تبلیغات جستجو

همگام‌سازی با ترکر تبلیغات در جستجو

امکان استفاده از انواع ترکر برای توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهایی که از سرویس‌های تبلیغاتی بازار استفاده می‌کنند وجود دارد. تبلیغ‌دهندگان می‌توانند آماری را که از پنل بازار در مورد کمپین‌های تبلیغاتی خود دریافت می‌کنند با کمک ترکر یا سرویس دیگری صحت‌سنجی کنند.

 

دلایل اختلاف دیتای ترکرها و پنل بازار

نحوه شمارش تعداد نصب ترکرها با دیتایی که از بازار دریافت می‌کنید تفاوت‌هایی دارد. ترکرها اولین باری که برنامه باز می‌شود را به عنوان نصب برنامه در نظر می‌گیرند. اما بازار تکمیل نصب اپ روی دستگاه کاربر را فارغ از اینکه برنامه باز شود یا نشود را تعداد نصب شمارش کند.
اگر ترکر اجاست Adjust اولین نصب از یک کانال را برای یک برنامه ثبت کند، بعد از آن همه اکشن ها را در همان کانال اضافه می‌کند. به تاریخچه فعالیت این برنامه بر یک دیوایس دقت کنید:
در جدول زیر ردیف ۳۱ می‌بینیم کاربر به صورت ارگانیک (بدون دیدن تبلیغ) برنامه را نصب و چهار ماه بعد آن را حذف کرده است. این حذف برای کانال، ارگانیک ثبت شده‌است. در ردیف‌های ۳۳ و ۳۴ دو بار از تبلیغات جستجو آگهی برنامه را باز کرده و بار دوم منجر به نصب مجدد شده‌است. با اینکه ترکر اجاست نصب را کمتر از سه دقیقه پس از کلیک بر تبلیغ نشان می‌دهد، ولی باز هم آن را نصب ارگانیک ثبت کرده است. این عدد در دیتای کمپین بازار نصب از تبلیغات ثبت می‌شود ولی در ترکر نصب ارگانیک ثبت می‌شود.
اختلاف دیگر زمانی پیش می‌آید که ترکر پاک کردن برنامه از دستگاهی را تشخیص نداده باشد و نصب جدید را به عنوان یک session عادی ثبت کند.
در جدول زیر ردیف ۴۱۰ کاربر آگهی تبلیغات جستجو را باز کرده است و ۹ ثانیه بعد بازار یک نصب ثبت کرده است ولی یک دقیقه بعد در ردیف ۴۱۲ که کاربر برنامه نصب شده را باز می‌کند، اجاست یک Session نشان می‌دهد و نه یک Install. برای آشنایی بیشتر با دلایل عدم تطابق دیتا اینجا را بخوانید. 

انواع ترکر در تبلیغات جستجو
بازار به همه توسعه‌دهندگانی که از سرویس‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند توصیه می‌کند از ترکر استفاده کنند و با دنبال کردن آمار کمپین‌ها از ترکر و گزارش آنها، به بهبود عملکرد بازار در مدیریت کمپین‌ها کمک کنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند برای صحت‌سنجی کمپین‌های تبلیغاتی خود از ترکرهای Metrix، Adtrace، Adjust، Chabok، Avagames، Appmetrica استفاده کنند. برای ثبت ترکر بعد از خرید اشتراک محصول مورد نظر و ساخت کمپین در سرویس ترکر، لینک تولید شده توسط ترکر را هنگام ایجاد کمپین در پیشخان بازار جای‌گذاری کنید. بازار از دریافت بازخوردهای عددی توسعه‌دهندگان استقبال می‌کند.

 
مشاور شما
مجتبی موسوی منش

اگر میخوای کاربرهای متناسب و علاقه‌مند به کسب و کار خودت رو پیدا کنی فقط کافیه با کلیدواژه های مرتبط در جستجوی بازار کمپین فعال داشته باشی نگران پیدا کردن این کلیدواژه‌ها هم نباش. ابزار پیشنهاد کلیدواژه توی این راه بهت کمک می کنه.

شروع تبلیغات جستجو

سوالات متداول

مشاهده همه

ورود به پیشخان بازار -> تبلیغات -> خواندن و پذیرش قرارداد -> شارژ قسمت مالی -> ایجاد کمپین جستجو-> ورود به کمپین ساخته‌شده -> تخصیص بودجه در مالی کمپین -> مدیریت کلیدواژه‌ها -> افزودن کلیدواژه‌ها و انتخاب مچ تایپ و قیمت -> عبارات جستجو شده: بررسی و حذف و اضافه کلیدواژه‌ها -> بررسی منوی آمار و منوی اعلان‌ها

روش مزایده تبلیغات در جستجو، مزایده قیمت دوم (Second-Price Auction) است. در الگوریتم مزایده قیمت دوم، برنده مزایده برای هر نصب دومین مبلغ برنده را پرداخت می‌کند. برای مثال توسعه‌دهنده یک با هدف نمایش آگهی برنامه خود در کلیدواژه «اینستاگرام» قیمت پیشنهادی ۲۰۰۰ تومان را برای این کلیدواژه ثبت می‌کند. اگر توسعه‌دهنده دو برای شرکت در مزایده کلیدواژه اینستاگرام رقم ۲۲۰۰ تومان را ثبت کند،‌ توسعه‌دهنده دو برنده مزایده است ولی مبلغی نزدیک به رقم پیشنهادی «توسعه‌دهنده یک» یعنی حدود ۲۰۰۰ تومان را پرداخت می‌کند.

حداقل مبلغ پیشنهادی برای قیمت هر نصب در کمپین‌های تبلیغات جستجو برای برنامه ۲۰۰۰۰ریال و برای بازی ۷۵۰۰ ریال است.

بله. شما می‌توانید قسمت مالی کمپین جستجو را صفر قرار دهید و بودجه کمپین به قسمت مالی تبلیغات برمی‌گردد.

بله. شما می‌توانید زمانی که بودجه کمپین‌ها را صفر قرار دادید، از طریق تیکت‌های پشتیبانی درخواست بازگشت بودجه مالی تبلیغات را به شماره شبای هم‌نام با نام توسعه‌دهنده داشته باشید.

امکان فعال بودن چندین کمپین به صورت همزمان، هم برای یک بسته (در جستارهای متفاوت) و هم برای بسته‌های مختلف از برنامه‌های یک توسعه‌دهنده وجود دارد. دقت کنید که در هر کمپین، تنها قادر به تبلیغ یک برنامه خواهید بود.

طرح های دیگر

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره

با تبلیغات در بازار در زمان درست و جای درست دیده می‌شوید و با بهترین راهکارهای تبلیغاتی کسب و کار خود را رشد می‌دهید. ما در این مسیر همواره در کنار شما خواهیم بود. برای راه‌اندازی اثرگذار کمپین‌های خود روی مشاوران بازار حساب کنید.

شروع مشاوره

با محصولات تبلیغاتی کافه بازار از جدیدترین تکنولوژی هوش مصنوعی در تبلیغات اپلیکیشن بهره‌مند شوید، محصول خود را در بهترین زمان جستجو به بیش از ۴۵ میلیون کاربر کافه بازار ارائه دهید و درآمد کسب کنید.