تبلیغات جستجو

مدیریت کلیدواژه تبلیغات در جستجو

حالا نوبت به مدیریت کلیدواژه ها، مهم‌ترین بخش تبلیغات در جستجو رسیده‌است. در مرحله اول در صفحه جزییات کمپین تبلیغات در جستجو از منوی مدیریت کلیدواژه‌ها گزینه کلیدواژه‌ ها را انتخاب کنید.

 

منوی مدیریت کلیدواژه
با انتخاب افزودن کلیدواژه، ابتدا کلیدواژه موردنظر خود را (فارسی یا انگلیسی) بنویسید و بعد، در مقابل آن مچ تایپ (Match Type) مناسب را انتخاب کنید.
در بخش MAX CPI قیمت پیشنهادی کلید واژه را بنویسید. (حداقل قیمت پیشنهادی برای برنامه‌ها ۲۰۰۰ تومان و برای بازی‌ها ۷۵۰ تومان است)
در صفحه اصلی اطلاعات مربوط به هر کلیدواژه را می‌بینید. دایره سبز کنار کلیدواژه نشان‌دهنده فعال بودن آن است و در صورت تمایل می‌توانید تبلیغات هر کلیدواژه را متوقف کنید. در ستون دوم MAX CPI یا بیشترین قیمت را می‌بینید. در ستون Avg CPI مبلغی که به طور میانگین برای هر نصب پرداخت شده‌است را می‌بینید.
ستون بعد Conv. Rate یا Conversion Rate (نرخ تبدیل) نشان می‌دهد چه تعداد از Impression به Tap on Instalنصب کامل تبدیل شده‌است. به زبان دیگر، چه درصدی از نمایش آگهی بازار منجر به نصب واقعی برنامه شده است. اگر Cursor موس را بر عنوان ستون Status نگه داریم، توضیح وضعیت‌های کمپین را می‌بینید:

وضعیت‌های کمپین
وضعیت در حال نمایش مدیریت کلیدواژه
در آخرین باری که کاربری عبارت جست‌وجویی که متناسب با کلیدواژه شما باشد، جستجو کند و مزایده برگزار شده باشد، برنامه شما به کاربر نمایش داده شده است.

وضعیت حضور در حراجی مدیریت کلیدواژه
هر بار که کلمه‌ای متناسب با کلیدواژه‌ی شما توسط کاربر جست‌وجو می‌شود، مزایده‌ بین کمپین‌های جستجو انجام می‌گردد. برنامه‌ای که قیمت بالاتری برای کلمه‌ی مورد نظر پیشنهاد داده است برنده شده و وضعیت کلیدواژه‌ی آن به در حال نمایش تغییر می‌کند. برنامه‌هایی که قیمت پایین‌تری پیشنهاد داده باشند وضعیت کلیدواژه‌ی آنها حضور در حراجی خواهند شد.
در هر دو وضعیت، قیمت پیشنهادی توسعه‌دهنده برای هر کلیدواژه و شرایط برنده بودن یا نبودن آن در مزایده موثر است. پیشنهاد می‌شود در صورت ادامه وضعیت حضور در حراجی،‌ MAX CPIبالاتری انتخاب کنید.
در ستون آخر Keyword ROI یا “Keyword Return on Investment” را می‌بینیم. این عدد نشان‌دهنده مقدار درآمد کسب‌شده پس از جستجوی هر کلیدواژه و نصب اپلیکیشن توسط کاربران است. (مبلغی که از خرید درون‌برنامه‌ای کسب شده است.) برنامه‌های رایگان یا برنامه‌هایی که برای پرداخت از درگاه بازار استفاده نکند این قابلیت را نخواهد داشت.

منوی عبارات جستجوشده
برای انتخاب بهینه کلیدواژه‌ها در بخش مدیریت کلیدواژه‌ ها گزینه عبارات جستجو شده را انتخاب کنید. ستون اول “Search Term” عبارت‌هایی را نشان می‌دهد که کاربرها جستجو کرده‌اند و به واسطه نوع Match Type، به برنامه توسعه‌دهنده رسیده‌اند. (عبارت‌هایی که Impression داشته‌اند) ستون دوم “Keyword” کلیدواژه های توسعه‌دهنده است. بقیه‌ ستون‌ها در بالا معرفی شدند. وقتی صفحه را براساس Impression اولویت‌بندی می‌کنیم (با کلیک بر عنوان ستون Impression) بهترین کلیدواژه‌هایی که توسعه‌دهنده در کمپین قرار نداده ولی در Search Terms یا عبارت‌های جستجو شده توسط کاربرها دیده شده، از بالا مرتب می‌شوند. می‌توانید برای بهینه‌سازی کمپین،‌ ترکیب‌هایی موفق را از افزودن به کلیدواژه‌‌ها به جستارهای کمپین اضافه و عبارت‌های بی‌ربط را از افزودن به کلیدواژه‌های منفی از جستارها حذف کنید. در این صفحه نتیجه کمپین‌ها را بررسی کنید و با شناخت و آگاهی بیشتر نسبت به کارکرد جستارها، کمپین‌ها و کلیدواژه‌های بهینه‌تری طراحی کنید.
در این‌جا ستون Avg رقم برنده در مزایده برای جستار ستون اول “Search Term” را نشان می‌دهد. عدد ستون آخر “Install Price” از ضرب Tap on Install * Avg محاسبه می‌شود.

توسعه‌دهنده از لحظه ورود چه کلیدواژه‌هایی را ثبت کند؟
پیشنهاد ما این است که در قدم اول، کمپین را در منوی جزییات کمپین -> مدیریت کلیدواژه ها -> کلیدواژه‌ها با کلیدواژه‌های دلخواه بسازید و Match Type کلیدواژه‌ها را Broad انتخاب کنید تا تبلیغ برنامه در کلمه‌های مرتبط هم نمایش داده شود و در نتیجه موفق شوید در قدم اول از کاربران نصب و دیتای کلیدواژه‌ای بگیرید. در این مرحله به این سوال فکر کنید که کاربر ممکن است برای رسیدن به برنامه شما چه کلمه‌هایی را جستجو کند و برنامه شما پاسخ به کدام سوال‌های کاربر است. سعی کنید در قدم اول حداقل ۱۰ تا ۱۵ کلیدواژه را انتخاب کنید و به ۴ تا ۵ کلیدواژه بسنده نکنید.
در مرحله بعد، در بخش مدیریت کلیدواژه ها گزینه «عبارات جستجو شده» را انتخاب کنید و با بررسی دیتای کلیدواژه‌ها، نتیجه‌گیری کنید که کمپین با چه عبارت‌های جستجوشده‌ای (Search Terms) نصب مفید گرفته است. برای مثال اگر کلیدواژه شما «فوتبال» بوده‌است ولی به دلیل Broad Match Type با جستار «برنامه فوتبال زنده» نصب گرفته‌اید، از شما هزینه کم شده‌است ولی احتمال دارد کاربر بعد از شناخت برنامه به دلیل تفاوت ماهیت با برنامه موردنظرش، آن را حذف کند. برای بهینه‌سازی کلیدواژه‌ها می‌توانید برای این جستار گزینه «افزودن به کلیدواژه‌های منفی» را انتخاب کنید. در این صفحه می‌توانید نتیجه کمپین‌ها را بررسی کنید و با شناخت و آگاهی بیشتر نسبت به کارکرد جستارها و کمپین‌ها، کلیدواژه‌های طراحی کنید. در مراحل بعدی انتخاب کلیدواژه دقت کنید که برای ترکیب‌های کم‌ربط، Match Type را Exact قرار ندهید.

انتخاب سه دسته از کلیدواژه پیشنهاد می‌شود
۱. انتخاب کلمه‌هایی که ۱۰۰درصد به موضوع برنامه شما مرتبطند.
۲. کلیدواژه‌های شناخته‌شده‌ای که به نام رقیب‌های شما در اکوسیستم مربوط می‌شوند.
۳. کلیدواژه‌های مربوط به محصولات یا ویژگی‌های برنامه را انتخاب کنید.
۴. به توسعه‌دهندگان نوپا پیشنهاد می‌شود از کلیدواژه های پرطرفداری که به برنامه جدیدشان مرتبط نیستند هم استفاده کنند.

برای انتخاب کلیدواژه‌های بهینه می‌توانید از منوی تبلیغات ابزار پیشنهاد کلیدواژه را انتخاب کنید و بعد از نوشتن کلیدواژه مربوط به برنامه و یا کمپین خود، لیست کلیدواژه‌های پیشنهادی را دریافت کنید. برای انتخاب کلیدواژه علاوه بر ابزار پیشنهاد کلیدواژه تبلیغات در جستجو می‌توانید از Google Search Console و Google ads keyword planner استفاده کنید.

مشاور شما
مجتبی موسوی منش

اگر میخوای کاربرهای متناسب و علاقه‌مند به کسب و کار خودت رو پیدا کنی فقط کافیه با کلیدواژه های مرتبط در جستجوی بازار کمپین فعال داشته باشی نگران پیدا کردن این کلیدواژه‌ها هم نباش. ابزار پیشنهاد کلیدواژه توی این راه بهت کمک می کنه.

شروع تبلیغات جستجو

سوالات متداول

مشاهده همه

ورود به پیشخان بازار -> تبلیغات -> خواندن و پذیرش قرارداد -> شارژ قسمت مالی -> ایجاد کمپین جستجو-> ورود به کمپین ساخته‌شده -> تخصیص بودجه در مالی کمپین -> مدیریت کلیدواژه‌ها -> افزودن کلیدواژه‌ها و انتخاب مچ تایپ و قیمت -> عبارات جستجو شده: بررسی و حذف و اضافه کلیدواژه‌ها -> بررسی منوی آمار و منوی اعلان‌ها

روش مزایده تبلیغات در جستجو، مزایده قیمت دوم (Second-Price Auction) است. در الگوریتم مزایده قیمت دوم، برنده مزایده برای هر نصب دومین مبلغ برنده را پرداخت می‌کند. برای مثال توسعه‌دهنده یک با هدف نمایش آگهی برنامه خود در کلیدواژه «اینستاگرام» قیمت پیشنهادی ۲۰۰۰ تومان را برای این کلیدواژه ثبت می‌کند. اگر توسعه‌دهنده دو برای شرکت در مزایده کلیدواژه اینستاگرام رقم ۲۲۰۰ تومان را ثبت کند،‌ توسعه‌دهنده دو برنده مزایده است ولی مبلغی نزدیک به رقم پیشنهادی «توسعه‌دهنده یک» یعنی حدود ۲۰۰۰ تومان را پرداخت می‌کند.

حداقل مبلغ پیشنهادی برای قیمت هر نصب در کمپین‌های تبلیغات جستجو برای برنامه ۲۰۰۰۰ریال و برای بازی ۷۵۰۰ ریال است.

بله. شما می‌توانید قسمت مالی کمپین جستجو را صفر قرار دهید و بودجه کمپین به قسمت مالی تبلیغات برمی‌گردد.

بله. شما می‌توانید زمانی که بودجه کمپین‌ها را صفر قرار دادید، از طریق تیکت‌های پشتیبانی درخواست بازگشت بودجه مالی تبلیغات را به شماره شبای هم‌نام با نام توسعه‌دهنده داشته باشید.

امکان فعال بودن چندین کمپین به صورت همزمان، هم برای یک بسته (در جستارهای متفاوت) و هم برای بسته‌های مختلف از برنامه‌های یک توسعه‌دهنده وجود دارد. دقت کنید که در هر کمپین، تنها قادر به تبلیغ یک برنامه خواهید بود.

طرح های دیگر

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره

با تبلیغات در بازار در زمان درست و جای درست دیده می‌شوید و با بهترین راهکارهای تبلیغاتی کسب و کار خود را رشد می‌دهید. ما در این مسیر همواره در کنار شما خواهیم بود. برای راه‌اندازی اثرگذار کمپین‌های خود روی مشاوران بازار حساب کنید.

شروع مشاوره

با محصولات تبلیغاتی کافه بازار از جدیدترین تکنولوژی هوش مصنوعی در تبلیغات اپلیکیشن بهره‌مند شوید، محصول خود را در بهترین زمان جستجو به بیش از ۴۵ میلیون کاربر کافه بازار ارائه دهید و درآمد کسب کنید.