شکوفه هاشمی| مدیر مارکتینگ | آفرینک

 آفرینک پلتفرم تماشای آنلاین برای کودک و نوجوانه که از سال ۱۳۹۴ فعالیت خودش رو با هدف دسترسی بهتر بچه‌ها به محتوای باکیفیت کودک شروع کرد. آفرینک به بچه‌ها این امکان رو می‌ده که بدون خرید اشتراک، محتواهای محبوبشون رو به‌صورت آنلاین تماشا کنند.

چالش اصلی: از آنجا که عمده کاربران آفرینک رو کودکان ۳ تا ۱۲ سال و والدین آ‌نها تشکیل می‌دن، یکی از چالش‌های اصلی ما در آفرینک نمایش تبلیغ هدفمند به این کاربران و جذب کاربر اپلیکیشن با پرفورمنسی بهینه بوده.

راهکار بازار: امکان ران کردن کمپین‌های جستجو و دیسکاوری و همچنین نمایش برنامه در دسته‌بندی‌های مرتبط

نتیجه: بیش از ۲ میلیون کاربر در بازار دارد.

رسیدن به کاربران مرتبط چالش و خواسته هر توسعه‌دهنده‌ایه. از زمانی که آفرینک روی اپ استورها منتشر شد و تلاش‌های مارکتینگی خودش رو شروع کرد، بسیاری از نصب‌هایی که از کانال‌های مختلف جذب میشدن، به کاربران فعال برنامه ما تبدیل نمی‌شدن؛ این مسئله به ما نشون می‌داد که باید تمرکز بیشتری بر روی کیفیت نصب‌هامون داشته باشیم. از طرفی، با فیلتر شدن گوگل پلی، یکی از مهم‌ترین کانال‌های نصبمون رو از دست دادیم. تصمیم ما این بود که به هیچ عنوان از راهکارهایی که بچه‌ها رو به استفاده از فیلترشکن و حتی انجام نصب مستقیم از طریق وبسایت‌ها تشویق می‌کنن، استفاده نکنیم. اینجا بود که روی تقویت و گسترش همکاریمون با بازار تمرکز کردیم.
از همون روزهای اول، کمپین جستجوی بازار به ما این امکان رو داد تا تبلیغاتمون رو به صورت هدفمند به کاربرانی نشون بدیم که دقیقا به دنبال محتوای کودک و برنامه‌هایی مثل آفرینک بودن و متوجه شدیم با این روش میتونیم نصب‌های باکیفیت‌تری داشته باشیم. علاوه بر این، کمپین گشت و گذار بازار هم با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول، حجم قابل توجهی از کاربران رو به سمتمون آورد و همچنین کمک کرد که آفرینک در جایگاه‌هایی که احتمال حضور مخاطبامون در اونها وجود داره بیشتر دیده بشه.
علاوه بر روش‌های تبلیغ در بازار، نصبهای ارگانیک هم همیشه جای خودش رو داشته و به متعادل شدن هزینه‌های مارکتینگمون کمک کرده. بخشی از کاربران ما که از روشهای دیگه‌ای با آفرینک آشنا میشدن، اپلیکیشن ما رو به راحتی در بازار پیدا میکردن و نصب میکردن. در این مسیر، همکاری بازار در زمان نوپایی آفرینک و ارائه گایدلاین‌هایی جهت بهبود تجربه کاربری برنامه، به ما کمک کرد تا در دسته‌بندی‌های منتخب سردبیران هم قرار بگیریم. همکاری آفرینک با بازار همچنان ادامه داره و همزمان با رشد کسب‌وکار ما، این همکاری هم شکل حرفه‌ای‌تر و گسترده‌تری به خودش میگیره. 
درخواست مشاوره

درخواست مشاوره

با تبلیغات در بازار در زمان درست و جای درست دیده می‌شوید و با بهترین راهکارهای تبلیغاتی کسب و کار خود را رشد می‌دهید. ما در این مسیر همواره در کنار شما خواهیم بود. برای راه‌اندازی اثرگذار کمپین‌های خود روی مشاوران بازار حساب کنید.

شروع مشاوره

با محصولات تبلیغاتی کافه بازار از جدیدترین تکنولوژی هوش مصنوعی در تبلیغات اپلیکیشن بهره‌مند شوید، محصول خود را در بهترین زمان جستجو به بیش از ۴۵ میلیون کاربر کافه بازار ارائه دهید و درآمد کسب کنید.