روز برسیم.
در آغاز استفادهی ترب، تیم دیجیتال مارکتینگ ترب اعلام کردند که کیفیت کاربران ورودی مناسب نیست و پنل کیفیت کاربران براساس بازخورد ترب نسبت به کیفیت کاربران، اصلاح شد. نمودار کیفیت در دو مرحله ارسال شد و از نظر کیفیت رشد کرد و در واقع به این شیوه، پنل تغییر کرد. بعد از این تغییر سرویس تبلیغات هوشمند، میزان نصب در حدود ۱۰- ۱۵ درصد افزایش یافت.
از آبان پارسال نیم میلیون نصب از کافه بازار گرفتیم و کافه بازار دومین چنل پر نصب ما بود. ما ۱۲ چنل داشتیم و کافه بازار حجم بالایی از کاربران جدید برای ما داشته است و چنلی است که نصب زیادی آورده است
ترب از سال ۱۳۹۳ کار خود را آغاز کرده و میکوشد تجربهی بهتری برای دو گروه کاربر فروشنده و خریدار ایجاد کند. طی این مدت ترب به بیش از دوازده هزار فروشندهی اینترنتی سرویس خود را ارائه کرده و امکان جستجوی میلیونها محصول مختلف را برای خریداران فراهم کرده است.
خانم ترکان کامرانی، مدیر مارکتینگ ترب
شرکت ترب
دستهبندی موتور جستجو
تاسیس ۱۳۹۳
بیش از ۱۲ هزار فروشگاه اینترنتی