آکادمی

آکادمی مقالات بازار

داستان موفقیت مشتریان

معرفی کوتاه محصول : پادین اپلیکیشنیه که به کمک رابط و تجربه کاربری راحتش امکان سرمایه‌گذاری ساده در ارزهای دیجیتال رو فراهم کرده.

چالش اصلی کسب و کار : جذب کاربرهای باکیفیتی که قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال رو داشته باشن.

راهکار ارائه شده تبلیغات بازار : کمپین‌های جذب کاربر از نوع هوشمند، جست‌وجو و گشت‌وگذار

نتیجه : جذب بیش از ۱۰۰ هزار کاربر رمزارزها دنیای جذاب ولی پیچیده‌ای دارن.

موقعی که تصمیم گرفتیم که پادین رو خلق کنیم؛ می‌دونستیم که محصولات بسیار کامل و حرفه‌ای در این حوزه وجود داره، اما هدف ما این بود که بتونیم سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال رو به شکلی ساده برای عموم مردم فراهم کنیم. حتی کسانی که شناخت زیادی از این حوزه ندارن. در راستای همین هدف، تصمیم گرفتیم تا با تمرکز روی رابط و تجربه کاربری، بتونیم خرید و فروش و به طور کلی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال رو با فرایندهای خیلی ساده‌تری به کاربران‌مون ارائه کنیم. علاوه بر این قابلیت‌هایی مثل سرمایه‌گذاری خودکار، سود و زیان محقق شده و محقق نشده رو هم در کنارش توسعه دادیم تا کاربرهامون بدون نگرانی از فراموشی، بتونن اقدام به سرمایه‌گذاری رمزارزی کنن و در هر لحظه هم بتونن وضعیت سود و زیان سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام دادن رو مشاهده کنن.

طبیعتاً وقتی محصولی خلق می‌شه، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها براش اینه که از کجا و به چه شکلی بتونه کاربر جذب کنه؟ در این زمینه کانال‌های بازاریابی زیادی وجود داره که می‌شه از طریق‌شون این هدف رو برآورده کرد، ولی اگه به دنبال کاربرهای باکیفیت باشیم، انتخاب‌ها خیلی محدود می‌شه، چون این کاربرها به سادگی هر جایی پیدا نمی‌شن. بازار، یکی از اون انتخاب‌هایی بود که مطمئن بودیم می‌تونه بهمون در رسیدن به اهداف کسب‌وکاری کمک کنه و خب همین‌طور هم شد. چرا؟ چون روزانه میلیون‌ها نفر به بازار سر می‌زنن تا بتونن اپلیکیشن‌های مورد نیازشون رو زمینه‌های مختلف پیدا کنن. پادین اپلیکیشنیه که در حال حاضر فقط روی گوشی‌های اندرویدی امکان استفاده ازش وجود داره. پس چه جایی بهتر از بازار برای قرار گرفتن در معرض دید افرادی که به دنبال اپلیکیشنی برای سرمایه‌گذاری رمزارزی هستن؟

تقریباً یک سال از انتشار پادین می‌گذره و تو یه دوره جذاب از موج صعودی بازار ارزهای دیجیتال، ما به کمک روش‌های متنوعی که برای جذب کاربر در بازار وجود داره، مثل تبلیغات هوشمند، گشت‌وگذار، جست‌وجو و بقیه جایگاه‌های تبلیغاتی، تونستیم نزدیک به 100 هزار کاربر رو فقط از طریق بازار جذب کنیم و این کاربرها ما رو در توسعه کسب‌وکار و بهبود محصول‌مون همراهی کردن.


احمدرضا ناطق الهی
مدیر واحد مارکتینگ بلوط
دسته بندی اپلیکیشن
رمزارزها
سرویسهای استفاده شده
سرچ ادز | هوشمند | دیسکاوری

معرفی کوتاه محصول : پنکو اپلیکیشن بازی گروهی آنلاین هست که در بین این اپلیکیشن‌ها، غول اول و آخر زیردسته‌ی جاجمعیه.

چالش اصلی کسب‌وکار : جذب کاربران با کیفیت بعد از فیلترینگ گوگل پلی و پایش محتوای منتشرشده توسط کاربران.

راهکار ارائه‌شده تبلیغات بازار: کمپین‌های دیسکاوری، جستجو بر اساس کلمات کلیدی ترند در دسته‌بندی بازی و سرگرمی.

نتیجه: جذب بیش از ۲ میلیون کاربر از کافه بازار

اپلیکیشن بازی گروهی آنلاین پنکو، فعالیت خودش رو با طراحی بازی مافیای آنلاین با امکان بازی ۲۵ نفر به‌صورت هم‌زمان استارت زد. داستان ما قرار بود با طراحی یک پلتفرم ارتباطی جلو بره اما ادامه راه اتفاق‌های جذاب دیگه‌ای رو برامون به همراه آورد. به تدریج و با توسعه این محصول مبتنی بر کشش بازار هدف، این سرویس رو در بستر بازی‌های متنوع گروهی پیاده‌سازی و اجرا کردیم. تعداد نصب و درآمد پنکو عالی و رو به رشد بود تا اینکه با فیلترینگ گوگل پلی مواجه شدیم. فیلترینگ برامون دست‌انداز بزرگی بود تا آمار و ارقام کسب‌وکارمون رو متعادل نگه داریم؛ وضعیت نمودار درآمد امیدوارکننده نبود و میزان جذب هم کاهش ملموسی داشت.

به خاطر همین روی کافه بازار حساب باز کردیم و با این کار تونستیم درآمدزایی و جذب کاربر جدید رو بار دیگه به سیر صعودی خودش برگردونیم. پنکو از سال ۱۴۰۱ در دسته‌بندی بازی و سرگرمی کافه بازار حضور داره و با پیاده‌سازی کمپین‌های دیسکاوری، سرچ ادز، هوشمند و بنرهای تبلیغاتی و پروموت در جایگاه‌ها و لیست‌ها در بستر کافه بازار و همچنین سینک بودن با تیم فروش و تبلیغات بازار برای بهینه کردن کمپین‌ها، حدود ۴۰ درصد از کاربران خودش رو از طریق این مارکت جذب کرده. در حال حاضر از نظر درآمد و جذب کاربر بسیار بهتر از پیش‌بینی‌هایی که داشتیم عمل کردیم. از اون جایی که افراد تیم پنکو هر کدوم تجربه‌های جذابی در اکوسیستم استارتاپی ایران داشتند، در این دو سال و نیم تمامی شاخص‌های عملکردی بهبود چشم‌گیر داشته و اضافه شدن بازی‌های جدید و بازطراحی رابط گرافیکی و کاربری، باعث شده که "جمع" و "جاجمعی" با پنکو بین اپلیکیشن‌های ایرانی جا بیفته. حفظ حال خوب این جمع‌ها هم یکی دیگه از چالش‌های پیش‌روی پنکو هست؛ چرا که نوع محتوایی که توسط کاربران در جمع‌ها ارسال می‌شه باید به‌صورت متناوب مورد بررسی و پایش قرار بگیره. به همین خاطر هست که تیم پایش محتوا علاوه بر راهکار گزارش تخلف توسط کاربران برای بهبود محتوای جمع‌ها، از ابزارهای توسعه داده‌شده توسط تیم هوش مصنوعی پنکو هم کمک می‌گیره. پنکو تمام تلاشش رو می‌کنه تا با ارائه خدماتش به‌صورت رایگان و فریمیوم، سرگرمی رو برای همه کسایی که عاشق بازی و هیجان رقابت هستن فراهم کنه. امروز پنکو ۵ میلیون نصب رو رد کرده و با بیش از ۱۲ بازی گروهی آنلاین مثل مافیا، اسم و فامیل، دزد و پلیس، منچ و…، یک اپلیکیشن بازی و سرگرمی بی‌رقیب در ایرانه که داره مرزهای خودش رو بزرگ و بزرگ‌تر میکنه.

یکی دیگه از اتفاق‌های جذاب در پنکو ایجاد ترافیک مصرفی بیش از ۷۰ ترابایت در روز هست که این آمار برای اپلیکیشن‌های بازی و سرگرمی آمار جالب و خوشحال‌کننده‌ای به حساب میاد. به علاوه پنکو فضایی رو برای ارتباط بیشتر بازیکن‌ها مهیا کرده تا بتونن جمع‌های (روم‌های) متنوع بسازن، تماس تصویری و صوتی دو نفره یا گروهی برقرار کنن، اکیپ بسازن و بدون محدودیت برای هم‌تیمی‌ها و حتی رقبا، پیام متنی، پیام صوتی، عکس، ویدیو و موسیقی ارسال کنن و تب و تاب بازی رو بالا ببرن. برای پنکویی‌ها ارتباط، تعامل و سرگرمی حرف اول رو میزنه. اینکه از لحظه لحظه‌ی باز‌ی‌ها براشون خاطره‌ به جا بمونه و لبخند رو به لب‌شون بیاره. پنکو جای گرم دورهمی‌ها و جمع‌های جورواجور آدماست. ما این‌جاییم که هر کسی با هر سبک و سلیقه‌ای از بازی موردعلاقه‌اش لذت ببره و حالش کنار آدم‌های واقعی خوب باشه.


تیم مارکتینگ
پنکو | دنیای سرگرمی‌های آنلاین
دسته بندی اپلیکیشن
بازی
سرویسهای استفاده شده
سرچ ادز | هوشمند | دیسکاوری
معرفی کوتاه محصول : بیت‌پین یک پلتفرم خرید و فروش رمزارزه که با بیش از ۲۷۵ کوین و محصولات متنوع در این حوزه، تونسته نقش مهمی در تسهیل فعالیت کاربران ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال ایفا کنه.

چالش اصلی : آموزش و ارتقای سواد ایرانیان در حوزه رمزارز از چالش‌های اصلی بیت‌پینه. در کنار این می‌تونیم به افزایش سهم بازار و بیشتر کردن حجم معاملات اشاره کنیم.

راهکار ارائه شده بازار تبلیغات : هوشمند کافه بازار، تبلیغات سرچ ادز و کلمات کلیدی بخش مالی و هدف قرار دادن کاربرانی که می‌خوان وارد بازارهای مالی و کریپتو بشن.

نتیجه : بزودی جذب ۲ میلیون کاربر از کافه‌ بازار رو جشن می‌گیریم.

بیت‌پین هم مانند بسیاری از کسب و کارهای ایرانی از بدو شروع با چالش فیلترینگ گوگل‌پلی از یک سو و حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور از سوی دیگر طرف بوده‌است. ما باور داشتیم که کافه‌بازار ظرفیت و زیرساخت خوبی دارد و می‌توانیم مسیر امیدبخشی را در این بازار اپلیکیشن ایرانی داشته باشیم. تقریبا از سال ۱۴۰۰ اپلیکیشن بیت‌پین را در کافه بازار منتشر کردیم و این در حالی بود که در بخش بازار بورس و ارزهای دیجیتال کافه بازار، رقیب‌هایی داشتیم که از ۲۰۰ الی ۵۰۰ هزار نصب فعال داشتن ولی ما به عنوان یک بازیکن جدید، محصولی متفاوت و متمایز با رقبا داشتیم و فیچرها و قابلیت‌های بیشتری را در کنار یک رابط کاربری آسان ارائه می‌دادیم و آمده بودیم تا توان خود را در این حوزه نشان دهیم.

از همان روزهای اول بخش زیادی از تمرکز خود را بر نسخه اپلیکیشن بیت‌پین گذاشتیم و سعی کردیم حالا که به دلایل مختلف ارتباط ایرانی‌ها با بازارهای بین‌المللی قطع شده، محصولی با استانداردهای جهانی بسازیم که با تنوع کوین‌های زیاد، این فرصت را به کاربران ایرانی بدهد که بتوانند در یک محیط امن در پروژه‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری کنند و از این جریانی که کل دنیا را با جدیت مشغول خودش کرده‌است جا نمانند. از طرف دیگر به دلیل این که بسیاری از افراد هنوز با معامله حوزه رمزارز و پیچیدگی‌های آن آشنایی نداشتند، محصولی به نام خرید آسان را به پلتفرم اضافه کردیم که کاربران می‌توانستند تنها با چند کلیک به سادگی کوین مد نظر خود را بخرند. البته ما برای حل چالش افزایش سواد عمومی حوزه رمزارز در ایران، آکادمی بیت‌پین را هم ایجاد کردیم تا کمک کنیم افراد از پایه آموزش‌های کاملا رایگان دریافت کنند و به مقالات و دوره‌های متنوع دسترسی داشته‌باشند.

کافه بازار از همان ابتدای همکاری تبدیل به یکی از پارتنرهای استراتژیک ما شد و ما سعی کردیم از تمامی راهکار‌هایی که کافه بازار ارائه می‌داد مثل بحث تبلیغات، جایگاه‌های دیسکاوری، سرچ و بنرهای تبلیغاتی برای جذب کاربر استفاده کنیم. نتیجه این همکاری این بود که ما توانستیم خیلی زود از رقبا جلو بزنیم و سهم زیادی از تعداد کل نصب‌ها در بین صرافی‌های رمزارزی را بدست بیاوریم. کاربران خیلی زیادی از این طریق وارد اپلیکیشن بیت‌پین شدند و ما تلاش کردیم تا با بهبود مداوم فلوی ثبت‌نام و احراز هویت، تجربه خوبی از معامله رمزارز ایجاد کنیم تا کاربران از انتخابی که داشته‌اند کاملا راضی باشند و بتوانند با اطمینان بیت‌پین را به بقیه معرفی کنند. اتفاقی که امروز بعد از گذشت سه سال کاملا از آن راضی و خوشحالیم. امروز رقابت در دسته بازار ارزهای دیجیتال کافه بازار به شدت داغ است و هدف بیت‌پین ادامه مسیر و رسیدن به صدر این لیست است.

علی داداشیان
بیت پین
دسته بندی اپلیکیشن
رمزارزها
سرویسهای استفاده شده
سرچ ادز | هوشمند | دیسکاوری

مقالات

اخبار

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره

با تبلیغات در بازار در زمان درست و جای درست دیده می‌شوید و با بهترین راهکارهای تبلیغاتی کسب و کار خود را رشد می‌دهید. ما در این مسیر همواره در کنار شما خواهیم بود. برای راه‌اندازی اثرگذار کمپین‌های خود روی مشاوران بازار حساب کنید.

شروع مشاوره

با محصولات تبلیغاتی کافه بازار از جدیدترین تکنولوژی هوش مصنوعی در تبلیغات اپلیکیشن بهره‌مند شوید، محصول خود را در بهترین زمان جستجو به بیش از ۴۵ میلیون کاربر کافه بازار ارائه دهید و درآمد کسب کنید.